Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Topicstarter
Discussie topic na aanleiding van reviews: Mobiele abonnementen: de nieuwe prijzen op een rij

De redactie van Tweakers heeft een overzicht gemaakt van de verschillende mobile abonnementen, in dit topic kunnen we discussiëren wat de gevolgen zijn voor jou situatie, tevens zou je kunnen vertellen wat jij van plan bent om te gaan doen na afloop van je contact.

Ik zal zelf aftrappen;

Ik heb nu een 2 jarig BSW 200 Abonnement van Vodafone, ik betaal nu 34.50 voor 200 minuten of smsjes en 1000Gb data.

De 200 belminuten gebruik ik op met bellen, smsen doe ik bijna niet meer en gebruik zo'n +/- 320Mb aan data. Ik ben al ruim 9 jaar klant van Vodafone, maar ze laten nu zien dat ze de klanten niet meer serieus nemen. ik moet dus nu bij Vodafone in de nieuwe situatie een BSW200 abonnement afnemen met 500Mb data om kostendekkend te zijn, dit gaat me 50 euro kosten.
Een prijsverhoging van 15.50 op die 34.50 die ik nu betaal....

Mensen let heel goed op wanneer je nu bij Vodafone een abonnement hebt wat bijna 2 jaar loopt, in de nieuwe situatie ga je er zeer vors op achter uit.

Ik zal dus overstappen van provider, het liefst naar een partij wat belminuten helemaal los koppelt van data en andersom

Vermoedelijk gaat dit dus tele2 worden…..

Hoe gaat jou situatie er uit zien in vergelijk met je huidige?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 07:27
Ik heb momenteel een Ben Regelmatig (250 minuten / sms) voor "tijdelijk" € 6,99 in combinatie met Ben internet gewoon (500mb) voor "tijdelijk" € 7,99 per maand. In het totaal betaald ik dus momenteel € 14,98 per maand, maar aangezien mijn tijdelijke korting voor internet en mogelijk voor bellen gaat verlopen ben ik toch verder gaan kijken. Zonder tijdelijke kortingen kom ik op € 19,98 per maand.

Ik bel nu gemiddeld 150-200 minuten per maand en blijf relatief gemakkelijk onder de 500mb dataverbruik. Mijn huidige limieten van 250 minuten en 500mb bevallen mij echter en geven mij voldoende speelruimte, zodat ik toch een vergelijkbaar abonnement wou houden voor een goede prijs.

Daarop ben ik net zoals Bullet op een Tele2 abonnement uitgekomen van 1 jaar. Ik heb ervoor gekozen om 300 minuten / sms te nemen, hoewel ik met 200 waarschijnlijk ook wel voldoende uit zou komen in combinatie met een internet bundel van 500mb. Dit kost met het eerste jaar € 14,50 per maand. Na het eerste jaar stijgen de kosten naar € 17,00 per maand.

Wat ik niet snap aan het overzicht sim only van tweakers dat daarin gesproken wordt over een maandprijs van Sim Only van € 40,- voor 350 minuten en 500mb internet bij Tele2. Telfort is volgens dit overzicht de goedkoopste met € 21,00 voor 300 minuten / 100 sm en 500mb, terwijl ik dus bij Tele2 in eerste instantie € 14,50 en later € 17,00 ga bekijken. Ik begrijp dus niet waar de bedragen die tweakers noemt vandaan komen. In het losse stukje mbt Tele2 wordt namelijk wel deze tarieven gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
Ik heb een simyo tring abo simonly voor 34,95 1 gb data 7.2 mb en 1250 sms/minuten.link http://www.simyo.nl/tringg niet meer aan te sluiten. maar de normale simyo nog steeds aantrekkelijk.
Ik zeg abo nooit op en koop toestel wel los O-)

[ Voor 21% gewijzigd door saharoen op 25-04-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
Ik heb precies dezelfde bundel als de TS.

Heb dit ergens in augustus 2010 afgesloten. Het mooie was dat ik 12 maanden 50% korting kreeg (17,25) en daarbij een gratis HTC Desire (het toptoestel van dat moment), ook kreeg ik nog een Nintendo Wii gratis erbij maar dat had Vodafone verder niks mee te maken, dat was een actie van een webshop.

Ook ik ben erg het twijfelen wat ik nu moet gaan doen met mijn abonnement. Ik kan het abonnent door laten lopen. Maar dan zou ik dus 34,50 voor een sim-only betalen (het toestel wat ik er toen bij kreeg is immers afgeschreven). 34,50 vind ik dan weer redelijk duur... Al klopt dat wel ongeveer met de prijzen van de sim-only's van nu.

Bij alle nieuwe abonnementen ga ik er op achter uit qua voorwaarden (nu heb ik nog onbeperkt internet bijv.)

Bij de huidige abonnementen zou de BSW Smart 200 het beste bij me passen, maar ik heb helemaal geen interesse in 'onbeperkt smsen'... Daar betaal ik dan onnodig veel voor. Hetzelfde geldt voor een iPhone abonnement van Vodafone.

Ik hoef niet persé onbeperkt data maar minimaal 1GB is toch wel een must. Daarbij 200 belminuten en 100 smsjes zou fijn zijn. Een prijs van 20 euro (zonder toestel) zou ik hier op zijn plaats vinden maar in werkelijkheid betaal je makkelijk 35 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1seguy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Wij wonen op een varend woonschip en zijn qua internet enz. aangewezen op de mobiele netwerken. Zowel mijn vrouw als ik hebben een mobiel abo voor de telefoons. Speciaal voor internet hadden wij bij T-Mobile een Laptop executive abo 7.2 Mbps, geen limiet. Tot in januari j.l. bleek dat T-Mobile het zonder ons medeweten had omgezet naar een nieuwe vorm, Internet Maximaal, 14.4 Mbps en een datalimiet van 15 Gb. Ik had graag overgestapt naar een andere provider (KPN of Vodafone, meer zijn er niet) maar daar zijn we nog veel slechter af. Van die snelheidsverdubbeling merken we niks, alleen is plotseling tijdens surfen of downloaden de snelheid gereduceerd tot ISDN. Daarna kan tegen betaling de snelheid worden hersteld voor de volgende 15 Gb. :( Twee telefoonabo's en een internetabo kosten ons gemiddeld per maand € 90,-
Die snelheid herstellen komt regelmatig voor want wij willen natuurlijk ook gebruik maken van internetdiensten als Uitzending Gemist, YouTube enz. We wachten met smart op 4G LTE. Dat zal nog wel een paar jaar duren vrees ik......