Opzoek oplossing opslag verandering

Pagina: 1
Acties:

• Nitsuj
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-12-2025
geachte (lezers van) tweakers,

Wij zijn al een tijdje op zoek naar de een oplossing om films te kunnen afspelen vanaf onze tv via onze (externe) harde schijf(NAS?). We moesten telkens onze externe harde schijf (die recent kapot is gegaan) afkoppelen en aan tv hangen of via netwerk met een laptop met HDMI aan de tv koppelen.

Wij willen eigenlijk een vaste plek voor een harde schijf (mogelijk naast de router) die met het netwerk verbonden is zodat iedereen erbij kan met de computer. Maar het moet ook met de tv in verbinding staan op 1 of andere manier. De TV heeft geen aansluiting met het netwerk, wel USB / SCART / HDMI. Ik neem aan dat we via HDMI moeten aankoppelen voor het beste beeld/geluidskwaliteit. Want we kijken films vaak in HD en soms in 3D als de film dat ondersteunt.

Maar het probleem zit dat de router & de tv's op verschillende plekken staan in het huis. Wij dachten dan aan een wifi/media(?) box die via wifi bij de harde schijf kan komen (NAS?) en dat ook direct op tv kan laten afspelen, soepel en niet met schokken.

De harde schijf(/ven) moeten minstens 2 terabyte zijn.

Dus schematisch getekend:

Router + harde schijf(/ven)(NAS?) ~ ~ ~ ~ draadloos ~ ~ ~ ~ wifi/media(?) box---HDMI---TV
~|~|~|~
Draad(loos) met andere computers die via de router ook de harde schijven kan benaderen om nieuwe dingen erop te kunnen zetten.

Geen idee als dit noodzakelijk is om te weten maar onze Pc's draaien op Windows 7 (32 en 64 bit) en Windows XP (32bit)

Indien er andere oplossingen zijn voor dit probleem wat makkelijker zou kunnen zijn, post u het maar en ik zal zo spoedig lezen en antwoorden als het mogelijk is en als u het kostenplaatje ook ongeveer weet dat er ook bij te vermelden.

Indien geen andere oplossingen voor dit probleem zijn en u weet welke schijven/wifi boxen compatibel zijn om deze functies te kunnen uitvoeren zou u dat ook kunnen vermelden en indien mogelijk met prijskaartje.

Als dit niet kan, ook graag mij op de hoogte laten stellen dan ga ik weer met kabeltjes aan de gang.

Ik hoop dat ik voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Justin

P.S. Het spijt mij als dit bij het verkeerde onderdeel is van de forums. Maar het heeft met netwerk, harde schijven en andere hardware te maken. Ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen na alle FAQ's te hebben gelezen.