Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem. Vanmiddag tijdens een lekker potje skyrim klapte mijn PC eruit en sindsdien heb ik hem niet meer aan de praat gekregen.

Mijn systeem bestaat uit de volgende componenten:
i5 2500k
Asus P8P67 (revisie 1 of 2 volgens mij, die met de slechte satapoorten)
Kingston 4 gb 1333mhz ddr3
Crucial M4 128gb (boot)
1tb hdd (samsung spinpoint)
Seasonic S12l 520w voeding
MSI R6850 Cyclone

Zoals gemeld viel de PC uit tijdens het spelen van Skyrim, in eerste instantie vermoedde ik een stroomstoring of een defect contact, of een oc mankement ( 4,3ghz CPU, 893 core GPU) maar nadat ik de PC op een ander stopcontact heb aangesloten hetzelfde probleem. De enige reacties op het indrukken van de startknop is dat voor 1 seconde alle fans draaien, daarna geen enkel teken van leven, geen bios, beeld of bios-bliepjes

Wat ik tot nu toe gedaan heb is het volgende:
- alle contacten langsgelopen (zaten goed)
- visuele inspectie mobo+overige componenten (geen bolle condensatoren of iets anders opvallends)
- CMOS gecleared conform de procedure, niet de batterij verwijderd of een loop gemaakt met een groen en zwart draadje (ofzoiets)

Morgen wil ik graag het ram testen. Zou dit in principe ook moeten werken met maar 1 bank bezet, ondanks dat het dual channel geheugen is?

Wat ik van het weekend wil doen is de PC uit elkaar halen om er achter te komen waar het probleem zit. (kan ik gelijk nieuwe koelpasta aanbrengen)
Ik zat te denken om de gehele kast leeg te halen en vervolgens de essentiele onderdelen er weer in te zetten (ik meen ram CPU+cooling, voeding en Videokaart)

Heeft er iemand nog tips om het defecte onderdeel te vinden (hoe sluit ik de componenten uit)?

Alle tips, feedback of commentaar op werkwijze zijn welkom.

Met vriendelijke groet,

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Morgen wil ik graag het ram testen. Zou dit in principe ook moeten werken met maar 1 bank bezet, ondanks dat het dual channel geheugen is?
Ja, geheugen kan ook gewoon in singlechannel.
Ik zat te denken om de gehele kast leeg te halen en vervolgens de essentiele onderdelen er weer in te zetten (ik meen ram CPU+cooling, voeding en Videokaart)
Ik zou het buiten de kast inelkaar zetten en zonder videokaart.

Als dat werkt, videokaart erin > werkt dat niet dan is het waarschijnlijk de videokaart.
Als mobo+cpu+geheugen niet werkt dan eerst een andere voeding proberen.

Was je dit trouwens al tegen gekomen?;
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Ja die was ik tegen gekomen en had ik globaal doorgelezen. Nu iets grondiger gelezen
Bedankt voor deze tip en de tip om hem buiten de kast, zonder Videokaart in elkaar te zetten. Zonder Videokaart zou hij in principe moeten doorstarten naar de BIOS? (snap dat ik zonder videokaart geen output heb ;)
Ik heb verder nog een belegen 250 watts voeding, kan ik hiermee in principe deze config testen? (dus of het dus aan de originele voeding ligt?)

Wat ik verder wil doen: (van het aangedragen topic)

Draaien de fans wel? Zo nee; zijn de PWR_ON en RESET connectors correct aangesloten? Check de handleiding van het moederbord. Anders is hoogstwaarschijnlijk de voeding of het moederbord kapot. Ook kan dit door een hangende reset-knop komen, maar dat komt weinig voor. Ik zal de PWR on en Reset knop controleren Zitten goed geen resultaat

• Is de CPU fan op de daarvoor bestemde header aangesloten? Is de CPU fan voorzien van een toerentalsensor? (gele draad). Sommige mobo's willen anders helemaal niet opstarten. Raadpleeg de handleiding. De CPU fan zit aangesloten op de PWR FAN header, dit heeft ruim een jaar naar behoren gewerkt, dus daar lijkt me het probleem ook niet in te zitten.CPU fan aangesloten op de CPU fan header, geen resultaat

• Probeer anders de PC handmatig op te starten met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad. Iemand concrete tips hoe dit te doen? (welke atx connector met welke blootliggend groen/zwart draadje?)
Groen met zwart verbonden geen resultaat (een aantal fans beweegt een fractie van een seconde)

• Maakt het moederbord geen kortsluiting met de paneel van de kast? Zijn de afstandhouders correct gebruikt? Leg anders alle hardware apart op een houten of plastic ondergrond en test het even. Gebruik beslist geen antistatische zakken, want deze kunnen stroomgeleidend zijn. Lijkt me stug maar om dit uit te sluiten haal ik alles uit de behuizingen kast

• Haal alle kaarten eruit, test ze één voor één uit en probeer verschillende combinaties en volgorde in de slots. Ga ik doen met ram en videokaart, when all else fail zal ik dit ook met de processor doen.

