Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Digitale coax naar analoge tulp

Pagina: 1
Acties:

• Dicratium
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 13:18
Beste iedereen,
Ik zou graag mijn pc aan mijn stereo installatie aan willen sluiten. Ik heb echter een Asus Xonar D2 geluidskaart die enkel 3.5mm en coaxale uitgangen heeft, ik gebruik nu een 3.5mm naar tulp kabel, maar ik denk dat ik betere kwaliteit kan behalen door die coaxale aansluiting te gebruiken.
Ik ben daarom op zoek naar een actieve converter (ik snap dat passief hier niet bestaat, digitaal naar analoog), stereoversterkers hebben geen coaxale aansluitingen.

Ik hoop dat iemand van een kwalitatief goed apparaat af weet,
alvast bedankt,
MdR15

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Zoek eens op een "DAC" en je komt een heel eind. Iets van een budget zou sowieso ook wel handig zijn, want een DAC heb je voor een paar tientjes via Ebay tot letterlijk duizenden euro's ;)

Let wel dat je met een digitale output haast niets meer van je geluidskaart gebruikt. Toch zonde, want de D2 is zeker geen beroerde kaart. Die kaart is onder andere zo prijzig omdat de analoge componenten van betere kwaliteit zijn dan gemiddeld. Als je digitaal uit gaat voeren kan je bijna net zo goed je digitale onboard pakken.

Verder ook een schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het hier om een aankoopadvies gaat :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Dicratium
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 13:18
bedankt voor de hulp, dan denk ik dat het toch slimmer is om het bij de annaloge uitgangen te houden, het is inderdaad een heel goede geluidskaart.