[Win 7] Icoontjes veranderd in iTunes icoontjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28
Beste Tweakers,

Vandaag ben ik tegen een issue aangelopen waar ik even geen oplossing voor weet. Maar misschien iemand van jullie wel.

Een kennis van mij heeft iTunes op zijn laptop gezet. Deze laptop is standaard uitgerust met Windows 7 Home Premium x64.

Nadat hij de iTunes installatie had uitgevoerd, veranderden ineens ALLE icoontjes in iTunes icoontjes. Dus bijvoorbeeld het icoon van Word veranderde van het standaard Office icoon in een iTunes icoon.

Als je bijvoorbeeld dat Word icoon echter aanklikt, start iTunes op in plaats van Word.

Wellicht hadden we tijdens de installatie wat verkeerd gedaan, dus we hebben iTunes verwijderd, de laptop herstart.. Et voila, daar stonden alle icoontjes weer netjes terug met het bijbehorende plaatje.

Hierop iTunes weer opnieuw geïnstalleerd en prompt veranderde alle icoontjes weer in iTunes icoontjes met hetzelfde gedrag; dubbelklikken hierop resulteerde in het opstarten van iTunes.

Nu gaat het niet alleen over de icoontjes op zijn bureaublad, maar over echt alle icoontjes in zijn startmenu. Inclusief alle programma groepen.

Hierop ben ik gaan zoeken. Ik vond tips over standaardprogramma's herstellen, mapitems herstellen, etc, etc. Maar geen van deze oplossingen werkte.

Misschien weet iemand van jullie wat er hier aan de hand is ?
Het betreft een iTunes installatie van versie 10.6 (64-bit).

Het zal ongetwijfeld iets eenvoudigs zijn en ik zal wellicht de oplossing in een veel te moeilijke hoek zoeken, maar ik kom er even niet aan uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Heb je al geprobeerd om de icon cache opnieuw op te laten bouwen? http://www.winvistaclub.com/t71.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 12:48
http://www.thewindowsclub...n-exe-lnk-files-windows-7

Daar staat een lnk fix.
Die zorgt ervoor dat lnk bestanden (snelkoppelingen) niet meer met een bepaald programma worden geopent.
Nadat dit is gedaan een keer rebooten en dan moeten de iconen ook weer goed zijn.