[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 26-04-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Voeding is waarschijnlijk dood daarom knalt hij er meteen weer uit de zekering is kapot en wie weet wat nog meer. (heb het laats nog gehad bij een oude powermac)

Er is maar een groen er er zitten echt veel zwarte dus kies!
Wat dit doet is dit start je voeding zonder dat deze signaal krijgt van het moederbord.

En nee 250 watt voeding is genoeg mits van een goed merk maar aangezien er geen goede merken zijn die die maken niet doen!

[ Voor 16% gewijzigd door maarten12100 op 26-04-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Oke dank voor je reactie.
Ik heb de voeding ge"hotwired" helaas zonder resultaat.(een aantal fans beweegt een fractie van een seconde, maar zelfs de led van een fan gaat niet aan)
Nu ga ik maar eens kijken of ze bij paradigit of de mycom misschien de voeding voor me kunnen testen.

Ik vroeg me af wat de symptomen zijn van een kapotte CPU, want ik heb het sterke vermoeden dat de voeding kapot is, maar op welke wijze kan ik uitsluiten dat de CPU/MOBO/GPU niet de oorzaak is van het falen om beeld weer te geven (of zelfs maar biosbliepjes)?

Ik wil namelijk het 'vermoedde' kapotte onderdeel RMA sturen, maar als blijkt dat deze het gewoon doet kan het aardig in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
Voeding in een ander systeem is de enige manier om te zien of deze de boosdoener is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
eL_Jay schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:22:
Ik vroeg me af wat de symptomen zijn van een kapotte CPU, want ik heb het sterke vermoeden dat de voeding kapot is, maar op welke wijze kan ik uitsluiten dat de CPU/MOBO/GPU niet de oorzaak is van het falen om beeld weer te geven (of zelfs maar biosbliepjes)?

Ik wil namelijk het 'vermoedde' kapotte onderdeel RMA sturen, maar als blijkt dat deze het gewoon doet kan het aardig in de papieren lopen.
Kapotte cpu is heel moeilijk echt vast te stellen aangezien het door heel veel dingen kapot kan gaan en ook hele tijd goed kan gaan voordat het een keer niet werkt.
De oplossing is bijna altijd testen in of met een ander systeem cpu in ander bord gpu in ander bord en de psu uitwisselen.
Kom je vanzelf bij de boosdoener. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietKop
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07-2020
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je voeding defect is of dat er ergens een koelingsprobleem is en dat hij zelf uitschakelt. Check je temps met AIDA64 tijdens het gamen regelmatig en zie als ze niet over de max temp komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
WietKop schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 05:38:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je voeding defect is of dat er ergens een koelingsprobleem is en dat hij zelf uitschakelt. Check je temps met AIDA64 tijdens het gamen regelmatig en zie als ze niet over de max temp komen
Daar is het een beetje laat voor als de computer niet meer opstart ;)
Temperatuur is onwaarschijnlijk zelfs als de koeler of de heatspreader niet goed vast zit schakelt de computer pas na 15 seconden echt uit. (van 20 naar 90/105 kost zonder koeler wel een aantal seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
WietKop schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 05:38:
Temps kunnen het haast niet zijn, zelfs @4,5ghz onder furmark/prime kwam hij niet boven de 70 (geloof max 63) en mocht het wel het geval zijn, dan was er overheat protection en zou het gewoon moeten aangaan op stock settings.

Ik vermoedt heel sterk dat het de voeding is, ik ga eens proberen of ik een pentium 3 op de atx voeding kan aansluiten.
(mycom vraagt 17,50 voor testen en dat is 1/4 van een nieuwe modulaire:p)
maarten12100 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:55:
[...]

