Hi,
Ik probeer een standaard mvc3 authenticatiesysteem te implementeren, eigenlijk precies hetzelfde als in de accountcontroller die in het visual studio voorbeeldproject zit. Het voorbeeld project (new project-> mvc3->build & run) werkt, inclusief het gedeelte accounts aanmaken etc, maar mijn project niet. Ik heb hier niet veel ervaring mee maar ik kom er niet uit
In AccountController in de LogOn methode krijg ik een exceptie op de regel:
De exceptie zegt: "A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. " wat min of meer betekend dat er iets mis is met mijn verbinding.
Mijn applicatie maakt al gebruik van een database mbv deze connectionstring
Ik wil graag het usermanagement in dezelfde database, dus ik heb dan ook een membership provider als volgt
Ook de profile provider en de roleManager verwijzen naar deze connectionstring
de connectionstring in het voorbeeldproject in visual studio is een SqlClient verbinding, maar dat zou niet uit moeten maken toch? Omdat de rest van mijn applicatie prima werkt
Iemand een idee?
Ik probeer een standaard mvc3 authenticatiesysteem te implementeren, eigenlijk precies hetzelfde als in de accountcontroller die in het visual studio voorbeeldproject zit. Het voorbeeld project (new project-> mvc3->build & run) werkt, inclusief het gedeelte accounts aanmaken etc, maar mijn project niet. Ik heb hier niet veel ervaring mee maar ik kom er niet uit
In AccountController in de LogOn methode krijg ik een exceptie op de regel:
code:
1
| if (Membership.ValidateUser(model.UserName, model.Password)) |
De exceptie zegt: "A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. " wat min of meer betekend dat er iets mis is met mijn verbinding.
Mijn applicatie maakt al gebruik van een database mbv deze connectionstring
code:
1
2
3
4
5
| <connectionStrings> <add name="MyDbContext" connectionString="Data Source=|DataDirectory|MyDb.sdf" providerName="System.Data.SqlServerCe.4.0"/> </connectionStrings> |
Ik wil graag het usermanagement in dezelfde database, dus ik heb dan ook een membership provider als volgt
code:
1
2
3
4
| <add name="AspNetSqlMembershipProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider" connectionStringName="MyDbContext" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" requiresUniqueEmail="false" maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordAttemptWindow="10" applicationName="/" /> |
Ook de profile provider en de roleManager verwijzen naar deze connectionstring
de connectionstring in het voorbeeldproject in visual studio is een SqlClient verbinding, maar dat zou niet uit moeten maken toch? Omdat de rest van mijn applicatie prima werkt
Iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Garma op 25-04-2012 00:31 ]