Toon posts:

Beeld op zwart, geluid weg: Philips 32 PFL5604H/12

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na iets meer dan twee jaar kijkplezier met mijn Philips 32 PFL5604H/12, is het beeld plotseling zwart geworden en is het geluid weggevallen. Heel eigenaardig: als ik heel erg goed kijk, komt er wel een signaal door. Maar erg donker, haast niet zichtbaar. Ik kan dus wel in het menu browsen. Een software update en een reset naar fabrieksinstellingen heeft niets uitgehaald. Er is totaal geen geluid.

Iemand een idee wat ik zelf zou kunnen doen om het beeld&geluid terug te krijgen?

Groet, Maarten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 21:56 . Reden: vraag specikier gesteld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Klinkt alsof er een inverter kapot is, waardoor je geen beeld ziet. Bij laptops gebeurt dit ook regelmatig. Hoeveel branduren heeft te toestel? Dit zou niet voor mogen komen na 2 jaar. Wellicht zit hier nog garantie op.

edit; zie je het menu wel duidelijk zichtbaar?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 13:31
dit is eerder een voedingsprobleem aangezien het geluid niets met de inverter te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nog wel in het menu inderdaad. Het menu is alleen niet duidelijk zichtbaar. Net als het beeld dat de Digitenne ontvanger doorgeeft, is ook het menu haast niet te zien omdat alles nagenoeg zwart is.

Wat betreft de branduren: ik kijk iets van 2 uur per avond. Stel dat ik dat iedere avond doe 2 jaar lang, komt dit neer op iets van 1500 branduren. Geen idee hoe dit zich verhoud met max. branduren.

Inmiddels heb ik zowel Philips als de verkoper benaderd. De verkoper moet nog reageren. Philips heeft al telefonisch doorgegeven dat obv mijn beschrijving van het probleem reparatie waarschijnlijk duur gaat zijn, maar dat ik tot max 170 euro zelf moet betalen.

Het lijkt erop dat ik de reactie van de verkoper moet afwachten (biedt hij een oplossing?) en dat ik zelf nog even niets kan uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Klinkt dat inderdaad je inverter overleden is of dat de "lampjes defect zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De verkoper geeft voorlopig nog niet thuis. In de tussentijd vraag ik me af of reparatie zal leiden tot nieuw gedoe (weer reparatie). Op wat fora lees ik over gedoe met Philips tv´s die herhaaldelijk defect zijn.

Heeft iemand een idee/ervaring of het waarschijnlijk is dat dergelijke defecten in 1 keer opgelost worden (er zit op reparaties nl garantie tot deur zo'n beetje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

fvdberg schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:34:
dit is eerder een voedingsprobleem aangezien het geluid niets met de inverter te maken heeft..
Hij krijgt nog wel beeld terwijl er geen licht is. Dat is vrij moeilijk zonder voeding :) Voeding zal niet snel selectief gaan aansturen, wellicht wel bij sluiting.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:09:
De verkoper geeft voorlopig nog niet thuis. In de tussentijd vraag ik me af of reparatie zal leiden tot nieuw gedoe (weer reparatie). Op wat fora lees ik over gedoe met Philips tv´s die herhaaldelijk defect zijn.

Heeft iemand een idee/ervaring of het waarschijnlijk is dat dergelijke defecten in 1 keer opgelost worden (er zit op reparaties nl garantie tot deur zo'n beetje)?
Als het met dezelfde kwaliteit inverters/prints vervangen wordt is de kans even groot ja. Dat is het vervelende van een batchproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd: ik heb tijdelijk een geleende tv neergezet en mijn eigen defecte tv even weggezet . Toch nog even proberen dacht ik later. Nu doet mijn tv het weer...

Het stroom had ik er eerder langdurig (> een dag) afgehaald. Een reset oid kan het dus niet zijn lijkt me. Stekker zat er misschien niet goed in (zou wel classic zijn), maar dat lijkt me toch binair werken: wel of geen stroom. Hij doet het wel of niet, en niet een beetje zoals ik had. Iemand een idee wat er gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmm...scartstekker die niet helemaal contact maakt. Dan wordt het beeld ook donker/slecht zichtbaar.. wel een klassieker dan ja ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, het beeld is weer "op zwart" gegaan. Ook nu weer zie ik heel vaag wat (erg donker) beeld. Ik moet erg mijn best doen om het te zien. Ook nu is er geen geluid meer. Helemaal vergelijkbaar met de vorige keer dat het beeld op zwart ging.

De tv heeft het sinds de vorige keer prima gedaan.

Uiteraard heb ik alle stekkers gecontroleerd: geen resultaat. Ik heb de tv nu los van alles (stereo, kpn, wii) gekoppeld, met uitzondering van stroom. Ook dan nagenoeg geen beeld (het menu van de tv is nauwelijks zichtbaar). Een scartstekker die los zit, kan het dus niet zeker.

Heeft iemand ideeën om dit mysterie op te lossen?
En wat zou ik kunnen proberen om het beeld te herstellen?
Pagina: 1