MVC3: Authorizatie exceptie: Kan db niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Hi,

Ik probeer een standaard mvc3 authenticatiesysteem te implementeren, eigenlijk precies hetzelfde als in de accountcontroller die in het visual studio voorbeeldproject zit. Het voorbeeld project (new project-> mvc3->build & run) werkt, inclusief het gedeelte accounts aanmaken etc, maar mijn project niet. Ik heb hier niet veel ervaring mee maar ik kom er niet uit

In AccountController in de LogOn methode krijg ik een exceptie op de regel:

code:
1
if (Membership.ValidateUser(model.UserName, model.Password))

De exceptie zegt: "A network-related or instance-specific error occurred while establishing a connection to SQL Server. The server was not found or was not accessible. " wat min of meer betekend dat er iets mis is met mijn verbinding.

Mijn applicatie maakt al gebruik van een database mbv deze connectionstring

code:
1
2
3
4
5
  <connectionStrings>
    <add name="MyDbContext"
         connectionString="Data Source=|DataDirectory|MyDb.sdf"
         providerName="System.Data.SqlServerCe.4.0"/>
  </connectionStrings>

Ik wil graag het usermanagement in dezelfde database, dus ik heb dan ook een membership provider als volgt

code:
1
2
3
4
        <add name="AspNetSqlMembershipProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider" connectionStringName="MyDbContext"
             enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" requiresUniqueEmail="false"
             maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="6" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordAttemptWindow="10"
             applicationName="/" />

Ook de profile provider en de roleManager verwijzen naar deze connectionstring

de connectionstring in het voorbeeldproject in visual studio is een SqlClient verbinding, maar dat zou niet uit moeten maken toch? Omdat de rest van mijn applicatie prima werkt

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Garma op 25-04-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

code:
1
2
<connectionStrings>
    <add name="MyDbContext"

code:
1
<add name="AspNetSqlMembershipProvider" [...] connectionStringName="TeamsPlannerDbContext"

Komt niet echt overeen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
sorry, aangepast, ik had de naam aangepast. Dit is niet het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-07 23:22
Al geprobeerd

code:
1
<roleManager enabled="false"

op true te zetten?
Zie hier http://dotnet1blogger.blo...or-instance-specific.html
of dit?
http://stackoverflow.com/...hile-establishing-a-conne
even je connectionstring testen met visual studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
thanks, nop werkt helaas ook niet

Overigens werkt het wel als ik deze connectionstring toevoeg:

code:
1
2
3
    <add name="ApplicationServices"
         connectionString="data source=.\SQLEXPRESS;Integrated Security=SSPI;AttachDBFilename=|DataDirectory|aspnetdb.mdf;User Instance=true"
         providerName="System.Data.SqlClient" />

dus het probleem zit duidelijk in de connectionstring. Maar ik wil dus graag de users en mijn eigen applicatie in 1 database..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Is er een reden waarom je CE gebruikt? Deze ondersteund namelijk geen stored procedures, en die heb je nodig voor Membership. Je kunt je users en je data gewoon in een sqlexpress db zetten.

Als CE echt een must is heeft er iemand nog een custom provider voor geschreven.

[ Voor 31% gewijzigd door Grijze Vos op 25-04-2012 08:54 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
Grijze Vos schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:46:
Is er een reden waarom je CE gebruikt? Deze ondersteund namelijk geen stored procedures, en die heb je nodig voor Membership. Je kunt je users en je data gewoon in een sqlexpress db zetten.
ah dat is interessant, dat wist ik niet. Dat lijkt me inderdaad relevant. Ok dan stap ik over op SqlExpress, sowieso makkelijker te beheren met mssql server manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 22:24
Grijze Vos schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:46:

Als CE echt een must is heeft er iemand nog een custom provider voor geschreven.
Of je gebruikt gewoon Microsoft's nieuwe universele providers op basis van Entity Framework. Die kunnen wel met CE werken (zelfs met Azure). Eenvoudig te downloaden, installeren en configureren via een NuGet package.

Als ik me goed herinner gaat dit ook de standaard binnen ASP.NET 4.5 worden.
Pagina: 1