Behuizing die makkelijk is te verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om binnen een paar weken een compleet nieuw systeem aan te schaffen, het systeem is met name bedoeld om te kunnen gamen. Ik heb, naar mijn mening, een mooi systeem kunnen samenstellen tegen een redelijke prijs. Ik heb echter nog geen keuze kunnen maken over de behuizing en hier zou ik graag jullie mening over hebben.

M'n ouders zijn gescheiden dus ik wil graag een kast hebben die niet al te moeilijk te verplaatsen is. De computer zal om de week in de auto van het ene naar het andere adres worden verplaatst. Ik hecht veel waarde aan de kwaliteit en het uiterlijk van de kast, dus ik ben bereid om hier 150 euro voor te betalen, minder is natuurlijk altijd mooi. Ik geef zelf de voorkeur aan een kast met een strak uiterlijk, maar dit is niet noodzakelijk!

Dit is het systeem wat erin moet passen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 101,-€ 101,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 219,50€ 219,50
1Sapphire HD 7970 3GB GDDR5€ 395,-€ 395,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,90€ 43,90
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 112,90€ 112,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,75

Het zou fijn zijn als iemand me advies over de behuizing kan geven.
Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Helaas werkt het niet helemaal zo... er wordt toch wel inzet van eigen kant verwacht. Wat heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden bij je zoektocht naar een geschikte behuizing? Tegen welke problemen of twijfels loop je dan aan?

Maar goed... ik kan mij toevallig nog een review herinneren, moest ff zoeken wist de naam ff niet meer. (dat mijn geheugen zover terug gaat voor dergelijke dingen... :)) Staat ook niet meer in de pricewatch helaas, maar is nog wel te krijgen.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/975336?WT.mc_id=gshop

http://www.bitfenix.com/g...cts/chassis/survivor-core

Extra stevig gebouwd, extra ondersteuning voor videokaart etc, draagbeugel eraan. Wel even op de koeling letten, want deze behuizing wordt maar met 1 casefan geleverd en er kunnen er 3 in... dat heb je wel nodig met zo'n flinke jongen van een videokaart in zo'n dikke behuizing. Want ik kan mij voorstellen dat die kast wel een handje nodig heeft met koelen met die dikke wanden etc.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 25-04-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Los van de behuizing zou ik eerder een voeding nemen met minder vermogen, zoals een 400-500 Watt Gold voeding. De 7970 verbruikt samen met de Intel Core i7-3960X minder dan 400 Watt uit het stopcontact, wat circa 360 Watt of 30 Ampère van de 12V is (rendement van 90%)

[ Voor 55% gewijzigd door Dre op 25-04-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
pricewatch: Lian Li PC-8FIB (Zwart)
zeer licht (minder dan 6 kg) en zeer stevig, wel krasgevoelig. In het algemeen gewoon goede kast.

Idd wat meer specificaties zou handig zijn.
- Moet hij licht zijn? (ik neem aan van wel als je hem veel meesleurt)
- Moet hij stil zijn?
- Welke andere features?
- grootte? (standaard is atx midi-tower, maar mis wil jij kleiner om mee te nemen)
- ...

Ps: ik zou eens verder kijken naar een andere voeding, die ocz is namelijk geen al te beste aankoop.
als je geen probleem hebt om in duitsland je voeding te halen (die kast kan je daar trouwens ook voor 110 halen), zijn volgende super flowers een goede keuze:
http://geizhals.de/eu/596951 (niet modulair)
http://geizhals.de/eu/540645 (modulair)
http://geizhals.de/eu/727018 (niet modulair, 80+ platinum en semi-passief)
Voor de rest zijn ze buiten het 50w vermogen verschil vrij gelijk.

En verder is een z75/z77 moederbord mis ook een betere keuze.

