Geen WLAN meer op Acer Aspire 6930G

Pagina: 1
Acties:

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-02 22:57
Nadat een kennis van me ca. 30Gb aan foto's kwijt was op z'n laptop heb ik deze terug gehaald en Windows er opnieuw opgezet. Hij komt van Vista x86 nu heeft hij 7 x86 gekocht, de installatie verliep goed. De updates geïnstalleerd en Office incl. updates. Dit allemaal via WLAN. Nadat de laatste update geïnstalleerd zijn krijgt hij ineens geen WLAN verbinding meer. Hij vindt wel de netwerken, maar kan er niet mee verbinden. Het is een WPA2-AES beveiligde verbinding.

Acer heeft geen WLAN drivers voor 7 x86 en de drivers van Intel installeert hij niet. Je krijgt wel een logo inbeeld, maar die verdwijnt na een paar seconden weer.

Als administrator uitvoeren helpt niet, de vista drivers in compatibiliteitsmodus doen het niet.

Het gaat trouwens om een Intel WiFi Link 5100 AGN.

Zojuist heb ik één keer gehad dat hij wel verbonden was, maar geen internetverbinding had.

Edit: Ook heb ik systeem herstel gedaan tot vlak na de nieuwe installatie (voor de updates), maar ook dat hielp niet terwijl hij het eerst wel deed.

[ Voor 7% gewijzigd door Gait op 25-04-2012 19:22 ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Hoe staat je kaart ingesteld?
Ik heb zoiets ook een keer gehad.
Het modem/router stond op 'N-only' en mijn netwerkkaart op 'a/b/g'. Er werd daarom nooit een N-verbinding gemaakt... Bij jou hoeft dit niet zo te zijn, maar je kunt er eens naar kijken.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Gait
802.11n-modus is ingeschakeld (uitschakelen helpt niet)
Draadloze modus staat op 802.11a/b/g

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-02 17:52
Heb je al geprobeerd om in Windows handmatig de vorige driver te herstellen? (Apparaatbeheer --> Eigenschappen van de wifi adapter --> tabblad driver).

• ArchLinux
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2020
Heb je een mogelijkheid om met een ander netwerk te testen? Dan kun je namelijk uitsluiten dat het aan de router ligt waarmee je probeert te verbinden.

• Gait
Het ligt waarschijnlijk aan de WLAN adapter in de laptop, na wat speurwerk via Google schijnt het een bekend probleem te zijn. De kennis heeft ook aangegeven dat het onder Vista ook al niet altijd fijn werkte.

Maar eens kijken naar een dongle.
Pagina: 1