Kapotte cpu is heel moeilijk echt vast te stellen aangezien het door heel veel dingen kapot kan gaan en ook hele tijd goed kan gaan voordat het een keer niet werkt.
De oplossing is bijna altijd testen in of met een ander systeem cpu in ander bord gpu in ander bord en de psu uitwisselen.
Kom je vanzelf bij de boosdoener. ;)
Dat wordt lastig als je geen recent back-up model hebt :P

ik ga morgen weer aan de slag en als ik het echt niet meer zie zitten misschien toch maar de 17,50 aan mycom betalen :(

*edit
BTW allemaal bedankt voor de positieve input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-06 10:40

john43

Emmen

groen en zwart doorverbinden en als je voeding ok is start hij op

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Groen en zwart door verbonden en de voeding ging aan. Het aparte is wel dat dit alleen werkt als de voeding autonoom is. Wanneer de rest van het systeem erop aangesloten is geeft de voeding geen teken van leven?

Dus nogmaals resumerend.

Autonoom lijkt de voeding dus te werken.
Wanneer deze in het systeem geplaatst wordt geeft hij weinig tekenen van leven (enkel de lampjes op het mobo gaan branden)
Het systeem is uit elkaar gehaald, het bestaat nu uit het mobo (P8P67 REV1 OF 2) de scythe mugen2 koeler, 2500k processor en 1 reepje ddr3 geheugen 1333.
Ik heb met de ram banken gespeeld maar zonder resultaat.
Kan het systeem in deze configuratie aan?? M.a.w. hoe test ik of hij het doet?

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 02-05-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dubbelcheck dat je niet perongelijk ergens kortsluiting hebt..

met alleen een mobo er aan.. en dan nog geen "leven" vrees ik voor je mobo :-P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:03
eL_Jay schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:01:
Groen en zwart door verbonden en de voeding ging aan. Het aparte is wel dat dit alleen werkt als de voeding autonoom is. Wanneer de rest van het systeem erop aangesloten is geeft de voeding geen teken van leven?

Dus nogmaals resumerend.

Autonoom lijkt de voeding dus te werken.
Wanneer deze in het systeem geplaatst wordt geeft hij weinig tekenen van leven (enkel de lampjes op het mobo gaan branden)
Het systeem is uit elkaar gehaald, het bestaat nu uit het mobo (P8P67 REV1 OF 2) de scythe mugen2 koeler, 2500k processor en 1 reepje ddr3 geheugen 1333.
Ik heb met de ram banken gespeeld maar zonder resultaat.
Kan het systeem in deze configuratie aan?? M.a.w. hoe test ik of hij het doet?
Zoals eerder gezegd: Voeding in ander systeem, of andere voeding op dit moederbord.
Als dat niet kunt regelen kun je dit nog proberen: alleen een dvd-drive of hdd aansluiten, en 'paperclip starten', als hij dat ook niet wil, weet je zeker dat de voeding ziek is. (als hij dat wel wil is het nog steeds moederbord of voeding, dus voeding elders testen of moederbord met ander voeding testen)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Als dat niet kunt regelen kun je dit nog proberen: alleen een dvd-drive of hdd aansluiten, en 'paperclip starten', als hij dat ook niet wil, weet je zeker dat de voeding ziek is.
Dank u voor de info, even voor de helderheid bij deze methodiek, er zijn 2 resultaten?:
-De voeding is in goede staat/niet volledig kaduuk : de voeding springt aan en blijft spinnen (zolang er kortsluiting is?)
- De voeding is volledig naar zijn grootje, de voeding slaat af tijdens de kortsluiting?

En je bedoelt met alleen een dvd-drive/hdd aansluiten, daadwerkelijk alleen de drive aansluiten, dus zonder mobo ( stopcontact==> voeding ==> hdd)?
Alvast bedankt

Hardstikke bedankt, de voeding blijft het gewoon doen zolang hij onder 'kortsluiting' staat. Dus de voeding kan ik bij deze uitsluiten.(?)

[ Voor 21% gewijzigd door eL_Jay op 03-05-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:03
eL_Jay schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:42:
[...]

Dank u voor de info, even voor de helderheid bij deze methodiek, er zijn 2 resultaten?:
-De voeding is in goede staat/niet volledig kaduuk : de voeding springt aan en blijft spinnen (zolang er kortsluiting is?)
- De voeding is volledig naar zijn grootje, de voeding slaat af tijdens de kortsluiting?

En je bedoelt met alleen een dvd-drive/hdd aansluiten, daadwerkelijk alleen de drive aansluiten, dus zonder mobo ( stopcontact==> voeding ==> hdd)?
Alvast bedankt
idd, geen mobo, want je weet al dat die combinatie niet werkt, zo test je of een kleine belasting ook problemen geeft voor de voeding, met als resultaat: Voeding zeker stuk, of mogelijk goed.
Uitwisselen van componenten is beter, maar als je die niet beschikbaar hebt is op deze manier is een 100% zieke voeding wel aan te tonen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dank u voor de tip, die van de DVD-drive is zeker een toevoeging op het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik heb nu het systeem uit de behuizing gehaald en op een houten tafel opgesteld.

