Beeld op zwart 1 maand na garantie: Philips 32 PFL5604H/12

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na iets meer dan twee jaar kijkplezier met mijn Philips 32 PFL5604H/12 (voor een aardige prijs aangeschaft bij een webwinkel uit Groningen), is het beeld plotseling zwart geworden en is het geluid weggevallen. De garantie is net aan (1 maand...) vervallen. Zul je altijd zien...

Heeft iemand een idee om toch garantie te krijgen?

Groet, Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat zegt de webwinkel?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:14
Je hebt naar europese wet 24 maanden garantie, misschien is pas het eerste jaar voorbij?
Verder is er zoiets als de "te verwachten levensduur". Van een moderne TV mag je verwachten dat die zeker 7 tot 10 jaar meegaat. Zels al heb je hem 2 jaar, dan nog is pas 20 tot 35% van de levensduur verstreken. De leverancier zal dus altijd een coulance moeten toepassen. Is zat jurisprudentie over.

Verwacht echter niet dat je gratis een nieuwe krijgt van een vergelijkbare soort. Zou de TV een waarde van €1000,- hebben bij aanschaf, dan is hij nu nog €800-€650 waard. Voor dat bedrag kun je dan iets nieuws verwachten.

* De getallen die ik noem zijn schattingen om mijn punt duidelijk te maken. Waar je exact recht op hebt, zie wetswinkel / rechtsbijstand.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramon 73 op 25-04-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Lees bovenstaande even voor een duidelijker zicht op je probleem.
Ramon 73 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:54:

Verwacht echter niet dat je gratis een nieuwe krijgt van een vergelijkbare soort. Zou de TV een waarde van €1000,- hebben bij aanschaf, dan is hij nu nog €800-€650 waard. Voor dat bedrag kun je dan iets nieuws verwachten.

* De getallen die ik noem zijn schattingen om mijn punt duidelijk te maken. Waar je exact recht op hebt, zie wetswinkel / rechtsbijstand.
Ik snap dat je getallen een schatting zijn, maar het is denk ik beter om geen getallen te noemen aangezien dat alleen maar tot teleurstelling zal leiden. Ik denk dat een dergelijk bedrag voor een 32 inch tv aan de hoge kant is (understatement).

Ik doe dit topic even op slot omdat jij zelf aan zet bent en je nog helemaal geen contact hebt gehad met de verkoper. Verder is hier heeel veel over te vinden.

Dit topic is gesloten.