Mijn mediaspeler van DIVCO TVIX M06600N PLUS speelt geen AVI

Pagina: 1
Acties:

• Katatjuta
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2013
Hallo allemaal,

Mijn mediaspeler van DIVCO TVIX M-6600N PLUS speelt geen AVI af. Ik heb met magix een slideshow gemaakt met foto's en muziek en deze avi file speelt hij niet af. Dezelfde file speelt precies dezelfde unit van een maat van me wel af. Ook mij homevideo's gemaakt met de antieke canon mv530i speelt hij niet af. Zodra ik een file selecteer geeft ie aan dat hij t format niet herkent. Heel vreemd want deze mediaspeler zou geen moeite moeten hebben met AVI.

Wellicht dat ik iets over het hoofd zie of dat iemand hetzelfde heeft gehad? Ik heb de laatste firmware geinstalleerd.

alvast bedankt voor jullie reacties.

8)
D.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je geeft toteel geen informatie over de gebruikte media: AVI, oke, is dat ruwe avi? Welke bitrate, resolutie, etc..

Draait de DIVCO dezelfde firmware? Update deze eens of ga een firmware terug (of ga naar dezelfde versie als die vriend).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Katatjuta
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2013
Hoi,

excuses voor de beperkte info. Die maat van me heeft dezelfde firmware maar ook hij blijkt alsnog problemen te hebben met dezelfde files die van DV tapes afkomen. Ik heb een oplossing gevonden.....renderen naar MPEG2........of heeft u nog andere opties/ ideeen?

groetjes

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Niet elke AVI is het zelfde, een AVI kan je zien als een plastic zak van bijvoorbeeld de AH. De buitenkant van de plastic zak zal bij elk exemplaar hetzelfde zijn (de extensie .avi) maar wat er in die plastic zak zit verschild natuurlijk per klant. ;)

Controleer eens op de website van DIVCO welke codecs de 6600N ondersteund, vervolgens kies je bij je video programma voor een codering/codec welke wordt ondersteund (en als container kan je dan alsnog voor avi kiezen).