Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiele abonnementen: de nieuwe prijzen op een rij

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik vond het erg mooi om dit artikel tussen de reviews aan te treffen! Ik mis echter een aantal nogal essentiële providers in deze vergelijking, bijvoorbeeld Ben, Simyo en Simpel. Er is voornamelijk gekeken naar de grote providers, iets wat volgens mij vrij onterecht is aangezien juist de drie zojuist genoemde bedrijven voor erg concurrerende prijzen abonnementen leveren met duidelijke prijzen en vaak erg mooie voorwaarden (maandelijks opzeggen bijvoorbeeld).

Ik denk dat deze review een stuk completer te maken valt door deze aanbieders toe te voegen aan de vergelijking, juist omdat zij het in de meeste gevallen beter doen dan de 'grote 3'.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Dank!

Ja, het is inderdaad incompleet. Probleem is dat dit vooralsnog handwerk is: de getallen, de vergelijkingen, de teksten... Er gaat veel werk in zitten en het toevoegen van providers levert relatief steeds meer werk op. Ik heb het aantal uitgebreid van vier naar zes, maar kennelijk heeft dat de verwachtig gewekt dat het een compleet overzicht in NL-telecom zou zijn.

Overigens is het de vraag waar we de grens zouden moeten trekken: er zijn 50 virtuele providers in NL, met allemaal andere tarieven, voorwaarden, snelheden etc. Ik hoop dat we op termijn dit kunnen automatiseren (bijvoorbeeld via de Pricewatch), waardoor we voor zo'n artikel de tabellen automatisch kunnen genereren. Dat opent een scala aan mogelijkheden.

Dat ik dit nu met de hand heb gedaan, komt mede omdat we niet wisten of mensen dit zouden waarderen. Gezien de pageviews van dit artikel (de vorige was iets minder populair), denk ik dat we kunnen concluderen dat mensen inderdaad hierop zitten te wachten. We moeten alleen even uitvogelen hoe we dat het beste kunnen doen :)

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:25
Arnoud, bedankt voor dit top artikel! Ik lees graag jullie tips,reviews e.d

Grt

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:51
Mooi overzicht inderdaad. Misschien het overwegen waard, kosten in het buitenland, en dan met name die voor mobiel internet, meenemen? Ik heb zelf een prive abonnement bij Ben, lekker goedkoop, maar geen mogelijkheid tot goedkope data in het buitenland. Zakelijk zit ik bij Vodafone, die hebben zo'n internet op reis bundel.

Zeker als je een paar keer per jaar in het buitenland bent, kunnen die kosten behoorlijk wat verschil maken.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-11 14:55
Klein foutje ontdekt op pagina 6: reviews: Mobiele abonnementen: de nieuwe prijzen op een rij.

Bij de tabel Ismart hoort in de derde kolom te staan MIN/MMS. Aangezien onbeperkt smsen bij dit abonnement juist zit inbegrepen (tot 2500) en MMS van de bundel afgaat (en dus niet 50 cent per stuk kost). Zie ook: http://www.t-mobile.nl/pe...e-prijslijsten/ismart.pdf

Nou begrijpt ik dat de tabellen het beste een uniform karakter moeten hebben om vergelijken mogelijk te maken. Maar bij dit abonnement is vergelijken nou eenmaal minder makkelijk. Het lijkt me dat accuraatheid in dit geval een hogere prioriteit heeft dan gelijke tabellen.