Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitval verbinding Linksys E4200 en XMS

Pagina: 1
Acties:

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
Beste Tweakers,

Sinds een kleine week ben ik overgestapt van UPC naar XMS. Echter ondervind
ik sinds die tijd een raar probleem met de router. Op willekeurige momenten valt
spontaan de verbinding weg via de router. Dit laat zich in Windows dan zien als
het gele driehoekje met uitroepteken.

Overbrug ik de router is er direkt weer internet, dus ligt het niet aan het XMS modem.
Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk, kom ik helaas niet verder als
het antwoord "wij ondersteunen geen routers"

Hang ik de modem nog aan het tijdelijke UPC modem is er geen uitval. De router moet
ik eerst van de stroom halen en opnieuw opstarten om de verbinding weer tot stand te
brengen. In de modem zelf kan ik geen enkele oplossing vinden om het probleem te
verhelpen.

Zijn er meer mensen die toevallig dezelfde combinatie hebben van provider en router
in combinatie met de hierboven beschreven problemen? Anders zit er weinig meer op
dan een aanschaf van een nieuwe modem te overwegen.

Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank voor de reacties,

Remco

Verwijderd

heb hetzelfde. het lijkt er op dat de LinkSys dood gaat bij een stevige download die de volle brandbreedte benut (zie de topic met users die een 120Mb verbinding hebben).
een downgrade naar de 1.0.0.1 firmware zou helpen.

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
En dat is nu het verschil tussen glasvezel en kabel.

De bottleneck zit hem in de hoeveel connecties die je glas aan kan tov de kabel, de hoeveelheid Mbit van die lijn doet er dan niet toe. Je router nekt gewoon op de snelheid van verbinden met de buitenwereld kwa connecties en remt dan af omdat die volloopt.

Doe maar eens een testje op speedtest.nl.. ja de nl site ja, en doe daar maar eens een connectie test, snelheid is niet van belang maar doe die connecties maar eens om een beeld te krijgen, met een standaard pc'tje moet je toch zeker boven de 2000 connecties kunnen komen.
Doe dat maar eens op beide lijnen met en zonder die router ertussen en zie het verschil.

En bedenk Linksys is en blijft consumenten spul waar je niet teveel moet verwachten, iedereen kijkt altijd naar snelheid Mbit, (net als megapixel gedoe) zonder op aantal connecties te letten en daar zit hem nu net de kneep met snellere glaslijnen en gelijke up en down. wat je bij kabel ook al niet hebt.

ik heb hier een netgear mkb router 4x wan - 4x lan die wel gewoon 900Mbit aankan over de wan, en daar is ook een enkele wan versie van die dat aankan, alleen die modellen zie je vaak niet op die smallbuilders website, en dat schijnt het je van het te zijn als het daar opstaat, gekke is alleen dat de betere routers daar juist niet opstaan.

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Toevallig zat ik in EXACT dezelfde situatie.
Ik heb een Linksys E4200 en ben van UPC naar XMS gegaan :)

Ten eerste: Die Linksys/Cisco E4200 is de slechtste router die ik ooit heb gehad, alhoewel dit het TOP model zou moeten zijn (?). Echt een waardeloos onstabiel en onhandig ding dat je niet eens kunt ophangen in de meterkast.

Ten tweede: Welke firmware staat er op jouw linksys? Zoals namesub al zei, downgraden naar 1.0.0.1 kan helpen en is het makkelijkste. Er is namelijk iets ernstig mis met de nieuwere firmware. Ik zelf heb alle problemen opgelost door alternatieve firmware te installeren (tomato, toastman build), maar dat was wel wat uitzoek werk en raad ik niet aan als je daar niet in thuis bent.
Met deze alternatieve firmware draait alles prima in combinatie met XMS.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 20:32
Ik zit dan wel niet in jullie situatie, maar ik herken dit verhaal wel met een Linksys WRT320N router (tegenwoordig een E2000). Na flashen naar DD-WRT geen enkel probleem meer gehad :) Wanneer je kan flashen naar een alternatieve firmware zoals Tomato of DD-WRT... Altijd doen!!