Hulp gevraagd: Onkyo TX-NR609 met B&O 6002 speakers

Pagina: 1
Acties:

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 12:51
Beste mede tweakers,

Ik zit sinds een kleine 2maandjes in me eigen appartementje en vond dat het tijd werd al mijn elektronica te koppelen aan een versterker. Na wat gelezen te hebben over welke ik nou zou kunnen aanschaffen heb ik het volgende in huis gehaald, de Onkyo 609 (zou future proof zijn =)).

Nu heb ik van me oom 2 B&O 6002 speakers te leen gekregen, en die krijg ik niet helemaal correct aangesloten. Ik heb ze nu aangesloten via de Phone ingang, aangezien ik ze via de achterkant niet werkend krijg. Nu krijg ik via de phone ingang aan de Linker speaker een hele vervelend gekraak/ruis geluid eruit. (switch ik de kabel om zit het kraak geluid aan de rechterkant).

Nu ben ik naar RAF gegaan om te vragen hoe ik dit kan oplossen want ik luister nu alleen via 1 speaker, ( En Mono is echt niet fijn om filmpje/muziek te draaien =). RAF heeft me vervolgens 2 speaker kabels meegeven die via de ZONE 2 zouden moeten werken.

Maar helaas ik krijg het niet werkend.... En begin beetje moedeloos te worden van dit crappy geluid en zou het graag gefixt willen hebben.

Nu is mijn vraag,

Is er iemand die denkt mij te kunnen helpen, en toevallig woonachtig in Amsterdam (Watergraafsmeer) die mij op een avondje met een biertje erbij zou kunne helpen alles aan de praat te krijgen :)??

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 24-04-2012 21:07 . Reden: Privégegevens verwijderd ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Phone = koptelefoon, en da's dus niet voor je speakers. Je speakers moeten gewoon aan de achterkant op front L & R. Gewoon zoals het in de handleiding staat.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

Volgens Google is de B&O 6002 een actieve speaker, oftewel een speaker met een versterker reeds ingebouwd. Die ga je niet op de TX-NR609 kunnen aansluiten aangezien je voor actieve speakers een receiver moet hebben met een Pre-Out en dat heeft de Onkyo niet. En dat is dan nog de theorie, want merken als B&O gebruiken ook nog wel eens andere soorten stekkers dan normaal.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 24-04-2012 21:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Dunello schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:23:
Is er iemand die denkt mij te kunnen helpen, en toevallig woonachtig in Amsterdam (Watergraafsmeer) die mij op een avondje met een biertje erbij zou kunne helpen alles aan de praat te krijgen :)??
Op de Middenweg vrijwel naast de Vomar zit een hele vriendelijke B&O dealer. Ik zou daar even binnenlopen. Nemen waarschijnlijk prima de tijd voor je en ze hebben jarenlang ook veel Onkyo verkocht (misschien nog steeds...)