Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De laatste tijd gaat de ontwikkeling op het gebied van smartphones enorm snel. Displays worden groter, snellere processoren, enz enz. Toch heb ik het gevoel alsof we stilstaan. Waar blijft de innovatie op heb gebied van nieuwe features? Voor mijn gevoel blijft dat achter.

Waar ligt dat aan? Komt dat door de enorme hoeveelheid concurrentie en het uitblijven van standaarden?

Zelf heb ik een Samsung Galaxy S2 die al een jaar lang goed functioneert. Nu begint het uiteraard weer te kriebelen en wil ik een nieuw toestel. Mijn oog is gevallen op de HTC one X. Toch als ik heel eerlijk ben heeft het totaal geen toegevoegde waarde om te wisselen van toestel. De Galaxy S2 doet eigenlijk nog alles wat een HTC one X ook doet.

Na al die jaren innovatie biedt de huidige high-end smartphone eindelijk een gebruikers-ervaring waarin veel basisfuncties zonder veel problemen werken. Nu wordt het tijd om de volgende stap te nemen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:16
De SGS2 is/was gewoon een heel goed toestel, daardoor lijkt het alsof de boel stilstaat. Bv. Sony Xperia S is marginaal beter dan wel gelijk aan de SGS2. Verschil is dat deze wel bijna een jaar later is uitgekomen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10-2024
Enige waar ik nu aan kan denken is de Padfone van Asus. Door goed gebruik te maken van Android 4.0 unified integratie tussen telefoon en tablet versie, hebben ze dit product kunnen maken.
Wat mij betreft toch wel het innovatiefst wat ik laatste tijd gezien heb.

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 14:51
Ik denk dat de grootste vooruitgang gaat komen op het gebied van interconnectiviteit met je mobiel tot alle andere apparatuur (televisies, computer etc.). Verder zijn ze op hardware gebied wel bezig met b.v. holografisch toetsenbord en micro-beamers te implementeren in mobieltjes.

En ja zoals Senor Sjon zegt, de SGS2 was nou eenmaal mijlen ver voor de concurrentie uit. Daarom voelt de nieuwe generatie niet vernieuwend aan.

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 14:14
De galaxy beam? Vind ik persoonlijk wel een hele leuke van Samsung. Wie wil nou geen beamer in zijn telefoon...maar wat versta jij onder innovatie? Ik vind betere specs al vernieuwend. Ik heb de Galaxy S/S2 en wacht nu op de S3. qwa OS ga ik er niet op voorruit (de S2 heeft ook android 4.0) maar wat pecs betreft zeker wel. Het is maar wat jij nodig hebt om tevreden te zijn. Een HTC desire kan immers ook de basis dingen die een Galaxy S3 kan, alleen is gewoon wat trager...

NFC is wat mij betreft innoverend (wanneer je je huis in loopt gaat je telefoon over naar wifi en de volume gaat omlaag. Stap je je auto in gaat de Bluetooth aan en de volume omhoog)
UNICONNECT (zoals hierboven aangegeven)

[ Voor 18% gewijzigd door Empo op 25-04-2012 13:30 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat verwacht je precies dan? Ik vind het ook wat onredelijk om na een jaar tijd ineens radicale vernieuwingen te verwachten. Toestellen gaan nu al razendsnel van singlecore, naar dual en quad, en ook qua software staat het niet stil.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:28:
Wat verwacht je precies dan? Ik vind het ook wat onredelijk om na een jaar tijd ineens radicale vernieuwingen te verwachten. Toestellen gaan nu al razendsnel van singlecore, naar dual en quad, en ook qua software staat het niet stil.
Voorheen had elk toestel wel iets unieks. Nu is elk high-end android toestel eigenlijk wel hetzelfde.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
darkdesign schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:31:
[...]

Voorheen had elk toestel wel iets unieks. Nu is elk high-end android toestel eigenlijk wel hetzelfde.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Kijk eens naar de One-serie van HTC, dat hadden we toch nog niet eerder gezien. Denk aan quadcore, het unibody-design (niet per se positief), het steeds groter wordende scherm en technieken zoals nfc. Of dingen zoals de Medialink HD.

En dan komt straks de Galaxy S III, met een nieuwe quadcore-soc.

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 14:14
RoD schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:35:
[...]

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Kijk eens naar de One-serie van HTC, dat hadden we toch nog niet eerder gezien. Denk aan quadcore, het unibody-design (niet per se positief), het steeds groter wordende scherm en technieken zoals nfc. Of dingen zoals de Medialink HD.

En dan komt straks de Galaxy S III, met een nieuwe quadcore-soc.
Ja dat zeg ik ook. De specs zijn al innovatief genoeg om te zeggen dat het zich kan onderscheiden van de rest. Dingen als burst mode foto's nemen terwijl je opneemt (wat mogelijk is met de one x) is ook een unique selling point en nieuw voor smartphones. Zo kan ik er nog wel een aantal noemen. Je moet je gewoon een beetje verdiepen in de specificaties en mogelijkheden van de nieuwere telefoons. De basis dingen (camera/touchscreen) zijn er nu al eenmaal. Nu is het tijd om alles te verfijnen en de puntjes op de i te doen, maar voornamelijk ook intern grote wijzigingen aan te brengen.

Verwijderd

Kan TS opzich wel gelijk geven.

Tuurlijk, de HTC One X is een leuk toestel met mooie hardware specificaties.
Maar ik heb de kans gehad er 1 te vergelijken met mijn SGS2, al dan niet getuned met ROMs etc, en ik moet zeggen dat ik verbaasd was hoe mijn SGS2 presteerde ten opzichte van de HTC One X.
Door menus scrollen, internet paginas openen, allemaal redelijk gelijkwaardig, maar op gaming gebied vond ik mijn SGS2 zelfs beter presteren dan de One X.

Ik ben er van overtuigd dat mijn SGS2 nog makkelijk 1+ jaar mee kan.
Jammer dat de Nederlandse geen NFC bevat, maar goed.. automatisch op WiFi en op stil zetten, who cares toch?
Betalen bij parkeerautomaten lijkt me overigens wel ideaal met dat NFC, maar dat gaat ook nog jaren duren.

Ben wel erg benieuwd naar de SGS3.
Hopelijk gaat deze ook zijn concurrentie een generatie voor lopen, heel misschien dat ik dan nog een upgrade overweeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 15:24 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

we komen misschien ook op een punt dat snellere hardware geen zin meer heeft, kijk eens naar desktops. Zo veel sneller is die nieuwe serie van ATi nou ook weer niet. Voor de nieuwe intel processor geldt hetzelfde.

Ik heb zelf de One X en deze heeft toch wel echt een heel erg mooi scherm en de performance is ook goed, maar misschien komt dat in every day use niet echt goed uit de verf

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Dit is wel iets nieuws dat waarschijnlijk in de nieuwe S3 komt, Human Interaction.
One extra feature my source discussed was the use of eye-tracking, which Samsung is apparently calling 'Human Interaction'. The phone's front-facing camera is able to detect when you're looking at the screen -- when you're writing a text for example -- and is able to lock when you look away.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Pagina: 1