Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Video valt uit. (Geforce GTS250)

Pagina: 1
Acties:

• StamNL
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16-09 13:44
Hi Allemaal,

De laatste tijd heb ik wat problemen met mijn computer. Eerst ging de voeding kapot, deze vervangen door een grotere sterkere voeding (650W). Toen werd de machine zo heet dat hij uitviel. Nieuwe CPU Koeler aangeschaft en toen werd het weer redelijk normaal. Maar nu zit ik met een probleem waar ik niet zo goed uit kom :(

Tijdens het spelen van games slaat soms het beeld even vast en valt dan weg. Monitor geeft meteen aan "signal lost". De rest van de machine blijft nog aan, maar het beeld komt niet meer terug, het enigste wat ik kan doen is de machine hard uitzetten en weer opnieuw opstarten. Dan doet hij het weer voor een flinke periode.

Hier wat specs van de machine:
  • Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2,40ghz
  • Geforce GTS250
  • 4GB Ram
  • Adata 650W voeding
  • Vista Ultimate 32bit.
  • Cooler Master Hyper TX3 EVO
Drivers zijn allemaal up-to-date en de fan van de videokaart draait mooi rond en is vrijwel stofvrij.
Ik ben benieuwd of er iemand een idee heeft!
Groeten,
Peter

• ItWasntMe
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 29-09 21:20
Op een of andere manier heb ik dat ook gehad,

Bij mij opgelost door middel van het plaatsen van de RAM strips in andere banken.
Het is het proberen waard :)

En upgrade meteen van Vista naar Windows 7 :X

• jasiccama
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 16:40
Test anders je geheugen eens :)

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI GTX 1070 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• A87
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Stap meteen over op windows 7!

• Allubz
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-09 17:10
Krijg je een BSOD (blauw scherm) en, zo ja, wat staat er?

Memtest voor je geheugen draaien;
Realtemp of AIDA64 voor het bijhouden van je GPU-temperatuur onder load (log laten schrijven);

Het kan inderdaad geen kwaad om een softwareprobleem uit te sluiten, maar dit is waarschijnlijk niet het geval. Schone lei met Windows 7 is voor elk systeem met Vista wenselijk. Je kan zo ook je geheugen niet optimaal benutten, omdat je een 32-bit besturingssysteem hebt (dit zorgt niet voor instabiliteit).

• StamNL
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16-09 13:44
Heb ik net gedaan, geen problemen gevonden :)
Lias schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:01:
Stap meteen over op windows 7!
Zit zeker in de planning, gaat binnenkort gebeuren.
Allubz schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:30:
Krijg je een BSOD (blauw scherm) en, zo ja, wat staat er?

Memtest voor je geheugen draaien;
Realtemp of AIDA64 voor het bijhouden van je GPU-temperatuur onder load (log laten schrijven);

Het kan inderdaad geen kwaad om een softwareprobleem uit te sluiten, maar dit is waarschijnlijk niet het geval. Schone lei met Windows 7 is voor elk systeem met Vista wenselijk. Je kan zo ook je geheugen niet optimaal benutten, omdat je een 32-bit besturingssysteem hebt (dit zorgt niet voor instabiliteit).
Ik krijg geen blauw scherm, je hoort het geluid ff overslaan (van het spel bijv.) en dan springt het scherm op zwart. Ik ga nu dat AIDA64 installeren, kijken of we daar nog wijzer van worden :)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True