Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook regel i.c.m. exchange 2010

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem met regels in Outlook i.c.m. een SBS2011 + exchange 2010 loop ik tegenaan:

Gebruiker heeft een exchange account welke d.m.v. de pop3 connector 4 adressen binnenhaalt voor deze persoon (secretariaat vandaar) alle adressen komen binnen in haar postvak in, dit werkt prima.

Nu is het zo dat zij mail gericht aan de verschillende adressen automatisch wil ordenen in verschillende mappen. In mijn veronderstelling kan dit door op de gebruikers pc in outllook gebruik te maken van de regels en hiermee de berichten bij binnenkomst te laten controleren en vervolgens te laten verplaatsen naar de juiste map.

Nu heb ik voor alle 4 adressen een regel en map aangemaakt alleen komen berichten gericht aan een van de 4 adressen nu 4x :S aan... dit geldt voor ieder adres. Mail wordt nu gestuurd naar adres 1 en komt binnen in map van adres 1 adres 2 adres 3 én adres 4.

Iemand enig idee hoe dit staaltje ordenen tot stand kan komen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geef even precies de regels zoals gebruikt. Als ik mag gokken zou ik zeggen dat je de 'stop'-stap bent vergeten.

wat heeft dit met netwerken te maken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Regels zijn als volgt..

Drie contacten aangemaakt met hierbij de emailadressen die binnen dienen te komen.
Vervolgens bij binnenkomst van personen / distributielijst verplaats bericht naar map.
Kun je aangeven welke "stop" stap er ontbreekt want daar lijkt het dan inderdaad wel na.

Alvast bedankt voor je reactie.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken.. Move naar Officesuites en -software

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Aangezien de adressen intern zijn, werken ze op persoonsniveau binnen Exchange. En aangezien al deze adressen allemaal van dezelfde persoon/mailbox zijn, zijn al deze regels eigenlijk allemaal hetzelfde.

Een optie is om een regel aan te maken welke naar de Internet Header kijkt voor het adres of een van de oplossingen hier; http://www.howto-outlook.com/faq/aliases.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Roady81,

Ik heb je link bekeken, echter zijn de oplossingen die daar geboden worden denk ik niet geheel de juiste in deze situatie. Het betreft 1 gebruiker waarbij dit het geval is (secretariaat). Jou optie om een regel aan te maken o.b.v. een internet header lijkt me eerder een passende oplossing. Echter kan ik bij de regelinstellingen van Outlook nergens een optie vinden dit te configureren, dient hier een andere optie aangegeven te worden toevallig?
Het betreft Outlook 2007.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Als je met een nieuwe regel begint staat er ergens de voorwaarde "with specific words in the message header" (of de NL variant ervan).

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie het lijkt goed te werken!!

Inderdaad is het "Tekst in berichtkop".

Dit is dus de oplossing in een dergelijk geval.
Pagina: 1