Vorige week met de camera een rondje door mijn voormalige achtertuin gelopen, het Roermondsplein in Arnhem. Vond het leuk om er eens een paar foto's voor een testcase te maken. Op nr4 is tussen de bomen door het huis te zien waar ik ongeveer 18 jaar gewoond heb. Erg jammer dat op het verkeersplein de karakteristieke fontein nog niet aan was, had voor de foto een stuk mooier geweest. Verder vond ik de viezigheid/roetaanslag op de 'Blauwe golven' wat minder, en mooie wolken waren er helaas ook niet. De foto's zijn uit de hand geschoten met een Canon 500D en 18-55mm kitlens met UV- en polarisatiefilter, nabewerking is gedaan met CameraRAW en Photoshop. Achteraf vind ik het zonde dat ik niet meer met de lijnen van de golven, of de lijnen op de weg, heb gedaan. Maar ik ga zeker nog een keer terug. Lijkt me namelijk wel interessant om er eens wat te experimenteren met een ND filter.
Het Roermondsplein is een verkeersplein ten westen van het stadscentrum van Arnhem. Bij het plein landt de Nelson Mandelabrug op de noordelijke Rijnoever. Midden op het verkeersplein is een kunstwerk aangelegd door Peter Struycken onder de naam Blauwe golven. Dit kunstwerk bestaat uit een golvend oppervlak van blauw-witte stenen met centraal een fontein. Een gedeelte van de golven wordt gebruikt als parkeerplaats. (Bron: Wiki)

Roermondsplein - Arnhem
Het Roermondsplein is een verkeersplein ten westen van het stadscentrum van Arnhem. Bij het plein landt de Nelson Mandelabrug op de noordelijke Rijnoever. Midden op het verkeersplein is een kunstwerk aangelegd door Peter Struycken onder de naam Blauwe golven. Dit kunstwerk bestaat uit een golvend oppervlak van blauw-witte stenen met centraal een fontein. Een gedeelte van de golven wordt gebruikt als parkeerplaats. (Bron: Wiki)