Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2010] Smart tags in mail signature

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Een van onze gebruikers gebruikt Office 2010, waarin hij een signature gebruikt waarin wat HTML is verwerkt. (Facebook, twitter en een andere custom link)

Nu heeft deze gebruiker mij een screenshot gestuurd waarin wel zo'n beetje duidelijk is hoe de signature voor hem eruit ziet, exclusief wat tekst en contactgegevens van de gebruiker.

Als ik zoek op wat voor tags dit zijn, krijg ik als resultaat dat het Smart tags zijn. Ik denk alleen dat dit iets anders is dan Smart Tags.

Na wat rond te zoeken in Outlook (en Word) bleek dat er helemaal geen optie meer tussen zit voor Smart Tags. Verder heb ik verder de opties bekeken in Outlook, maar wordt ik ook niet wijzer van. De signature opnieuw aanmaken heeft ook geen effect.

Mijn vraag nu is, wat zouden deze roze markeringen kunnen zijn?

Signature

• ItMeAedri
Ok, ik ben ondertussen erachter dat de tags XML tags zijn en ik weet dat in 2003 en 2007 de opties er zijn om deze uit te zetten, alleen kan ik deze optie niet vinden in outlook 2010... heeft iemand een suggestie?

Google geeft alleen results voor 2003 en 2007

• ItMeAedri
Bump

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Heeft de gebruiker de handtekening al eens opnieuw aangemaakt?
Uiteraard niet kopiëren ;-)

Anders normal.dotm and normalemail.dotm naar .old noemen wanneer Outlook en Word afgesloten zijn. Eventueel moet de handtekening dan nogmaals opnieuw aangemaakt worden.

Als het kan, dan zou ik graag een kopie van de huidige normal.dotm, normalemail.dotm en handtekening bestanden hebben voor verdere analyse. Hoewel het probleem zich zelden voordoet, is het namelijk wel een terugkerend probleem waar nog niet echt een directe fix voor is.

De handtekening bestanden kun je hier vinden;
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures

De normal.dotm en normalemail.dotm hier;
C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• ItMeAedri
Ik heb het doorgegeven aan de gebruiker. (Is toevallig de IT manager van de sub-locatie, dus hij zou het zelf redelijk goed kunnen doen)

Ik kan helaas niet de bestanden doorgeven, in verband met bedrijfspolicies.

Wat het probleem betreft, ik denk dat het komt doordat Outlook door wellicht shortcuts, of door een automatisch instelling, ineens XML tags aanzet. In de vorige versies kon dit nog uitgezet worden, alleen hebben ze deze feature helemaal uit 2010 gesloopt. De optie om de tags met het printen te laten zien is er nog wel, vreemd genoeg. :+