[Google Drive] Google drive, de cloudopslagdienst van Google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 16:14
Met veel intresse heb ik de nieuwposting over Google Drive gelezen:

nieuws: Google brengt cloudopslagdienst Drive uit

https://drive.google.com/
Google heeft zijn langverwachte cloudopslagdienst Drive officieel wereldkundig gemaakt. Met de Dropbox-concurrent kunnen gebruikers toegang krijgen tot 5GB gratis opslag. Voor meer opslag moet maandelijks een bedrag worden betaald.

De internetgigant deed de aankondiging op zijn eigen weblog. Daarbij laat het bedrijf weten dat de bestaande Docs-dienst wordt geïntegreerd in Drive. Gebruikers kunnen zo hun documenten direct vanuit de opslagdienst openen. Ook wordt er een koppeling met Gmail gemaakt en kan content direct via Googles Plus-netwerk worden gedeeld. Overigens maakte Google bekend dat het de opslagruimte voor zijn e-maildienst verhoogt van 7.5GB naar 10GB. Ontwikkelaars kunnen met een speciale Drive-api webapplicaties maken waarin Googles opslagdienst is geïntegreerd.

Het is in Drive mogelijk om direct, naast documenten, verscheidene bestandstypes te openen zonder externe software: zo kunnen gebruikers onder andere Photoshop-bestanden direct openen zonder de bijbehorende applicatie. Daarbij kunnen deze bestanden ook direct vanuit Drive worden bewerkt.

Drive biedt 5GB aan opslagruimte gratis, waarbij er voor 2,50 dollar per maand 25GB extra kan worden gekocht. 100GB gaat 5 dollar per maand kosten, terwijl voor 1TB 50 dollar per maand moet worden afgerekend. Voor de cloudopslagdienst is een Android-applicatie beschikbaar, maar andere mobiele besturingssystemen worden momenteel niet ondersteund. Wel komt later nog een applicatie voor iOS.

Google richt zich met de Drive-dienst ook op bedrijven. Volgens de internetreus kunnen netwerkbeheerders 20GB opslag bijkopen voor 4 dollar per maand per gebruiker. Dit is mogelijk voor maximaal 800 gebruikers per bedrijf: de maximale opslagruimte die bijgekocht kan worden bedraagt 16TB.

Er gingen al lange tijd geruchten over een eigen cloudopslagdienst van Google. De oudsten zijn al van jaren geleden, maar recentelijk kwam er meer informatie naar buiten over de dienst. De introductie komt daardoor niet als een verrassing.
De prijzen spreken mij erg aan:
Google-opslagmogelijkheden

Kies uit de volgende maandelijkse Google-opslagmogelijkheden om te gebruiken met Google Drive en Picasa. Wanneer u een van deze mogelijkheden aanschaft, wordt uw opslaglimiet voor Gmail automatisch verhoogd tot 25 GB. Jaarlijkse mogelijkheden zijn momenteel niet beschikbaar.

Opslag
Maandtarief

25 GB = $2,49
100 GB = $4,99
200 GB = $9,99
400 GB = $19,99
1 TB = $49,99
2 TB = $99,99
4 TB = $199,99
8 TB = $399,99
16 TB = $799,99

Belastingen en kosten

Bovengenoemde prijzen zijn exclusief eventuele belastingen of kosten die in rekening kunnen worden gebracht in het land waar u woont. Mogelijk worden u belastingen en kosten in rekening gebracht over de hierboven vermelde prijzen.
Hier nog een handig overzicht gemaakt door Engadget waarin Google Drive vs. de concurrentie wordt gezet:
http://www.engadget.com/2...-dropbox-skydrive-icloud/

Ik gebruik met veel plezier nu dropbox, maar de prijzen voor meer opslagruimte zijn daar een stuk duurder. Nu op de frontpage staan er redelijk wat reakties over de voorwaarden van de dienst van Google Drive, maar wat is nu waarheid? Moet men zich zorgen maken over dat alles wat je upload geindexeerd wordt en openbaar kan worden gemaakt? Of kan je veilig erop vertrouwen dat de data ook daadwerkelijk jouw data blijft?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die al gebruik mogen maken van deze dienst en hoe men tegen de AV aankijkt van het produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 17:16