Zodra ik de voeding aan zet beginnen de lampjes van het mobo (power, TPU,Epu te branden. Er komen echter geen bliepjes. Gezien het feit dat er geen RAM in zit zou ik wel mobo-bliepjes verwachten.(geen onboard speaker)
Wanneer ik het MEM-ok knopje op het mobo indruk slaat de voeding aan (fan spint en blijft spinnen + rode mem ok lampje blijft branden ook wanneer ik er 1 ram plankje in stop.

Er valt me zojuist iets heel frapants op:
Wanneer ik het mobo(enkel verbonden met 24 pins aan voeding), gpu, 1 bankje geheugen + voeding aan zet (connector behuizing voor power/reset ook aangesloten) dan start hij , een soort van, op (geen bios/post) en blijft het systeem wel lopen. wanneer ik het mobo in zijn geheel aansluit ( dus 24 pins + 8PINS (4GEEL+4Zwart))dan start hij helemaal niet op. en schieten de fans slechts 1 seconde aan

[ Voor 35% gewijzigd door eL_Jay op 03-05-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

[b][message=38157588,noline]

Er valt me zojuist iets heel frapants op:
Wanneer ik het mobo(enkel verbonden met 24 pins aan voeding), gpu, 1 bankje geheugen + voeding aan zet (connector behuizing voor power/reset ook aangesloten) dan start hij , een soort van, op (geen bios/post) en blijft het systeem wel lopen. wanneer ik het mobo in zijn geheel aansluit ( dus 24 pins + 8PINS (4GEEL+4Zwart))dan start hij helemaal niet op. en schieten de fans slechts 1 seconde aan
Dan vrees ik dat je moederbord gaar is,het klinkt voor mij heel bekent en heb het zelf 3 maal meegemaakt met een gigabyte ud3.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Speedy-J schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:13:
[...]

Dan vrees ik dat je moederbord gaar is,het klinkt voor mij heel bekent en heb het zelf 3 maal meegemaakt met een gigabyte ud3.
Tips hoe ik een gaar MOBO kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marhou
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Dit heb ik ook al meerdere malen gehad. Mobo die niet meer opstart als de 4 of 8 pins cpu kabel is aangesloten.

Dit heb ik altijd opgelost met een ander mobo te bestellen en u raadt het al de systemen werden weer blij :*)

Een andere methode dan de uitwisseling met een ander mobo ken ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
En de voeding heb je ook nog niet geheel uitgesloten.
Een andere erin zetten dan weet je het pas zeker.

Ventilator een 1sec bewegen is de voeding defect/ of te zwak, pas na uitwisselen weet je het zeker.
Dus een voeding lenen, en proberen.

En je defecte voeding kan natuurlijk iets defect gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-06 22:33

Nessuno

io sono nessuno

eL_Jay schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:17:
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem. Vanmiddag tijdens een lekker potje skyrim klapte mijn PC eruit en sindsdien heb ik hem niet meer aan de praat gekregen.

Mijn systeem bestaat uit de volgende componenten:
i5 2500k
Asus P8P67 (revisie 1 of 2 volgens mij, die met de slechte satapoorten)
Kingston 4 gb 1333mhz ddr3
Crucial M4 128gb (boot)
1tb hdd (samsung spinpoint)
Seasonic S12l 520w voeding
MSI R6850 Cyclone

Zoals gemeld viel de PC uit tijdens het spelen van Skyrim, in eerste instantie vermoedde ik een stroomstoring of een defect contact, of een oc mankement ( 4,3ghz CPU, 893 core GPU) maar nadat ik de PC op een ander stopcontact heb aangesloten hetzelfde probleem. De enige reacties op het indrukken van de startknop is dat voor 1 seconde alle fans draaien, daarna geen enkel teken van leven, geen bios, beeld of bios-bliepjes

Wat ik tot nu toe gedaan heb is het volgende:
- alle contacten langsgelopen (zaten goed)
- visuele inspectie mobo+overige componenten (geen bolle condensatoren of iets anders opvallends)
- CMOS gecleared conform de procedure, niet de batterij verwijderd of een loop gemaakt met een groen en zwart draadje (ofzoiets)

Wat ik van het weekend wil doen is de PC uit elkaar halen om er achter te komen waar het probleem zit. (kan ik gelijk nieuwe koelpasta aanbrengen)

Heeft er iemand nog tips om het defecte onderdeel te vinden (hoe sluit ik de componenten uit)?

