Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bottleneck bij bepaalde websites: traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd probleem:

Bij het internetten kun je zowel firefox als internetexplorer foutloos gebruiken. Het is welliswaar een iets oudere laptop, en het werkt niet zo snel als een nieuwe, maar t werkt.

Toch is er een probleem. Bijvoorbeeld bij het bezoeken van bankieren.rabobank.nl of maps.google.nl. Op het moment dat deze website bezocht worden is er ineens niet meer mee te werken.

Ik heb al geprobeerd rabobank.nl toe te voegen aan de uitzonderingen en alle cookies verwijderd, maar het maakt geen verschil. Het lijkt er op dat sommige websites een bepaalde script gebruiken die een bottlenech vormen.

Iemand tips of trucks?

windows log geeft geen fouten.
het gaat om een laptop met windows xp

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat is een 'oudere laptop' ? Als in, wat zijn de hardware specificaties van het apparaat?
Javascript uitschakelen gaat je al veel helpen, sloop je wel 90% van de websites mee maar het wordt een stuk sneller ;)

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:02
volgens mij werkt google maps niet zonder javascript, dus dan zou die optie afvallen. wat je wel zou kunnen proberen is om javascript updaten naar de laatste versie. ik hoop dat je er iets aan hebt. succes met het oplossen van je probleem.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OFF => CSA, het heeft immers niet zo veel met office apps te maken. Verder haal ik de typo even uit de topictitel (Bottlenech)

Je moet even veel meer specificaties geven. Welke versies van OS en browser? Heb je die geupdatet? Welke hardware (CPU, videokaart)? Wat doet je CPU tijdens dit alles (check taakbeheer)?

Afhankelijk van de leeftijd kan het inderdaad 'gewoon' te oud worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja dat geloof ik. maar dan verplaats ik het probleem natuurlijk ;) Het gaat om een ASUS m51kseries laptop waar vista vanaf is gedonderd en xp op is geknald

Verwijderd

Topicstarter
nu weet ik dat java niet hetzelfde is als javascript. Nu weet ik java prima up te date te brengen, maar javascript is voor mij een ander verhaal. hoe kan ik deze updaten?

Verwijderd

Mijn dagelijkse desktop is ook nog steeds een Pentium 4 Northwood 3.0Ghz. Ik loop zelf ook wel tegen dergelijke problemen aan.

Wat mij is opgevallen: sommige features in HTML / CSS zijn behoorlijk zwaar. Als ik bijvoorbeeld hardware.info bezoek, gaat het scrollen heel traag. Mijn fix hiervoor is (afgezien voor elke website javascript/flash uitzetten, en met noscript achtige plugins de boel per site aanzetten) om over elke website een custom stylesheet heen te halen. Mijn stylesheet is dan als volgt:
code:
1
2
3
4
* {
    -webkit-box-shadow: none !important;
    background-attachment: scroll !important;
}

Hiermee worden shaduwen uitgezet en scrollen de achtergronden gewoon mee ipv dat ze blijven staan (vooral dit blijkt echt heel zwaar te zijn).

Zelf gebruik ik onder Linux ook geen firefox meer, deze browser heeft echt overgewicht. Ik gebruik zelf http://portix.bitbucket.org/dwb/, maar dat is niet voor iedereen een optie denk ik.

Door de juiste software te gebruiken kan je een oud systeem echt heel snel houden. Ik gebruik mijn systeem nog steeds voor allerlei zware taken zoals compilen (ik compileer al mijn software zelf). Maar ook tijdens het compilen blijft mijn systeem lekker soepel reageren, zodat ik nog prima kan webbrowsen / programmeren en muziek kan luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
dat klinkt als een goede oplossing, toch zou dit niet hoeven. Mijn vriendin heeft mijn oude simens amilo laptop (echt een knakending) maar voor word en wat internet meer dan prima. Ook heb internetbankieren gaat daar zonder problemen.

EDIT:
Javascript uitschakelen lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Toch is dit tijdelijk want ik wil natuurlijk wel graag googlemaps gebruiken.

Iemand een idee hoe ik javascript update? bij het zoeken op google kom ik bijvoorbeeld bij http://www.ehow.com/how_7332891_update-javascript.html. maar dit doelt volgensmij toch echt op JAVA van Sun

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 10:48 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het kan ook het netwerk zijn dat traag is, en ook een virus scanner kan roet in het eten gooien.

Javascript: kun je niet los update, zit in je browser (chrome,firefox,explorer) ingebakken. Zorg dat je browser up to date is.

of het daaraan ligt kun je idd testen met noscript in firefox. maps werkt nog maar beperkt zonder javascript (soort mobiele site krijg je dan). rabobank weet ik niet.

Wat ook veel maakt voor sommige sites is of er flash animaties (reclame) op staat.... kun je ook blokkeren! (noscript of flashblock voor firefox. ).

Of dat je probleem is weet ik niet, daarvoor geef je gewoon te weinig info.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me dan wel afvraag. Op het moment dat dit probleem zich voor doet bij zowel firefox als IE ligt het dus niet bij de browser zelf. Ookal is het probleem verholpen op het mment dat je bij een indivivuele browser javascript uitschakeld.

Ik zal wat meer info geven over het systeen en de browserversies

Verwijderd

Topicstarter
Het updaten van firefox heeft voor de oplossing gezorgd! Internetexplorer krijg ik niet opgelost maargoed het browesen gaat weer. Bedankt voor jullie inpunt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei :)

Maar doe jezelf en ons een lol door de volgende keer dus meteen in de topicstart alle relevante specificaties te geven en voor het openen van een topic te zorgen dat je uptodate bent :Y) (Je bent dan duidelijk sneller geholpen, zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen etc.)

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 25-04-2012 14:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1