Kwastie

Awesomeness

Heb net een invite gekregen voor Google Drive, maar even uitproberen :)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Invite binnen, gister pas ingeschreven. Drive is niet zo als invites voor Wave? Daar was je nog speciaal als je er in zat. Werkt dat hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:51

Perkouw

Moderator General Chat
Muta schreef op woensdag 25 april 2012 @ 07:34:
Invite binnen, gister pas ingeschreven. Drive is niet zo als invites voor Wave? Daar was je nog speciaal als je er in zat. Werkt dat hier ook?
Nee, althans voor zover ik weet is het gewoon de bedoeling dat iedereen dit kan gebruiken al dan niet met een bestaand account of door het aanmaken van een google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Als ik me aanmeldt krijg ik anders een bericht dat je een mail ontvangt wanneer google drive klaar is voor Uw account. Gisteren aangemeld, maar geen mail ontvangen. Het lijkt me dat het dus niet meteen voor iedereen beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Freezerator schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:00:
Als ik me aanmeldt krijg ik anders een bericht dat je een mail ontvangt wanneer google drive klaar is voor Uw account. Gisteren aangemeld, maar geen mail ontvangen. Het lijkt me dat het dus niet meteen voor iedereen beschikbaar is?
Ik heb het ook gisteren aangeklikt en had vanochtend een mail in mijn bus, wellicht duurt het gewoon iets langer bij jou ? Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar misschien een mail in je spamfolder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Perkouw schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:01:
[...]

Ik heb het ook gisteren aangeklikt en had vanochtend een mail in mijn bus, wellicht duurt het gewoon iets langer bij jou ? Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar misschien een mail in je spamfolder ?
Het is een gmail adres, en ik had het nu even dubbelchecked. Er is ook een info pagina waarin er sprake is van een "wachtlijst" https://support.google.co...wer=2456456&p=mktg_invite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

maar even ingeschreven.
Gebruik nu dropbox heb daar zo'n 9 GB aan ruimte. En dat werkt prima op mijn pc's, laptops en telefoon.

Ook net de skydrive app geinstalleerd zodat dat ook wat makkelijker te beheren valt (alleen nog niet voor android dus das jammer). Maar daar heb ik wel 25 GB aan ruimte.

En straks dus even kijken wat Google Drive kan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Freezerator schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:03:
[...]

Het is een gmail adres, en ik had het nu even dubbelchecked. Er is ook een info pagina waarin er sprake is van een "wachtlijst" https://support.google.co...wer=2456456&p=mktg_invite
Verrek, ik wist niet dat er sprake was van een wachtlijst! Ben benieuwd waarom dit er is, wellicht zijn ze bang voor een gigantische stormloop op de dienst en proberen ze het zo geleidelijk aan uit te rollen o.i.d.
DarkSide schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:07:
maar even ingeschreven.
Gebruik nu dropbox heb daar zo'n 9 GB aan ruimte. En dat werkt prima op mijn pc's, laptops en telefoon.

Ook net de skydrive app geinstalleerd zodat dat ook wat makkelijker te beheren valt (alleen nog niet voor android dus das jammer). Maar daar heb ik wel 25 GB aan ruimte.

En straks dus even kijken wat Google Drive kan.
Voor nu vind ik DropBox nog steeds het fijnst werken, ook wanneer ik kijk naar Google Drive. Goed ik ben DropBox al een hele tijd gewend en heb daar meer ruimte (gratis) dan bij Google Drive/SkyDrive te krijgen is. Ik kijk het nog wel even aan, een gehele overstap maken doe ik in ieder geval (nog) niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Perkouw op 25-04-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik heb me ook net aangemeld.

Dopbox gebruik ik ook, maar google drive wil ik gaan gebruiken voor grotere bestanden, en dropbox gebruik ik vooral voor foto's en tijdelijke nzb'tjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:43
Net getest, heb thuis nu een hele zooi muziek en films erin gegooid via teamviewer. Nu heb ik op mn werk bijna alles binnen. Heerlijk snelle sync

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

Heb me gisteren ook aangemeld voor een email zodra mijn Drive gereed is.
Helaas nog niets gehoord.