Alle tips, feedback of commentaar op werkwijze zijn welkom.

Met vriendelijke groet,

Laurens
En ook hier weer een dejavu voor mij,
Ik had bijna het zelfde vorige week 2500k P8p67 wel b3 in mijn geval.(systeem van mijn vrouw)
Systeem savonds nog gebruikt, volgende dag geen teken van leven meer.
(groene standby lampje op het mobo brande wel)
Maar geen reactie op de aan en uitknop, geen fans die draaien,geen post nix nada noppes.
Was er heilig van overtuigt dat het bord dood was (na het testen cq spwappen van de voeding en de rest van de componenten.)
Heb nl nog niet eerder echt een defecte intel cpu gehad, wel genoeg borden,geheugenmodules voedingen enz.
Bord omgeruild bij de winkel.... wat was de teleurstelling groot toen het nieuwe bord wel opstarte maar zonder beeld en met een mooie roode cpu led... (gerbeurde dus wel wat meer als met de P8p67)
Nog steeds niet willen geloven dat de cpu de geest gegeven had mijn eigen systeem gestript Z77 bord met (h70) en 2600k
Cpu geswapt 2500k er uit 2600k er in en tada in 1x booten.
De 2500k in mijn bord gestopt met het zelfde resultaat alleen een mooi rood cpu ledje wat oplicht, volgens de manual dooie cpu dus.

Snel nog even een nieuwe 2500k gehaald
Had immers niet het gedult om de rma van mn andere 2500k af te wachten.
( als die ander omgeruild is verkoop ik hem wel weer)
Die geplaatst en systeem draaid inmiddels weer als een zonnetje dus ja intel cpu's kunnen wel degelijk bij normaal non overclocked gebruik dood gaan.

En die 250w voeding zou genoeg moeten zijn om het systeem normaal te testen zonder dikke videokaart ofc.
cpu 100w mobo een watt of 50 verder zou ik er niets spannends in stoppen en dan zou hij iig als het de voeding is normaal moeten posten
Het zou mij echter niets verbazen als het niet je bord of voeding is maar dus de cpu.
Las nl van de week op het intel forum ook al een gelijksoortig verhaal over deze combo.

Dus als je iemand weet met een 1155 cpu zou ik kijken of ik die evt even kon lenen of jou cpu testen in zijn systeem.

Edit na even iets beter nagedacht te hebben:
Tevens wat al hier boven gemeld word, groen + zwart doorlussen zegt niet heel veel meer
Sommige voedingen gaan niet eens aan zonder iets van belasting op de 12 / 5v lijnen.
Ook kan het zo zijn dat je voeding juist onderbelasting doorslaat door defecte elco's bv
Dat het systeem wel aan gaat als je de 4/8pin mobo aansluiting niet gebruikt doet me denken aan toch iets met het bord of de cpu aangezien die 4/8 pin word gebruikt om je cpu te voeden.

Edit2:
linkje naar het topic op het intel forum
http://communities.intel.com/message/155626#155626
ps hou oud zijn de spullen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Nessuno op 06-05-2012 14:57 ]

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Bedankt voor de reacties :)

Helaas heb ik geen toegang tot ruilonderdelen dus ik vrees dat de enige optie die ik heb is om het gehele systeem bij mycom te laten testen a €52,50.
Het systeem is van januari 2011 dus ik ga er vanuit dat RMA geen probleem moet zijn maar omdat ik niet op onnodige kosten wil worden gejaagd (€20 start+ € p.u @ zercom voor niet defect onderdeel) moet ik wel zeker weten welk onderdeel defect is. Dat RMA mogelijk 2 maanden duurt is geen probleem. (minder afleiding voor studie ;))
Mocht iemand een goedkoper alternatief in Eindhoven weten voor de gang naar mycom let me know. Ik houd alle opties graag open maar op het moment zie ik enkel nog de gang naar mycom leiden tot een vaststelling van het defecte onderdeel.

Nogmaals bedankt voor alle positieve input :) (maar ik ben niet anders gewend van GoT :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Ik heb nu iets vergelijkbaars - mijn post staat hier: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38241471

Wat is jouw status nu? Mijn CPU werkt wel (ik type dit nu op de 'defecte' pc; ik kan er zelfs goed op gamen). Dus ik vermoed een 'raar' moederbord...
Pagina: 1