Dell wireless 1520. Netwerken kunnen zien,maar niet de goede

Pagina: 1
Acties:

• zoek34
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-02 18:56
Beste Tweakers.

Sinds een herinstallatie van mijn laptop (dell studio 1558) deed mijn internet het perfect. Afgelopen middag moest ik mjn drivers van de GPU updaten (had last van een groter wordende muis, update hielp). Maar bij de 1ste installatie was mijn laptop vastgelopen. Nadat ik dat hersteld had (lees: nog een keer instaleren) heb
ik last van een netwerkprobleem.

Het probleem is namelijk dat als ik thuis zit ik veel netwerken in de omgeving kan zien, behalve de goede. Ik krijg hierdoor geen internetverbinding op mijn laptop. Het netwerk zelf.doet het gewoon (zit nu op hetzelfde netwerk met mijn telefoon). Dus dan zou het aan mijn laptop moeten liggen. Volgens apparaatbeheer gebruik ik het stuurprogramma 5.60.48.18 wat volgens dell zelf de laatste versie is van de driver. Het hulpprogramma doet het gewoon (alleen helemaal leeg doordat er geen verbinding is met het internet).

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Met vriendelijke groeten,

Zoek34

• zoek34
Ik kan met dezelfde kaart wel verbinden op school. een klasgenoot van me raadde aan om het profiel bij draadloze netwerken te verwijderen. Aangezien ik nu niet thuis ben kan ik dat nu niet uitproberen, ik laat het weten als het iets oplost.

• zoek34
Hrt netwerk verwijderen heeft niet geholpen

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 22:10
Driver verwijderen en weer opnieuw installeren?
Volgens mij wordt dan alles ge-reset:)

• zoek34
Heb zojuist het volgende gedaan:

drivers verwijderd.
Opnieuw opgestart
Drivers opnieuw geinstalleerd.
Opnieuw opgestart.

Resultaat: ik zie alle netwerken, behalve het netwerk waarmee ik moet verbinden.

Mac filtering zou het overigens niet aan moeten liggen. Als ik het namelijk met draad probeer (dus niet draadloos) dan werkt het internet wel op mijn laptop

UPDATE:
Ik heb mogelijk draadloos weer werkend. Op het moment dat ik de laptop met de draad heb verbonden heb ik op hetzelfde moment mijn draadloos actief gemaakt (draadloos verbinden met hetzelfde netwerk) Toen dat werkte heb ik even 5 minuten gewacht en toen de kabel uit mijn laptop gehaald en draadloos bleef actief en doet het zo te zien nu ook.

Zo meteen ga ik even mijn laptop opnieuw opstarten op te kijken of het ook heeft geholpen

[ Voor 37% gewijzigd door zoek34 op 25-04-2012 16:24 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zou je in het vervolg de edit knop willen gebruiken als je informatie aan je topic toe te voegen hebt? Als er nog niemand anders gereageed heeft staat dat wat raar, en lijkt het op het omhoog schoppen van je topic (topic kicken) en dat zien we liever niet binnen 24 uur.
Je mag je topic opnieuw onder de aandacht brengen na 24 uur door het topic en schopje te geven.

Maar goed, het lijkt erop dat het e.e.a. gewoon weer werkt. Het blijven computers natuurlijk. :P
Pagina: 1