Ik gebruik op dit moment Dropbox voor mijn foto's en documenten en Skydrive voor grotere audio/video bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:23

The_Worst

Unox

Ik 'gebruik' het nu sinds gisteren en het werkt goed. Die paar kleine dingen die ik heb geprobeerd werken goed en vlot. Waarschijnlijk een blijvertje. :)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64119

Ik open dit topic om ervaringen te delen over Google Drive.
(kon via search "google drive" geen topics vinden)

Bij mijn nieuwe Google Drive zat een standaard verwijzing naar de gebruikers voorwaarden.

Normaal lees ik deze niet of half maar deze keer leek het me wel belangrijk (delen privé bestanden).

Daarin trof ik deze passages aan:

Uw Inhoud in onze Services

Sommige van onze Services staan u toe inhoud toe te voegen. U behoudt alle intellectuele-eigendomsrechten die u met betrekking tot die inhoud heeft. Kort gezegd: wat van u is, blijft van u.

Wanneer u inhoud uploadt naar, of anderszins toevoegt aan, onze Services verleent u Google (en degenen met wie we samenwerken) een wereldwijde licentie om dergelijke inhoud te gebruiken, te hosten, op te slaan, te reproduceren, aan te passen, afgeleide werken daarvan te maken (zoals afgeleide werken als gevolg van vertalingen, aanpassingen of andere wijzigingen die we aanbrengen om ervoor te zorgen dat uw inhoud beter werkt met onze Services), te communiceren, te publiceren, openbaar uit te voeren, openbaar weer te geven en te distribueren.

Naar mijn bescheiden mening zit daar een stevige tegenstrijdigheid in.
Dat wil zeggen tussen het eerste korte stukje en het tweede langere stukje.

Wellicht dat iemand met een gedegen juridische kennis dit kan toelichten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Waarom is dat tegenstrijdig? Jij blijft eigenaar van je content maar je geeft google automatisch toestemming om bovenstaande zaken te doen (vertalen, samenvatten, publiceren op een andere site etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:57
http://ictrecht.nl/auteur...-google-bij-google-drive/

daar staat een mooie bespreking van dat stukje ;)

ik zit net een beetje te spelen met Google Drive, werkt verrekte goed. Upload via automatische mapsync via Google Drive desktop manager en daarna gelijk uitlezen met de Android app. Even een paar cdtjes erop geknald en een scriptje gemaakt die op de nieuwsgroepen de nieuwste top40 download en vervolgens in de map zet, hoef niks meer zelf te doen! :)

[ Voor 57% gewijzigd door The_Zohan op 25-04-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Laatst online: 13:37
Ik zou mijn Drive graag aan een driveletter mappen. Visualsubst e.a, mappen mijn C:\Users\Doane\Drive, maar ik zou liever de 'echte live' Drive mappen. Ken da?

(voor 2,49 dollar heb ik nu lekker 25 gb gmail en 30 gb drive; blij!)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 12:06
Ik gebruik al een tijdje Dropbox, maar ik heb nu ook Skydrive en Google Drive, om te proberen. Ik laat denk ik dropbox vallen omdat deze het minste bied en ook het duurste is om uit te breiden.
Wat me bij alle 3 opvalt is dat ze alleen hetgene syncen wat in hun respectievelijke mappen staat.

Zo heb ik nu:
C:\Users\...\Dropbox
C:\Users\...\Google Drive
C:\Users\...\SkyDrive

Ik synchroniseer altijd mijn "My Documents" met dropbox mbv het gratis programmaatje SyncToy van Microsoft. Wat het in principe doet is elke dag om 17:00 de map Documents met Dropbox/Documents syncen, waarna het vervolgens automatisch door Dropbox wordt gesynct in de 'cloud'.

Ik bedacht me dit ook te doen voor Google Drive en Skydrive, maar dan heb ik dus totaal 4x My Documents op m'n schijf staan. Dat moet dus efficienter kunnen, en daarnaast wil ik graag schijfruimte besparen.

Ik weet dat je met Dropbox kan werken met symlinks (of junctions), maar dit werkt (nog) niet met Google Drive.
Hoe doen andere mensen dit die niet steeds meerdere kopieen op 1 computer willen hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Maarten21 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:04:
Ik gebruik al een tijdje Dropbox, maar ik heb nu ook Skydrive en Google Drive, om te proberen. Ik laat denk ik dropbox vallen omdat deze het minste bied en ook het duurste is om uit te breiden.
Wat me bij alle 3 opvalt is dat ze alleen hetgene syncen wat in hun respectievelijke mappen staat.

