• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08-2025
Een korte vraag, maar ik kon geen betrouwbare informatie vinden. Wat is de maximum temperatuur / goede temp. voor een HD 5830 zonder dat hij beschadigingen oploopt? Ik vraag dit omdat hij max. 70 graden wordt, met een minimum van 41 en een gemiddelde van 52,3.

Is dat normaal / acceptabel of kan het problemen opleveren? Hij heeft niet te veel luchttoevoer bij de fan, maar de rest van mijn PC is niet warm. (CPU rond de 25-30 graden, hdd rond de 40 bij drukke activiteit)

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
Een GPU kan heel wat hebben, en die 70 graden is een nette temperatuur. Natuurlijk kan het lager met betere (water)koeling, maar zeker niet iets om je druk over te maken.
Er zijn ook GPU's die meer richting de 90+ gaan. Dacht dat het ergens bij 120 graden wel op houdt (met werken dan).

Zorgen voor voldoende frisse lucht, en dat de koeler niet vol zit met stof. Dan krijg je in principe geen problemen ;)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zolang die maar onder de 100 graden Celsius blijf zit je goed.
En dan is nog een marge want GPU's krijgen het pas bij 100+ te heet waarna ze gaan downclocken.

De ATi58xx zijn verder ook redelijk coole GPU's dus je hoeft je geen zorgen te maken over de temps lijkt me. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BinaryRun
Gister stofvrij gemaakt en vandaag een nieuwe CPU cooler geinstalleerd (gigantisch ding, moest zelfs mijn case modden zodat hij past.) Ik zag trouwens dat de max. temp. 74 graden werd bij 5-10 min BF3 met heavy shooting / explosions.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RevenNL schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:21:
Gister stofvrij gemaakt en vandaag een nieuwe CPU cooler geinstalleerd (gigantisch ding, moest zelfs mijn case modden zodat hij past.) Ik zag trouwens dat de max. temp. 74 graden werd bij 5-10 min BF3 met heavy shooting / explosions.
BF3 is behoorlijk zwaar dus die trekt je GPU ook echt bijna naar de max van zijn kunnen.
Wederom geen slechte temps. Mijn 5850 die over het algemeen wat cooler is word z'n 65 graden in BF3 maar dat is met zeer goede airflow.

Vergelijk het eens met de directe NVIDIA tegenhangers van de ATi 58xx series. Dat zijn de GTX470 en GTX480 en die worden met gemak 90+ en die smelten ook niet. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• BinaryRun
Gelukkig maar, ik neem aan dat het gemiddelde van 1100 RPM ook geen kwaad kan? (Idle - automatische / ingebouwde fan controller)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RevenNL schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:43:
Gelukkig maar, ik neem aan dat het gemiddelde van 1100 RPM ook geen kwaad kan? (Idle - automatische / ingebouwde fan controller)
Volgens mij kan een beetje fan ver over de 2000 RPM dus 1100 is mooi.
Is meteen goed voor de fan zijn levensduur. ;)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Fan kan makkelijk 3000 halen, je kan ze nooit naar de 100% doen, maar blijven plakken op 80%

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1