Ik bezit een renault kangoo 1.5 diesel van het jaar 2011. Ervoor reed ik altijd benzine en moest je deze niet voorverwarmen, maar kon je gewoon meteen de sleutel omdraaien en wegrijden. Nu dacht ik ooit gelezen te hebben dat dit bij een moderne diesel ook gewoon kon en deed ik dit met mijn kamionet ook gewoon. Maar vandaag merkte een collega van me op dat dit je eigenlijk nog steeds de sleutel half moet omdraaien en wachten tot de lampjes uit zijn voor je start. Eerlijk gezegd heb ik hier nog geen problemen mee gehad en start de auto even snel als ik meteen de sleutel doordraai dan dat ik eventjes wacht.
Het is dan wel een leasingauto, maar ik tracht toch zo goed mogelijk om te gaan met mijn spullen, ook al zijn ze niet van mij en wordt deze binnen 2.5 jaar omgeruild. Weet iemand of dit inderdaad tegenwoordig nog steeds nodig is bij een moderne diesel of dat het eigenlijk niet uitmaakt? Als ik de sleutel half omdraai duurt het ongeveer een seconde voor de lampjes uitzijn van het voorverwarmen.
Het is dan wel een leasingauto, maar ik tracht toch zo goed mogelijk om te gaan met mijn spullen, ook al zijn ze niet van mij en wordt deze binnen 2.5 jaar omgeruild. Weet iemand of dit inderdaad tegenwoordig nog steeds nodig is bij een moderne diesel of dat het eigenlijk niet uitmaakt? Als ik de sleutel half omdraai duurt het ongeveer een seconde voor de lampjes uitzijn van het voorverwarmen.