Zo heb ik nu:
C:\Users\...\Dropbox
C:\Users\...\Google Drive
C:\Users\...\SkyDrive

Ik synchroniseer altijd mijn "My Documents" met dropbox mbv het gratis programmaatje SyncToy van Microsoft. Wat het in principe doet is elke dag om 17:00 de map Documents met Dropbox/Documents syncen, waarna het vervolgens automatisch door Dropbox wordt gesynct in de 'cloud'.

Ik bedacht me dit ook te doen voor Google Drive en Skydrive, maar dan heb ik dus totaal 4x My Documents op m'n schijf staan. Dat moet dus efficienter kunnen, en daarnaast wil ik graag schijfruimte besparen.

Ik weet dat je met Dropbox kan werken met symlinks (of junctions), maar dit werkt (nog) niet met Google Drive.
Hoe doen andere mensen dit die niet steeds meerdere kopieen op 1 computer willen hebben staan?
- Door gebruik te maken van selective sync (SugarSync ondersteund dat bijvoorbeeld).
- Of door de map gewon bij één cloudservice onder te brengen en niet bij alle drie. :-)
- Door de Mijn Documenten map te vervangen voor de ''cloud storage map'' en daar alles in te zetten en vanuit daar te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:14
Is het niet mogelijk om een hard link aan te maken tussen die mappen? Dat Dropbox/Google Drive/SkyDrive allemaal denken dat er files in de map staan maar dat er eigenlijk dus maar 1 locatie is? Zo'n symbolic link..?

Ben trouwens ook wel geintereseerd. Mag 't alleen nog niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16-06 21:54

DarkSide

theres no place like ::1

Het zou vast kunnen met eoa work arround. De vraag is waarom zou je een map/bestand 3x willen opslaan.
Is die data dan zo belangrijk dat er 3 backups moeten zijn

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De toegang gaat zeker weer in batches?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt er wel op ja, ook voor betalende klanten.
Doane schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:57:
Ik zou mijn Drive graag aan een driveletter mappen. Visualsubst e.a, mappen mijn C:\Users\Doane\Drive, maar ik zou liever de 'echte live' Drive mappen. Ken da?
Google R/W toegang geven tot c:\ lijkt me overigens wat overdreven en gevaarlijk... Waarom bijv \Windows\ of \System Volume Information\?

Met subst of juist mklink moet je een heel eind kunnen komen denk ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 12:06
Uiteindelijk kies ik 1 cloud service natuurlijk :)

Maar nog steeds heb je dan je data 2x op je schijf staan, tenzij je direct vanuit je google drive folder gaat werken (wat me niet ideaal lijkt).

Symbolic links zijn hier dus ideaal voor maar ze werken niet met Google Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:28

knakworst

Get more sats!

Bij mij is er vanochtend een mail binnen dat ik gemigreerd ben. Echter als ik naar drive.google.com ga zit ik in een redirect loop tussen google docs en google drive. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Doane schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:57:

(voor 2,49 dollar heb ik nu lekker 25 gb gmail en 30 gb drive; blij!)
Gaat niet he, je hebt de data ergens lokaal nodig.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik heb op m'n android device Google Drive geinstalleerd gekregen, denk dat het een update was van de google docs app ofzo, want zelf heb ik er niet om gevraagd. Net maar eens gekeken hoe het met mijn Drive zit, maar ik krijg een melding dat die nog niet gereed is.
Ik neem trouwens aan dat er binnenkort wel een oplossing is om Drive te mounten als schijf. Data heb je niet lokaal nodig, een netwerkshare staat ook niet lokaal maar mount je net zo makkelijk als driveletter, idem voor FTP en WebDAV.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Nee idd, ik hoop dat deze functionaliteit gauw ondersteund gaat worden. Ik heb hier zojuist ook geprobeerd om een hard link aan te maken. Dat gaat goed, maar de files zelf worden niet gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Er is wel een suggestie gedaan voor de symbolic links en het antwoord lijkt hoopvol.

