Toon posts:

TV-out, svhs & tulp vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Ik heb net een nieuwe videorecorder gekocht.
Tevens wil ik een DVD-speler kopen (In de pc)
Om dit naar mijn video (Sony SV-SE800) heen te krijgen heb ik OF een DVD-kaart nodig OF een videokaart met TV-out. Nu heeft mijn videorecorder geen svsh ingang.
- Wat voor uitgang heeft een TV-out op een videokaart (tulp?) en op een DVD-kaart (svhs?)
- kan ik van shvs naar tulp en andersom?

Kortom heeft iemand hier verstand van om mij de basics uit te leggen?

Verwijderd

Alle videokaart hebben normaal gesproken een SVHS uitgang. Bij de meeste wordt dan een verloopkabel meegeleverd->tulp.
Bij de Asus MX kaarten ziiten ze beide op de videokaart.
Als je op de videorecorder alleen een scartaansluiting hebt zitten, moet je een scartkabel kopen met een SVHS of composiet(tulp) aansluiting, kosten daarvan liggen rond de 30-40 piek.
Waar je wel om moet denken is dat er bij DVD gebruik wordt gemaakt van een kopieerbeveiliging(Macrovision), als je DVD wilt gaan kijken via de videorecorder is het noodzakleijk dat je Macrovision dan uitschakelt, anders krijg je strepen door je beeld heen.

Verwijderd

Topicstarter
THANX.

Mijn collega had hier ook problemen mee....
DVD-kaart met svhs. Hij wist niet dat je kon velopen naar tulp(composiet) of SCART (Daarvoor moet je toch een speciale SCART hebben?)

Zelf heeft mijn video SCART,coax en tulp(die gele net zoals audioL/R????) ingang.

Dus uit jouw woorden maak ik op dat ik gewoon een tweedehands dvdkaart kan kopen met svhs en kan verlopen naar scart of zie gele tulp/composietingang?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik heb scartstekkers (zonder snoer) gezien met daarop composiet video, audio L en R (ook tulp) en een svhs-aansluiting... kan je gebruiken wat je wil :)