[ Voor 36% gewijzigd door bertp1 op 25-04-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 22:13
Klein LAN kastje lijkt me dan makkelijker. Silverstone maakt mooie kastjes, zoals de SG-05 enzo. Daar zit al een ingebouwde voeding in, als je de 450W versie neemt kun je dit systeem makkelijk draaien. Je zit dan wel vast aan een ITX bord. Een wat grotere en duurdere kast is deze, daar kan een mATX bord in, en kun je de Mugen 2 ook in kwijt.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bertp1 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:53:

Idd wat meer specificaties zou handig zijn.
- Moet hij licht zijn? (ik neem aan van wel als je hem veel meesleurt)
- Moet hij stil zijn?
- Welke andere features?
- grootte? (standaard is atx midi-tower, maar mis wil jij kleiner om mee te nemen)
- ...
Sorry, ik dacht het jullie makkelijker te maken door minder eisen te stellen. ;)

Ik heb inderdaad liever een lichte kast aangezien ik hem makkelijk moet kunnen verplaatsen, inpakken etc. Een stille kast is voor mij niet noodzakelijk, wanneer ik op achter m'n pc zit stoor ik me totaal niet aan geluid. Bovendien staat m'n pc op een andere kamer, dus daar heb ik dus weinig last van. Een midi-tower is voor mij prima, het gaat me meer om het gewicht dan de grootte. Extra features kan ik zo niet bedenken, een strak design is voor mij de enige extra eis.

Naar Duitsland is voor mij echter geen optie aangezien ik in Zeeland woon, wat zijn over het algemeen dan de problemen met de OCZ voedingen? Ik heb er zover nog weinig negatiefs over gehoord.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:42:
Helaas werkt het niet helemaal zo... er wordt toch wel inzet van eigen kant verwacht. Wat heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden bij je zoektocht naar een geschikte behuizing? Tegen welke problemen of twijfels loop je dan aan?
In eerste instantie was ik helemaal weg van de Fractal Design Define R3 Blackpearl, ik schrok alleen erg van het gewicht: 12 kg! Ook m'n vader heeft deze behuizing en dit is toch echt te zwaar om telkens mee te sleuren.
Ik ben toen gaan verder kijken naar andere kasten maar ik loop telkens tegen het te zware gewicht op, dit is dus eigenlijk het grootste probleem.
[b][message=38116248,noline]Maar goed... ik kan mij toevallig nog een review herinneren, moest ff zoeken wist de naam ff niet meer. (dat mijn geheugen zover terug gaat voor dergelijke dingen... :)) Staat ook niet meer in de pricewatch helaas, maar is nog wel te krijgen.

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/975336?WT.mc_id=gshop

http://www.bitfenix.com/g...cts/chassis/survivor-core

Extra stevig gebouwd, extra ondersteuning voor videokaart etc, draagbeugel eraan. Wel even op de koeling letten, want deze behuizing wordt maar met 1 casefan geleverd en er kunnen er 3 in... dat heb je wel nodig met zo'n flinke jongen van een videokaart in zo'n dikke behuizing. Want ik kan mij voorstellen dat die kast wel een handje nodig heeft met koelen met die dikke wanden etc.
Dit is zeker een optie! Op het eerste gezicht ziet de kast er erg stevig en kwalitatief uit en dat bevalt me. Echter wel jammer dat deze behuizing niet veel wordt aangeboden aangezien ik al een aantal adressen had waar ik eventueel alles in één keer kon meenemen, maar dat moet dan maar. Ik ga deze kast zeker overwegen om te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

De antec lanboy is wel gemakkelijk mee te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me iets meer gaan verdiepen in de kasten van Lian Li, want die spreken mij erg aan, en met name in de Mini-towers. Na verloop van tijd kwam ik deze kast tegen:

Pricewatch: Lian Li PC-V354B

Het formaat is perfect, de kast is alles behalve zwaar en de kast straalt kwaliteit uit. Ik twijfelde alleen nogal of m'n systeem hier wel in zou passen. Ik heb vervolgens alles gecontroleerd en alles zou perfect moeten passen. Ik zit alleen nog met één ding, klopt het dat het mogelijk is om er een ATX-voeding in te plaatsen? Aangezien ik al op meerdere sites heb gelezen dat dit toch mogelijk is. Ik zou namelijk dan deze voeding erin willen plaatsen:

Pricewatch: XFX Pro 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:13

ötzi

eclecticus

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:00:
Ik twijfelde alleen nogal of m'n systeem hier wel in zou passen. Ik heb vervolgens alles gecontroleerd en alles zou perfect moeten passen.
Behalve je moederbord en de CPU koeler ; moederbord is ATX form factor (kast is μATX, Mini-DTX, Mini-ITX) en de Mugen is (33 mm) te hoog voor deze kast.
De voeding daarentegen gaat wel passen maar zoals eerder aangegeven is het vermogen wat aan de ruime kant...

[ Voor 11% gewijzigd door ötzi op 27-04-2012 09:36 ]

Pagina: 1