i7 3960x versie C2 goed leverbaar in Nederland?

Pagina: 1
Acties:

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb diverse webshops in pricewatch een e-mailtje gestuurd of ze de C2 versie hebben.
Alleen 4Launch reageerde dat ze inderdaad de C2 versie konden leveren, dus daar besteld.
Wat kreeg ik thuis, een C1 versie. :(
waarschijnlijk is het een Russisch roulette spel om een C2 versie te ontvangen. ;(
Weet iemand een webshop waar je 100% zeker een C2 versie kan kopen?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Wat is het verschil tussen C1 en C2??
Dit is de enigste die in PW staat: pricewatch: Intel Core i7 3960X Boxed

Johann Sebastian Bach

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Nivida_intel schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:07:
Wat is het verschil tussen C1 en C2??
Dit is de enigste die in PW staat: pricewatch: Intel Core i7 3960X Boxed
Soms kan het veel schelen voor overclockbaarheid. In het geval van SB-E weet ik het niet.

Edit:
this transition the following changes apply:
• New S-spec and MM numbers for the converting products
• VT-d erratum removed for C-2 step. Refer to Processor Sighting# 3876388 in Sandy Bridge-EN/EP/EX Processor Sightings Report – NDA (#452856).
Customer Impact of Change and Recommended Action:
Intel anticipates no change to customer platforms designed to Intel guidelines. Customer’s boards can enable or disable processor Intel VT-d through their BIOS if they desire. If customer chooses to enable Intel VT-d, regression testing is recommended to ensure their board is properly enabled.
For customers implementing their own BIOS, it is necessary to incorporate the latest Microcode Update (MCU) to support the C-2 stepping. Please contact your local Intel representative for further technical questions.
Eer zat dus een defect in de C1 stepping wat in de C2 is opgelost. Wellicht is er nog meer verandert waardoor hij ook iets beter zal clocken. Maar misschien ook niet.

Is een 3930K niet interessanter? aangezien die overal uitverkocht zijn heb je daar wellicht meer kans op een C2.

[ Voor 61% gewijzigd door Astennu op 25-04-2012 10:13 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Je hebt een monster van een proc, en daar dan nog mee gaan overklokken?? 8)7

Johann Sebastian Bach

• Astennu
Nivida_intel schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:12:
Je hebt een monster van een proc, en daar dan nog mee gaan overklokken?? 8)7
DUH! :D gewoon omdat het kan! en waarom niet? Het kan altijd sneller :) Het is gewoon free performance.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Hell-Slave
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:13:
[...]

DUH! :D gewoon omdat het kan! en waarom niet? Het kan altijd sneller :) Het is gewoon free performance.
Waarschijnlijk niet, ik ga meer voor stabiliteit.
Ik doe heel veel video bewerking en daar heb je veel raw cpu power voor nodig.
Plus me games draaien ook wat sneller met een leuke video kaart erbij. :D
Astennu schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:07:
Is een 3930K niet interessanter? aangezien die overal uitverkocht zijn heb je daar wellicht meer kans op een C2.
Misschien wel, maar je heb nog steeds geen zekerheid en dat is wat ik bedoel met een Russisch roulette spel. |:(
Als je dan vraagt of de leverancier niet even op het labeltje kan kijken voordat hij hem opstuurt naar de webshop, dan lijkt het net alsof je een wereldwonder wilt hebben of zo. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Hell-Slave op 25-04-2012 10:35 ]

• Astennu
Hell-Slave schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:27:
[...]

Waarschijnlijk niet, ik ga meer voor stabiliteit.
Ik doe heel veel video bewerking en daar heb je veel raw cpu power voor nodig.
Plus me games draaien ook wat sneller met een leuke video kaart erbij. :D

[...]

Misschien wel, maar je heb nog steeds geen zekerheid en dat is wat ik bedoel met een Russisch roulette spel. |:(
Als je dan vraagt of de leverancier niet even op het labeltje kan kijken voordat hij hem opstuurt naar de webshop, dan lijkt het net alsof je een wereldwonder wilt hebben of zo. 8)7
Mmh waarom dan perse een C2 als je dat VT-d toch niet gebruikt?

Dat met die steppings is altijd geklooi ik weet ook niet waarom ze daar zo moeilijk over doen. Ik gok omdat ze denken dat mensen gaan overclocken. En het kost ze gewoon tijd. Zelf zou ik toch voor een 3930K gaan prijs verschil is gewoon te groot.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 16:24
Of te wel terug sturen dat ding en geld terug vragen of laten zorgen dat ze nu wel een C2 opsturen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Hell-Slave
  • Nu online
Astennu schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:37:
[...]

Mmh waarom dan perse een C2 als je dat VT-d toch niet gebruikt?

Dat met die steppings is altijd geklooi ik weet ook niet waarom ze daar zo moeilijk over doen. Ik gok omdat ze denken dat mensen gaan overclocken. En het kost ze gewoon tijd. Zelf zou ik toch voor een 3930K gaan prijs verschil is gewoon te groot.
Waar haal je uit dat ik dat niet wil gebruiken?
Een pc kan je ook voor meerdere dingen gebruiken naast video bewerking. :P
Plus als ik een 900+ euro cpu koop wil ik hem liefst zonder fouten en met alle functies werkend.
Joenino schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:38:
Of te wel terug sturen dat ding en geld terug vragen of laten zorgen dat ze nu wel een C2 opsturen.
Dat zou ik het liefst hebben, maar dat kunnen ze niet omdat hun leverancier maar wat opstuurt ook al vraag je om een speciale versie.

• Astennu
Hell-Slave schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:46:
[...]

Waar haal je uit dat ik dat niet wil gebruiken?
Een pc kan je ook voor meerdere dingen gebruiken naast video bewerking. :P
Plus als ik een 900+ euro cpu koop wil ik hem liefst zonder fouten en met alle functies werkend.

[...]

Dat zou ik het liefst hebben, maar dat kunnen ze niet omdat hun leverancier maar wat opstuurt ook al vraag je om een speciale versie.
Omdat je dat er niet bij had staan en dat de specifieke rede van de C2 stepping is :)
Maar in dat 2e geef ik je wel gelijk ja.

Pagina: 1