Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Shutdown bij inactiviteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op mijn werk bezig met een nieuw programma waar iedereen in werkt. Probleem is, er zijn maar 10 licenties, dus niet iedereen kan er tegelijk op. Natuurlijk hebben we meerdere malen aangegeven dat als je er niet mee bezig ben dat je het moet afsluiten. Ook bijvoorbeeld als mensen gaan pauzeren laten ze het aanstaan. Ik heb gezocht naar een manier om er voor te zorgen dat het programma automatisch afsluit als de computer 10 minuten niet aangeraakt word, maar tot zover nog geen succes. Mijn vraag is dus eigenlijk, is dit mogelijk d.m.v een script of iets dergelijks? de gebruikers werken allemaal in het domein als dat van belang is?

Bedankt voor jullie tijd! :)

Verwijderd

MSDN: Task Idle Conditions

Scriptje laten uitvoeren die het process afsluit.

Maar het is best mogelijk dat je het programma sloopt als je hem geforceerd afsluit of dat je een bevestiging moet geven bij het afsluiten (wijzigingen opslaan bv).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een risico...Maar de baas heeft aangegeven dat hij dit beleid wil voeren, gewoon opslaan en afsluiten als je weggaat, zo niet, dan mag je je werk opnieuw doen! in ieder geval bedankt! ik ga het even doorlezen en ik hou jullie op de hoogte hoe het lukt :) Bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dit lijkt mij op dit moment niet echt een WSS topic, ik verplaats je topic alsnog even naar CSA.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankjewel, ik wist niet precies waar het beter in zou passen, vandaar dat ik het hier heb gezet. Ik ben er alleen helaas nog niet uitgekomen! Heeft iemand nog tips of suggesties voor mij? :)

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dit is toch niet zo moeilijk?
Geplande taak aanmaken met als trigger 'Als computer niet wordt gebruikt' met het juiste aantal minuten ingevuld op het tabblad 'voorwaarden'.
Vervolgens deze taak een "taskkill /F /IM programma.exe" laten uitvoeren en klaar is kees.

Google had je al heel veel geholpen hierbij hoor, dit is basis windows functionaliteit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het mooiste zou een optie in de applicatie zelf zijn (of in de licentie-manager).

Verwijderd in "Shutdown bij inactiviteit" of bovenstaande geeft een mogelijkheid die je kunt combineren met policies of logonscript. Dergelijke scripts zijn inderdaad zaken waarvan ik mag hopen dat je die zelf verzint. Cru gezegd: als je geen versie 0.9 kan maken dan zou ik willen adviseren het niet zelf te willen doen aangezien je meer kunt slopen dan je lief is. Op zijn minst eerst goed testen in een testomgeving :)

Want zoals gezegd: hard killen kan zorgen voor dataverlies. Al is dat voor de collega's een goede les het niet meer te doen...
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:17:
Maar de baas heeft aangegeven dat hij dit beleid wil voeren, gewoon opslaan en afsluiten als je weggaat, zo niet, dan mag je je werk opnieuw doen!
Dat dus maar let op dat je misschien ook corrupte data kunt krijgen, bijv al het werk van iedereen is sinds de backup van vannacht weg :+

Er is overigens een verschil tussen de applicatie niet gebruiken en de PC niet gebruiken.

Maar beter is "gewoon" sociale controle (en zorgen dat er voldoende licenties zijn). Iedereen die betrapt wordt trakteert? :+ Of harder, waarom treedt die chef niet gewoon op :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mental
Beter is inderdaad een optie in de applicatie zelf om een timeout te forceren... maar dat zie ik een ontwikkelaar die concurrent use licenties aanbied niet zo gauw implementeren.

Verwijderd

Topicstarter
Mental schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:26:
Dit is toch niet zo moeilijk?
Geplande taak aanmaken met als trigger 'Als computer niet wordt gebruikt' met het juiste aantal minuten ingevuld op het tabblad 'voorwaarden'.
Vervolgens deze taak een "taskkill /F /IM programma.exe" laten uitvoeren en klaar is kees.

Google had je al heel veel geholpen hierbij hoor, dit is basis windows functionaliteit.
Ik probeer het ook met taakplanner...maar ik snap er helemaal niks van. ik heb ingesteld "De taak alleen starten als niet actief gedurende: 5 minuten" en "wachten tot computer niet actief is: niet wachten"

Ik dacht dat ik het goed ingesteld had, maar het werkt alsnog niet. ik test het nu op dit moment met Notepad, omdat daarmee vrij weinig mis kan gaan :) Googelen naar taakplanner zorgde ook niet voor duidelijkheid omdat ik heel slecht ben in engels en veel handleidingen in het engels zijn! Vandaar dat ik de vraag hier heb gepost :)

• Mental
Een it'er die slecht is in engels is niet bijzonder handig nee, in dat geval wens ik je veel plezier met google translate aangezien dan bijna alle externe links onbruikbaar zijn voor je.
Pagina: 1