http://productforums.goog...#!topic/drive/vImyhTG7qWs

Laten we hopen dat het echt zo is. Na nu enkele dagen het gebruikt te hebben werkt het goed en eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 12:26
Vanuit de Android app kan ik de optie niet vinden om mappen aan te maken of aan te passen. Ook alles wat ik upload vanaf de Android app komt in de root, ik kan niet kiezen om naar bepaalde mappen te uploaden. Mis ik iets of zit deze functionaliteit er nog niet in? Is voor mij overigens genoeg reden om dropbox te blijven gebruiken tot die tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Ik zie geen enkele reden om van Dropbox naar Google Drive over te stappen, ik heb genoeg aan 6GB Dropbox ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Het CSA-topic van Anoniem: 64119 in "[Google Drive] Google drive, de cloudopslagdienst van Google" is samengevoegd met dit al langer lopende topic in IH.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hebben anderen er ook weleens last van dat de Google Drive Android App soms niet alle mappen/bestanden laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
weet iemand of het mogelijk is om foto's direct automatisch te laten uploaden naar google drive? het is dan vanaf mn htc one s.

dus als ik een foto maak deze direct als backup naar drive toe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476095

jaydenjarno schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:52:
weet iemand of het mogelijk is om foto's direct automatisch te laten uploaden naar google drive? het is dan vanaf mn htc one s.

Misschien kun je dit bereiken door een actie->reactie in te stellen met IFTTT? www.ifttt.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 19:46

nlboy

Alles kitz?

jaydenjarno schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:52:

Dit is volgens mij nog niet mogelijk. Nu gebruik ik Sugarsync voor het automatisch uploaden van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:53
FolderSync zou dat moeten kunnen:
Google Play: FolderSync

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenikke op 06-01-2013 22:52 . Reden: onnodige tracking param weggelaten uit URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 09:46
Cubic X schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:48:
Ik zie geen enkele reden om van Dropbox naar Google Drive over te stappen, ik heb genoeg aan 6GB Dropbox ruimte.
Op Dropbox heb ik 38.88 GB opslagruimte (waar van +-8 GB gebruikt :+ ) beschikbaar en toch ben ik overgestapt naar Google Drive, simpelweg door de online apps van Google. Zo is het in mijn situatie heel handig dat ik op elke pc/apparaat mijn notites kan bekijken/bewerken. Bij Dropbox gaat dit ook maar dat is veel omslachtiger (downloaden, kijken of Word is geinstalleerd, terug uploaden).

Ik heb ook het gevoel dat mijn data veiliger is bij Google (nieuws: 'E-mailadressen Dropbox-accounts gelekt', nieuws: Nieuw beveiligingsprobleem Dropbox roept vragen op)

En last but not least: ik moet maar 1 x inloggen om aan al mijn spullen te komen (Gmail, Music, Drive)
Ik ben inderdaad zwaar gefucked als iemand mijn Google account kraakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Momenteel heb ik 50gb opslag op Dropbox, maar ik zit te denken om over te stappen op Drive. Ik gebruik Google drive erg vaak en zou het makkelijk vinden om mijn foto's te syncen. Het is ook een voordeel om alles bij een aanbieder te hebben.

Met Foldersync wil ik autosync instellen om alle foto's die ik maak met mijn telefoon automatisch te laten uploaden naar Drive.

Om te beginnen zou ik een abonnement nemen op het 25gb prijsplan.

Mijn vraag is nu. Zou dat een beetje lekker werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Helaas afgestapt van Google Drive, wat een dramatische upload snelheden zijn dat. Ik wil graag bepaalde muziek en films overal beschikbaar hebben, dus upload ze. 3 uur voor 5 cd's.

Skydrive? 5 minuten >_>

Misschien dat ik terugkom, maar dan moeten ze de achtelijke upload snelheden aanpassen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Foto's die je met je telefoon neemt worden via de G+ app toch al automatisch naar Picasa gestuurd (en zolang je plek hebt in je skydrive folder ook in de originele resolutie, anders lager. Is dat niet al genoeg voor je darkdesign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Omdat ik de diensten van Google fijn vind werken, heb ik er toch voor gekozen om 100gb ruimte in de cloud te kopen om daar mijn foto's op te backuppen. De eerste 10gb duurde een weekje. Nu heb ik de resterende bestanden in de drive map erbij gezet, zo'n 50gb. Omdat ik het heel langzaam vond gaan heb ik een download meter geïnstalleerd en die gaf mij aan dat er met een snelheid van 20KB/s wordt geupload. Dat is wel een beetje weinig vond ik zelf. Is er een manier om dit sneller te laten gaan? En hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:36
darkdesign schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:28:
Omdat ik het heel langzaam vond gaan heb ik een download meter geïnstalleerd en die gaf mij aan dat er met een snelheid van 20KB/s wordt geupload.
Wat is je uploadsnelheid als ik vragen mag? Wellicht is het simpelweg de limit van je internetabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heeft daar totaal niks mee te maken Traxx. Ik upload naar Skydrive met 2 MB/seconde. Met Drive mag ik blij zijn als ik 200 kb haal.

Slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Staat je verbinding wel op "directe verbinding" en niet een proxy verbinding in die Drive-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb Drive hiervoor uit eruit gegooid, zelfs dropbox is nog sneller. Daarnaast heeft drive nogal eens de feature om je bestanden uit de lijst te gooien en je ze dan weer met scriptjes moet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Vreemd, uploaden naar Drive vanuit de browser (Chrome) gaat hier altijd wel vrij vlot. Zelfde voor het downloaden van files, dat gaat ook zeer vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
^Bij mij ook. Ik heb net een test gedaan: het uploaden van een mp3 van 144MB duurde precies 58 seconden. En dat was via de browser, niet via de drive-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb het getest:

Wifi thuis
bedraad thuis
Wifi werk
bedraad werk
Wifi ouders
bedraad ouders

Allemaal max 50/60 kb/s. En yay, dat is voor veel mensen genoeg, maar ik heb bestanden van 1 a 2 GB die ik beschikbaar wil hebben, en dan is het gewoon onzin. En alle instellingen heb ik al mee geklooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Heb je dit ook met Chrome ? Of gebruik je de applicatie of een andere browser voor je uploads ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Applicatie en in Chrome heb ik deze issues. Nog niet in Firefox oid getest (IE probeer ik niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Heel vreemd, op verschillende locaties heb ik gewoon een vlotte upload en download snelheid bij Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
traxxion schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 03:04:
[...]

Wat is je uploadsnelheid als ik vragen mag? Wellicht is het simpelweg de limit van je internetabonnement.
Mijn internet abonnement heeft als upload snelheid 1 mbit/s. Dit zou dus een stuk sneller kunnen. Het is al vlot een verschil van weken als de volle snelheid wordt benut als ik 50gb wil uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:21

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb momenteel een dropbox abbo van 100gb (+nog 20gb oid aan free space) maar overweeg sterk om over te stappen naar google drive. Dit heeft alles met de prijzen te maken. Upload speed is niet zo een heel grote ramp voor mij omdat deze toch gecapped is op 5megabit/sec. Hoop dat het als een positief avontuur uitpakt. Vooral even kijken hoelang het gaat duren voordat ik 100gb aan data op mijn drive heb staan ipv dropbox :+

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb een paar dagen geleden een map met 50 gb aan foto's in mijn drivemap gezet. Om de snelheid bij te houden heb ik DU meter geinstalleerd. Deze geeft aan dat er nu 6gb geupload is, terwijl Drive zegt dat er 33 gb geupload is.

Kan ik er nu op vertrouwen dat ik wel alles op mijn drive heb staan?

Ik zou anders 15.000 foto's moeten gaan controlleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
darkdesign schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:46:
..

[paranoid]
Kan je een clouddienst überhaupt wel vertrouwen? Ook al klopt elke byte aan bestandsgrootte, misschien dat ze stiekem de JPG quality omlaagschroeven maar nog wel doen of het het originele grote bestand is.
[/paranoid]

Misschien kan je dit tooltje gebruiken:
https://dav-pocket.appspot.com/webdav_access_to_google_docs

Dan mount je je Gdrive en dan via dosbox commando's:

net use (zoek hier "naam van Gdrive")

dir /s "naam van Gdrive" > lijst.txt

In lijst.txt kan je dan met word, excel of andere tooltjes het aantal keer ".jpg" tellen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:46
jnr24 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 10:37:
[...]
Kan je een clouddienst überhaupt wel vertrouwen? Ook al klopt elke byte aan bestandsgrootte, misschien dat ze stiekem de JPG quality omlaagschroeven maar nog wel doen of het het originele grote bestand is.
Dan zou iedere CRC check falen. Je paranoia is nergens op gestoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

darkdesign schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:46:
Ik heb een paar dagen geleden een map met 50 gb aan foto's in mijn drivemap gezet. Om de snelheid bij te houden heb ik DU meter geinstalleerd. Deze geeft aan dat er nu 6gb geupload is, terwijl Drive zegt dat er 33 gb geupload is.

