Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultimate Cloud

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Beste Tweakers,

Ik had zojuist een redelijk goed idee. Er zijn tal van gratis cloudopslag diensten die het mogelijk maken om een bepaalde hoeveelheid aan data op te slaan. Vervolgens wordt deze data automatisch gesynchroniseerd. Het is mooi dat er gratis cloudopslag diensten zijn maar het gaat hierbij vaak maar om enkele gigabytes. Mijn idee was om al deze gratis cloudopslag diensten te bundelen d.m.v. een app/programma. Hierdoor wordt het mogelijk om gratis via één gratis programma veel gigabytes aan cloudopslag te krijgen.

Een programma dat het dus mogelijk maakt om Skydrive, Google drive, Dropbox etc opslag capaciteit direct te bundelen. Er zijn zoveel gratis cloud opslag diensten dat er gemakkelijk gratis een grote hoeveelheid opslag capaciteit geboden kan worden.

Tja hoe maak je zoiets en of is dit überhaupt wel mogelijk i.v.m. de authentieke cloudopslag diensten.

Just my 2 cents.

Verwijderd

Als er een API beschikbaar is dat kan het wel ja :) Maar volgens mij is dat alleen google drive atm

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Volgens mij snap je het niet. Iemand moet één programma maken dat zoveel mogelijk gratis cloudopslag diensten aan elkaar koppelt. Zo dat je bij wijzen van spreken maar één map hebt waaruit alles gesynchroniseerd wordt.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
Als ze allemaal een map hebben hoef je alleen een lokale tool te maken die er voor zorgt dat je meerdere mappen in 1 map ziet visueel. Dat is nog best te doen. Je hebt dan dus gewoon de standaard clients met de eigen mappen maar dan open je een "nep" map. Of het echt handig is weet ik echter niet, denk bijvoorbeeld aan apps die er bij zitten etc.

Ook lijkt het me verstandig te kijken welke voorwaarden er voor het gebruik zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door djluc op 24-04-2012 20:28 ]

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11 16:36
Of gewoon die paar euro die het kost voor extra opslag betalen.. Ik heb 25GB opslag voor 20,- per jaar. Dat vind ik het wel waard en daar heb ik voorlopig ook wel even genoeg aan.
Lijkt mij handiger dan een aantal gratis opslag diensten aan elkaar knutselen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:08
djluc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:27:
Als ze allemaal een map hebben hoef je alleen een lokale tool te maken die er voor zorgt dat je meerdere mappen in 1 map ziet visueel. [...]
Zoals in een library? Ben je iig in Windows alvast klaar, aangezien het daar al in zit :P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
madmaxnl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:24:
Iemand moet één programma maken dat zoveel mogelijk gratis cloudopslag diensten aan elkaar koppelt.
Leef je uit ;)
Keyword: abstractie(laag). Overigens; ik vreet een beer als ik 't niet al eens ergens gezien heb...

Ik zie even niet wat dit met PRG van doen heeft; zie ook Waar hoort mijn topic? en onze Quickstart

Als je iets werkend hebt, post 't dan vooral even in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV en mocht je concrete (programmeer)vragen hebben dan ben je hier van harte welkom :)
djluc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:27:

Ook lijkt het me verstandig te kijken welke voorwaarden er voor het gebruik zijn.
Dat zou ik inderdaad ook eerst eens goed uitpluizen.

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 24-04-2012 20:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.