Beste Tweakers,
Sinds een kleine week ben ik overgestapt van UPC naar XMS. Echter ondervind
ik sinds die tijd een raar probleem met de router. Op willekeurige momenten valt
spontaan de verbinding weg via de router. Dit laat zich in Windows dan zien als
het gele driehoekje met uitroepteken.
Overbrug ik de router is er direkt weer internet, dus ligt het niet aan het XMS modem.
Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk, kom ik helaas niet verder als
het antwoord "wij ondersteunen geen routers"
Hang ik de modem nog aan het tijdelijke UPC modem is er geen uitval. De router moet
ik eerst van de stroom halen en opnieuw opstarten om de verbinding weer tot stand te
brengen. In de modem zelf kan ik geen enkele oplossing vinden om het probleem te
verhelpen.
Zijn er meer mensen die toevallig dezelfde combinatie hebben van provider en router
in combinatie met de hierboven beschreven problemen? Anders zit er weinig meer op
dan een aanschaf van een nieuwe modem te overwegen.
Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank voor de reacties,
Remco
Sinds een kleine week ben ik overgestapt van UPC naar XMS. Echter ondervind
ik sinds die tijd een raar probleem met de router. Op willekeurige momenten valt
spontaan de verbinding weg via de router. Dit laat zich in Windows dan zien als
het gele driehoekje met uitroepteken.
Overbrug ik de router is er direkt weer internet, dus ligt het niet aan het XMS modem.
Na contact opgenomen te hebben met de helpdesk, kom ik helaas niet verder als
het antwoord "wij ondersteunen geen routers"
Hang ik de modem nog aan het tijdelijke UPC modem is er geen uitval. De router moet
ik eerst van de stroom halen en opnieuw opstarten om de verbinding weer tot stand te
brengen. In de modem zelf kan ik geen enkele oplossing vinden om het probleem te
verhelpen.
Zijn er meer mensen die toevallig dezelfde combinatie hebben van provider en router
in combinatie met de hierboven beschreven problemen? Anders zit er weinig meer op
dan een aanschaf van een nieuwe modem te overwegen.
Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank voor de reacties,
Remco