Wie weet doet de huidige versie van de Google Drive client iets slims aan compressie voordat die alles naar de cloud verstuurd? Zou niet geheel onlogisch zijn. Al hoewel als het om foto's gaat (en dus jpgs) die eigenlijk niets zou moeten uitmaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Als alle fotos in je Drive-map staan met een groen vinkje bij het icoon van elke foto, dan is elke foto gewoon geüpload.

En elke keer dat de Drive-app start, wordt er gecontroleerd wat er lokaal staat, en wat er online staat. De verschillen worden bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Dankje voor jullie tips. Ik heb eens een andere meter geïnstalleerd en die geeft aan dat ik 120KB.s upload ipv de 30KB.S die DU meter laat zien. Het ligt dus niet aan Google!

Nu ik weer dat hij mijn volle upload benut, ben ik zeer tevreden. Helemaal nu Ziggo zijn upload snelheid verhoogd naar 2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 22:29
Hebben jullie deze al gezien?
Google gaat wat opslagruimte samenvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 10:43
3/4 jaar geleden maakt ik ook flink gebruik van Google Drive(+- 70GB opslag) echter kreeg ik keer op keer de "Primary Key" error. Zie: https://productforums.goo...NEH3U6vbE%5B1-25-false%5D

Weten jullie of dit probleem nog steeds veel voor komt? Is iemand van jullie er wel eens tegen aangelopen en zo ja hoe toen opgelost. Ik maak nu gebruik van Dropbox maar mijn voorkeur gaat uiteindelijk toch naar Drive, voornamelijk vanwege de Chrome apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MrvdB schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:03:
3/4 jaar geleden maakt ik ook flink gebruik van Google Drive(+- 70GB opslag) echter kreeg ik keer op keer de "Primary Key" error. Zie: https://productforums.goo...NEH3U6vbE%5B1-25-false%5D

Weten jullie of dit probleem nog steeds veel voor komt? Is iemand van jullie er wel eens tegen aangelopen en zo ja hoe toen opgelost. Ik maak nu gebruik van Dropbox maar mijn voorkeur gaat uiteindelijk toch naar Drive, voornamelijk vanwege de Chrome apps.
Ik ben eigenlijk van dit probleem af. Ik had dit vaak tijdens het compilen van bijv. een LaTeX document. Nu heb ik alleen heel soms als ik iets te hard/vaak/snel compile achter elkaar dat de client crashed maar dit is zonder deze specifieke error.

Had jij deze error vaak in specifieke gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 10:43
swtimmer schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:56:
[...]

Ik ben eigenlijk van dit probleem af. Ik had dit vaak tijdens het compilen van bijv. een LaTeX document. Nu heb ik alleen heel soms als ik iets te hard/vaak/snel compile achter elkaar dat de client crashed maar dit is zonder deze specifieke error.

Had jij deze error vaak in specifieke gevallen?
Jammer genoeg had ik deze error random. Dat was daarmee ook meteen het grootste probleem. Het aanduiden van het probleem en opsporen van de duplicate files(waar google van aangeeft dat dat het probleem is) was dermate lastig dat op een gegeven moment synchroniseren niet meer werkte. Hierdoor was de enige oplossing het ontkoppelen van de drive desktop app, en vervolgens opnieuw koppelen van de drive desktop app waarna alle bestanden opnieuw worden gedownload. En aangezien het ongeveer 70 GB was zorgde dat (met de upload snelheden van drive) voor een onwerkbare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 12:03
Ik ben al enige tijd een tevreden gebruiker van Google Drive, recent een artikel geschreven op mijn blog met met een paar puntjes waar ik tegenaan liep: http://royduineveld.nl/bl...e-cloud-met-google-drive/ waaronder:
- Géén thumbnails in de Android app
- Je SD kaart niet kunnen synchroniseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Google wil dat je Picasa (inmiddels opgegaan in Google+) gebruikt voor fotos.

