• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01 21:39
Beste medetweakers,

Mijn moederbord is de Asrock Z68 Extreme4 Gen3 en over dit mobo heb ik een vraag. Dit bord heeft namelijk PCI-E 3.0 sloten, die werken als PCI-E 2.0 sloten wanneer ze aangesloten zijn met een Sandy Bridge processor. Nou zou het als PCI-E 3.0 moeten werken, wanneer er een Ivy Bridge processor is aangesloten. Het punt is: er staat nergens op de website van Asrock dat dit mobo 3rd generation i5, i7 ondersteund. Als het niet de 3de generatie ondersteunt, waarom zouden ze er dan PCI-E 3.0 sloten op doen? Dus mijn vraag aan jullie is: ondersteunt dit mobo nou 3de generatie i5, i7 processor of niet?

Alvast bedankt,
Jelle Jan

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 09:57

IIsnickerII

Docent Software Dev

Waarschijnlijk wel. Ik denk dat tegen de tijd dat Ivy Bridge uit komt jou BIOS een update krijgt zodat die Ivy Bridge volledig ondersteund. Ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen omdat dit namelijk WEL het geval was bij de ASUS ROG (1155 socket) Moederborden. Ik neem daarom ook aan dat alle andere moederborden waar de 1155 socket op past, ook een BIOS update beschikbaar krijgen.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 14:34

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb de Z68 Extreme3 en als je op de Asrock site kijkt dan staat er bij de PCI-E 3.0 het volgende:
Note:
To run the PCI Express 3.0 slots in Gen 3 speed, please must install the 22nm CPU which supports PCI Express 3.0. If you install the Sandy Bridge CPU, the PCI Express 3.0 slots will run only at Gen2 speed.
Ik verwacht dan ook binnen afzienbare tijd een BIOS update die Ivy Bridge support toevoegt.

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01 21:39
Bedankt voor de reactie, ik ga er dan toch maar vanuit dat hij het (misschien na een BIOS update) wel weer ondersteund.

Verwijderd

Weet we we uberhaupt al wanneer de Ivy Bridge cpus echt "in de winkel liggen" ?

Het gerucht is dat de verkoop a.s. maandag begint. Maandag is koninginnedag, dus waarschijnlijk wordt het in Nederland dan pas dinsdag. Maar ik heb dat nog nergens officieel verkondigd horen worden.

Btw, ik zou me niet druk maken over PCIE v2 versus v3. Geen enkele hedendaagse videokaart kan PCIE v2 vullen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 17:30 ]