[Win Vista] Vastlopen na inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 10:15

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Waarde leden,

Ik zit hier met een Acer Aspire 5720Z van een vriendin met Windows Vista Home Premium die vastloopt na het inloggen. Alles werkt correct, het bureaublad laadt gewoon in, de muis beweegt en de laptop reageert c.a. 3 seconden op de muis (daarmee bedoel ik dat als ik boven een icoon zweef deze voorgeselecteerd wordt). Na die 3 seconde doet hij dit niet meer. De muis is nog steeds te bewegen maar de computer reageert nergens meer op, ook niet op ctrl+alt+delete. Daarna wordt het scherm zwart en start er een blanco venster waar in de bovenbalk staat:

"Het maken van het dialoogvenster voor beveiligingsopties door het proces voor aan..." De muis is nog steeds te zien en te bewegen maar verder kun je niets meer. Ik kan het probleem zo niet vinden online, en hoop dat één van u het wellicht herkent.

M.v.g.
Ormagon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Wat heb je zelf al geprobeerd? Doet hij het wel in de veilige modus bijvoorbeeld? Poging gedaan om Windows opnieuw te installeren?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Veilige modus helpt niet, andere gebruikers staan niet op de laptop, en opnieuw installeren niet, heb momenteel geen cd liggen en wil geen data verliezen.

/edit
In de bios heb ik snel opstarten uitgeschakeld, nu checkt hij dus telkens de harde schijf helemaal bij het opstarten, het levert tot nu toe geen resultaat op.

[ Voor 35% gewijzigd door ormagon op 25-04-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Kan me niet voorstellen dat het in de HDD zit op dit moment, ik zou denken dat je het eerder in Windows zou moeten zoeken. Terugzetten naar een herstelpunt geprobeerd? Wat zegt google er over?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:13:
Kan me niet voorstellen dat het in de HDD zit op dit moment, ik zou denken dat je het eerder in Windows zou moeten zoeken. Terugzetten naar een herstelpunt geprobeerd? Wat zegt google er over?
Kan ik terug naar een herstelpunt zonder in Windows zelf te zitten? Ik krijg geen google resultaat met een probleem dat hierop lijkt. Het lijkt me ook sowieso softwarematig gezien de soepele start en het gezeik dat pas begint na het inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Schijnbaar wil je dit wel aangezien je geen backup hebt.

Maak een bootable Linux stickje/CD'tje en pluk al je "Belangrijke" *kuch* data van je schijf af en herinstalleer je OS.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51

TheVMaster

Moderator WOS

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:06:
[...]

Schijnbaar wil je dit wel aangezien je geen backup hebt.

Maak een bootable Linux stickje/CD'tje en pluk al je "Belangrijke" *kuch* data van je schijf af en herinstalleer je OS.
Zoals in de startpost staat is het niet mijn laptop, er staat data op die voor haar zeker belangrijk is. Maar zoals je weet maakt vrijwel niemand helaas backups. Vista CD heeft ze ook niet meer, maakt het net wat lastiger allemaal. Ik heb gegoogled, het lijkt geen bekend probleem te zijn. Heb in veilige modus geprobeerd alsook admin account, snel opstarten in de bios uitgeschakeld, boot priority aangepast. Helpt allemaal niet helaas.

Vrees dat ik even een bootable Win7 cd'tje moet maken, daaruit backuppen en dan een ander systeem erop zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door ormagon op 27-04-2012 15:02 ]

Pagina: 1