Ik vind het ook niet handig hoe de Android-app bestandsnamen weergeeft. Het grote lettertype en alle witruimte zorgt ervoor dat er maar 14 karakters van de bestandsnaam zichtbaar zijn in portrait-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 18:14

amx

Stackrcloud op iOS is wat mij betreft perfect met betrekking tot Android is de gezochte app er nog niet geloof ik.
Google Drive ( _/-\o_ ) hielp offtopic tijdens ipv6 implementatie van mijn thuisnetwerk enorm mbt filseharing. Werkt ook zonder ipv4, en dat bleek best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb mijn documenten en fotos in de Google drive map gegooid zodat ik een leuke (gratis) backupmogelijkheid heb. Nu heb ik een vraag over het synchroniseren. Kon het via Google en de search niet terugvinden.

Is er enige mogelijkheid om de bestanden op mijn harde schijf te beschermen tegen verwijderen. Voor zover ik het nu begrijp worden mijn waardevolle files doodleuk door de drive applicatie gedelete als ze om wat voor reden dan ook in mijn google account gedelete worden en het ding gaat syncen. Ik wil eigenlijk dat hij maar een kant op "synct" als het gaat om het deleten van files. Het zou wel handig zijn als het bijwerken wel beide kanten op werkt. Lijkt me onmogelijk maar misschien dat iemand een leuke truc weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Bestanden die verwijderd worden, komen online in de prullenbak van Drive te staan, en volgens mij (niet zeker) ook in je lokale prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:23

The_Worst

Unox

Bestanden die je verwijderd, komen eerst in de prullenbak (in Drive en lokaal). Of het mogelijk is verwijderen tegen te gaan dat weet ik helaas niet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Vandaag een update van de Android-app: http://arstechnica.com/ga...t-a-much-needed-makeover/

-UI makeover
-mogelijkheid om fotos te maken direct te converteren naar pdf (met OCR-functie)
-verbeteringen met sheets

de foto-functie lijkt mij wel handig, bonnetjes en semi-belangrijke documenten digitaliseren wordt zo heel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb een early adopter bonus gekregen van 25gb bovenop het 100gb abonnement. Wordt die bonus automatisch 50gb als ik mijn opslag verhoog naar 200gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Nope. Waarschijnlijk ga je zelf meer betalen voor minder als je meer opslagruimte koopt. De nieuwe tarieven zijn namelijk een stuk hoger dan de oude.

Ik heb nu bijvoorbeeld 20GB voor $5 per jaar. Als ik zou upgraden naar 25GB, zou dat me opeens $2.50 per maand kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Weet toevallig iemand als je Muziek albums in Google Drive upload, hoe je meerdere songs en/of albums kan selecteren en kan afspelen via Winamp of een andere MP?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb uberhaupt geen idee hoe je muziekbestanden die in Drive staan kan afspelen met een mediaspeler. Drive is helemaal niet bedoeld voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317122

Vraagje..

Ik gebruik google drive op mijn ipad en ik heb nog itunes tegoed liggen, dus ik wilde dat gebruiken om mn opslag van 15gb naar 100gb te verhogen. Via de itunes appstore is echter alleen de keuze voor 25gb mogelijk.
Vanaf de google site upgraden kan ook, daar kan wel voor 100gb gekozen worden. Bij voorkeur wil ik niet met creditcard betalen, omdat ik dit tegoed toch heb.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Ik denk dat er geen oplossing voor is. itunes tegoed is alleen besteedbaar in de itunes store. Als google daar alleen 25gb aanbied kan je alleen daar kiezen. Ik zie dat het prijsverschil wel erg groot is, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze a.) 30% afdragen via apple b.) ze geneigd zijn een ander prijsmodel te hanteren voor apple gebruikers onder het mom dat het kan.

Je itunes tegoed te proberen te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zit wat in.
Ik heb de vraag ook maar even aan de google zelf egsteld, ben benieuwd naar het antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Google staat niet bekend om het goed bereikbaar zijn. Al moet ik zeggen goed geholpen te zijn met de ene tech vraag die ik ze ooit heb gesteld.

Freezerator in "[Google Drive] Google drive, de cloudopslagdienst van Google" heeft een goed punt. Google zou gek zijn als ze 30% minder inkomsten krijgen en toch hetzelfde zouden leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reactie van Google:

“Thanks for the information, Jeroen!

I have passed this along to the team, I do not have an ETA for when this will be resolved, sorry.

In the meantime, you can update your drive through a desktop web browser. This solution may not allow you to use your itunes credit, however.”

Nog ff geduld hebben dan maar.
Pagina: 1