AMD Phenom II X4 965 stockcooler veroorzaakt tornado's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootgang
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een AMD Phenom II X4 965 alleen maakt de Stockcooler ontzettend veel herrie tijdens het gamen.

Ik zat er over na te denken om de ventilator te vervangen omdat de temperaturen toch vrij laag zijn met de stockcooler.

Mijn vraag is of het slim is om de ventilator te vervangen van de koeler of gewoon een nieuwen CPU koeler te halen.

Ik zag een leuke koeler: Zalman CNPS7000C

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan verschillende redenen hebben waarom de stockkoeler veel herrie maakt tijdens het gamen, echter zijn deze zo simpel om zelf te bedenken, dat je geen tweaker nodig hebt om dat te bedenken voor je.

Btw, had Ed_L je in PMG ook al niet aangeraden om zelf eens wat onderzoek te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrissieOne
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08-2022

ChrissieOne

GLaDOS

Of je schroeft even het vermogen naar beneden?

De koeler op de FX4100 maakt ook een herrie (3800RPM) op 100%, maar op 70% is ie amper hoorbaar...

Asrock 870 R2.0 || AMD FX4100 || Sapphire HD6950 || Corsair Builder C500 V2 || Kingston HyperX 8GB || Antec One hundred || 320GB HDD || binnenkort Samsung 830 64GB SSD ||=-> Werkt voor Aperture Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Phenom II 965 nu 2 jaar met stockcooler. Maakt meer geluid dan een wasmachine op volle toeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stock coolers zijn eenmaal basis, ze doen wat ze moeten doen, echter is het nadeel dat er veel geluid bij is.
Meest kosten efficiënt zou een Scythe Mugen zijn, mooi design, koelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

Ik heb de zelfde cpu als jij en die stock fan is idd erg luid. een tip is dat je in je bios de max rpm op 2000 moet zetten daar word hij een stuk stiller van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Als je het forum even door zoekt zal je genoeg topics vinden waar je informatie uit kan halen die het probleem verhelpen.

Je kan in het bios een paar instellingen aan te passen zoals hardcoresmurf hierboven ook zegt, ik weet niet precies wat je moet aan passen maar meestal kan je het op internet/handleiding van je moederboord al een hoop informatie vinden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Lekker de deur uitdoen en een goede waterkoeling/ Air koeling pakken --> BV Scythe Mugen

[ Voor 12% gewijzigd door JayJay op 26-04-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:13
undervolten =)

alleen de ventilator vervangen is niet zo'n strak plan.

[ Voor 7% gewijzigd door PCBaas op 26-04-2012 23:54 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Yeah man, als je ruimte in je kast heb, schaf zo'n mooie scythe aan, en je bent muisstil.

Hoor je je GPU weer , en moet je daar weer wat mee ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/uploads/tx_cfamooflow/Mugen-ViewFront_01.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Znorkus op 26-04-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op mijn Phenom 965 de CM Hyper 212 EVO zitten, een veel betere dan stock. de cpu draait op 3.8 want op 4.0 vertoont hij na een week artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Of je kan ook deze cooler nemen. Deze koeler koelt bij mij een AMD Phenom II x3 Heka BE. Idle temps zijn ongeveer 30-32 graden en stressed ongeveer 40-45 graden.
En voor de prijs hoef je hem niet te laten staan :9

pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootgang
Ik ben van plan om een corsair h60 te halen, want de fan lager zetten last misschien het geluid wel op maar dan word me cpu alweer stuk warmer,

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en wat dingen probeerd maar ik denk dat het toch beter is om gewoon de koeler te vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootgang
Ik was zelf al van plan om nieuwen koeler te halen, alleen zag ik heel veel mensen de zelfde vraag stellen.

Dus ik dacht laat ik even een topic openen zodat niet alleen ik, maar ook andere een antwoord hebben...
Pagina: 1