Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanpak eerste high end game PC bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al sinds 2005 een fanatieke PC gamer, maar ik heb het altijd bij spelen gehouden. Ik heb me tot een vrij korte tijd geleden nooit zo verdiept in de hardware kant.

Nu ben ik sinds een aantal maanden meer bezig hiermee en ik plan nu om een beest van een game pc te bouwen.

Een vriend van me (online; Skype) heeft me de volgende onderdelen aanbevolen:

Moederbord: Asus Rampage IV Formula LGA 2011 Intel X79 SATA 6Gb/s USB 3.0 ATX
Kast: Corsair Obsidian Series 800D CC800DW Black Aluminum / Steel ATX Full Tower Computer Case
GPU: EVGA 02G-P4-2680-KR GeForce GTX 680 2GB 256-bit GDDR5 PCI Express 3.0 x16 HDCP Ready SLI Support Video Card
RAM: CORSAIR Vengeance 16GB (4 x 4GB) 240-Pin DDR3 SDRAM DDR3 1600 (PC3 12800) Desktop Memory Model CMZ16GX3M4A1600C9
Voeding: CORSAIR Professional Series Gold AX1200 (CMPSU-1200AX) 1200W ATX12V v2.31 / EPS12V v2.92 SLI Certified 80 PLUS GOLD Certified Full Modular Active PFC Power Supply
SSD (Minimaal): Corsair Force Series 3 CSSD-F60GB3A-BK 2.5" 60GB SATA III Internal Solid State Drive (SSD)
EDIT: CPU: Intel Core i7-3820 Sandy Bridge-E 3.6GHz (3.8GHz Turbo Boost) LGA 2011 130W Quad-Core Desktop Processor BX80619i73820
Ik weet dat dit geen goedkope investering is, maar dat heb ik er voor over.

Het gaat er meer om of deze onderdelen met elkaar zouden werken en zo ja, hoe zou ik dit aan moeten pakken? Ik heb zelf nog nooit een computer gebouwd en op welke site(s) zou ik de onderdelen (apart?) moeten bestellen? Zou ik een bedrijf of iets anders moeten inhuren om deze computer te bouwen, en hoe zou ik dat dan aan moeten pakken?

Ik weet dat dit misschien geen wereld post is, maar ik ben nieuw op tweakers.net en ik heb verder ook niet echt veel ervaring met forums. Ik hoop dat er alsnog genoeg tweakers hier zijn die mij kunnen en willen helpen :).

Gr,

Frank

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 18:48 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03

D4NG3R

kiwi

:)

Er is een speciaal topic (Zogenoemde BBG) geweid aan O.A gamesystemen:

[BBG aanschaf] Gamesysteem

Vraag het daar eventjes opnieuw :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Moederbord is nogal overkill. Een bord dat de helft kost is net zo goed. De SSD is niet echt aan te raden qua betrouwbaarheid en snelheid, ook is ie wat klein. Een 128GB Crucial M4 is een aanrader of anders de Samsung 830 serie.

Verwijderd

Stop er een CPU in, anders wordt er weinig gegamed :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met dat moederbord heb je low profile geheugen nodig als je een CPU-cooler gebruikt met grote heat sink. Ik heb dat moederbord zelf ook en gebruik deze: pricewatch: Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 25-04-2012 18:46 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van de CPU, ik was die vergeten in mijn post :P, ik heb het even geedit.

Dus de RAM kan ik beter door die LOW profile veranderen en een andere SSD?

Hoe zit het verder met assemblage? Moet ik met losse parts naar een winkel gaan, of moet ik alles bij 1 plek bestellen en ze geassembleerd laten bezorgen/ophalen?

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:24
Zelf doen is leuker, goed te doen en bovendien leerzaam!
Maar als je alles bij dezelfde winkel koopt, kunnen zij het vaak (tegen meerprijs) voor je assembleren.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:12
Ik weet niet hoe die koeler van die i7 presteert, maar die zou je evt meteen ook kunnen vervangen? Scheelt snel al heel wat geluid.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:11
Een Crucial M4 of een Samsung 830 zijn goede SSD's.
Assemblage zou ik persoonlijk inderdaad zelf doen, (heb het een paar maanden terug ook voor het eerst gedaan) op Youtube staan echt voldoende filmpjes en als je een beetje met hardware om kan gaan is het echt niet zo moeilijk ;)
En er zijn vast ook wel tweakers in de buurt die je een handje willen helpen ;)
En wat bartske zegt, een aftermarket cooler is ook een stuk slimmer dan de stock cooler te houden, pricewatch: Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011) is bijvoorbeeld een hele stille (maar zeker niet slechtere presterende) CPU-Cooler :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt geen CPU-koeler uitgezocht, de stock-koeler is niet bepaald goed. Corsair heeft wat leuke closed circuit watercoolers voor je CPU, of je zou kunnen kijken naar een "ouderwetse" heatsink + fan.

Zelf bouwen...heb ik met deze pc zelf ook voor het eerst gedaan. Op zich best te doen, maar als er iets mis is, dan moet je er zelf achteraan. Kun je eerst gaan uitvogelen wát er stuk is en vervolgens hopen dat jij het niet zelf stuk hebt gemaakt. Ik denk dat ik de volgende keer weer lekker mijn systeem voor me laat assembleren als ik er een bestel, gewoon uit gemakszucht. :) Bedenk je wel dat áls het ding dan stuk is als het aankomt, je hele kast terug moet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

D4NG3R schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:40:
Er is een speciaal topic (Zogenoemde BBG) geweid aan O.A gamesystemen:

[BBG aanschaf] Gamesysteem

Vraag het daar eventjes opnieuw :) .
Het enige juiste antwoord.. Daar verder!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.