Ubuntu vreemd wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop een ubuntu 11.10 installatie draaien.
Het probleem zit hem in de wifi, verbinden met het internet en surfen gaat prima. Maar op een of andere reden kan ik het webinterface van SabNzbd niet benaderen vanaf een andere computer als de notebook verbonden is via de wifi. Via de ethernetpoort werkt het allemaal prima.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

output van: sudo lshw -class network

Wireless kaart: Atheros AR9285
Driver: ath9k
driverversion: 3.0.0-17-generic
firmware: N/A
latency: 0
link: yes
multicast: yes

output van: rfkill list

soft blocked: no
hard blocked: no

Ik heb zelf al flink wat rond gezocht, maar de meeste problemen is dat hij überhaupt niet connect met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Wat zijn je instelling in sabnzbd, mag gewoon elke pc in je netwerk verbinden? Verder geen verschillende firewall instellingen tussen je wlan en lan adapter? En misschien erg voor de hand liggend, maar houdt je rekening met de verschillende ip-adressen van je lan en wlan interface (indien je dhcp gebruikt).

/edit: En hoe ziet de rest van je netwerk eruit, niet toevallig twee actieve routers achter elkaar waardoor je notebook via wlan in een heel ander subnet zit oid?

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 24-04-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:37:
Wat zijn je instelling in sabnzbd, mag gewoon elke pc in je netwerk verbinden?
Ja iedere pc mag verbinden, via het ethernet werkt het wel, zelfde laptop.
Verder geen verschillende firewall instellingen tussen je wlan en lan adapter?
Ik heb geen firewall geïnstalleerd
En misschien erg voor de hand liggend, maar houdt je rekening met de verschillende ip-adressen van je lan en wlan interface (indien je dhcp gebruikt).
Ja ik heb hier rekening mee gehouden, via het ethernet kreeg ik een ander ip adres, als ik die dan gebruik dan werkt het prima, ik kan dan alle webinterface benaderen.. (sabnzbd, couchpotato en XMBC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zie je met netstat -tln in een terminal? Zie je bij het poort nummer voor SabNZB je ethernet IP of 0.0.0.0 staan? Heb je niet in SabNZB ergens een bind of listen interface optie? Kan je wel SSH'en naar je wifi IP (even openssh-server installeren als dat er niet al op staat)?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Ik ben denk ik al een stapje verder nu, de situatie is als volgt:
Desktop: win7 ultimate 64-bit ip: 10.11.12.159
Laptop: Ubuntu 11.10 64-bit ip: 10.11.12.162

Als ik vanaf de laptop een ping stuur naar mijn desktop dan kan de desktop bij de samba shares op de laptop. Stuur ik die ping niet dan kan mijn desktop soms wel soms niet een ping naar de laptop sturen.

Ik kan nu een muziek bestand met de desktop vanaf de laptop spelen, ik ben benieuwd hoelang hij dit nu volhoudt omdat ik de ping gestopt heb op de laptop. De desktop kan nog steeds een ping sturen

Het lijkt er dus op dat de wlan kaart in de laptop op een gegeven moment in een sleep gaat en dan geen antwoord meer geeft. Windows geeft dan aan: Host unreachable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:56:
Wat zie je met netstat -tln in een terminal?
als de verbinding actief is dus ik content stream vanaf de notebook dan zie ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Active internet connections (only servers)
proto recv-q send-q local address     foreign address       state
tcp      0          0      127.00.1:631       0.0.0.0:*               listen
tcp      0          0         0.0.0.0:5000     0.0.0.0:*               listen
tcp6    0           0         : : 1: 631              : : :*                listen
tcp6    0           0          : : : 445               : : :*                listen
tcp6    0           0          : : : 139               : : :*                listen
Zie je bij het poort nummer voor SabNZB je ethernet IP of 0.0.0.0 staan?
SabNZB draait op 10.11.12.162 en dan poort 8085
Couch draait op localhost en dan poort 5000
Heb je niet in SabNZB ergens een bind of listen interface optie? Kan je wel SSH'en naar je wifi IP (even openssh-server installeren als dat er niet al op staat)?
nee dat staat nergens, ik heb alleen handmatig het ipadress ingevuld. Dit was de oplossing om het over het draadje werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, dus zolang je een ping stuurt naar een willekeurige machine, je PC of een internet host, dan kan je de laptop bereiken met je PC. Maar als je die stopt, dan reageert je laptop niet meer op pings en andere netwerk aanvragen. Dat klinkt meer als een brakke verbinding. Heb je al op Google gezocht over de stabiliteit van Ubuntu met je wireless kaart? Misschien dat een nieuwere driver versie helpt, te vinden in de -backports repo (of -backports-modules oid) of vanaf www.linuxwireless.org. In principe zou je wifi prima moeten werken, maar helaas is het niet altijd een succesverhaal. Intel is een van de weinigen die het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
ik heb de laatste versie voor mijn kernel, maar het lijkt iets met de powersaving te maken te hebben. Is dat op een of andere manier uit te zetten?

edit: via iwconfig kwam ik erachter dat het al uitstaat..

[ Voor 17% gewijzigd door Brilsmurfffje op 24-04-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
SabNZB draait op 10.11.12.162 en dan poort 8085
Stel de host in je SabNZBD configuratie dan maar in op 0.0.0.0 want anders werkt het inderdaad alleen op de netwerkinterface die het ip 10.11.12.162 heeft.
(0.0.0.0 houdt in: luister op alle toegewezen/ingestelde ip adressen van alle netwerkkaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Mental schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:57:
[...]

Stel de host in je SabNZBD configuratie dan maar in op 0.0.0.0 want anders werkt het inderdaad alleen op de netwerkinterface die het ip 10.11.12.162 heeft.
(0.0.0.0 houdt in: luister op alle toegewezen/ingestelde ip adressen van alle netwerkkaarten)
nee het is juist omgekeerd, met 0.0.0.0 werkt het op sommige computers niet goed, dat staat op het officiele Sabnzb forum. De oplossing is daar het ip van de computer invoeren waar sab op draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Het is niet omgekeerd, dat het in jouw situatie niet helemaal lekker werkt is op zich al bijzonder merkwaardig maar 100% zeker is wel dat dit er voor zorgt dat sabnzbd alleen luistert op de netwerkinterface die het ip 10.11.12.162 heeft.
Zet je wifi maar eens aan en stel de host in op het ipadres dat je wifikaartje krijgt en voila, het werkt op wifi en niet op je ethernet poort ;)

edit: even rondgesnuffeld maar problemen met 0.0.0.0 komen voornamelijk door het gebruik van ipv6, als je dit uitschakeld is de kans groot dat het ook voor jou gewoon werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Mental op 25-04-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
dat weet ik, ik heb die ook veranderd.
Op wifi heeft mijn laptop: 10.11.12.162
Op het ethernet heeft mijn laptop: 10.11.12.136

Ik heb dit beide keren in sabnzb verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo geen draadloos internet? Dat heeft hij wel, maar inkomend werkt niet (sabbie op laptop onbereikbaar vanaf PC, shares die wegvallen).
Alleen een link dumpen kan iedereen, even onderbouwen is wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Als je de moeite neemt om de link te volgen dan zie je ook een stuk staan om problemen met wegvallende wifi verbindingen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
ik heb ten alle tijden een internet connectie, ik kan de laptop alleen niet bereiken. De Samba shares en de webinterfaces van verschillende programma's. Dit kan allemaal wel als ik vanaf de laptop een ping laat lopen naar bijv, mijn desktop
Pagina: 1