Defecte thunderbolt kabel of defecte thunderbolt poort(en)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik heb al een tijdje een Apple thunderbolt kabel klaar liggen om wat mee te spelen en alvast deze in huis te hebben. Gisteren wat gebrobeerd met target mode via thunderbolt.
Wat ik ook probeer geen van mijn twee thunderbolt enabled mac geeft enige sjoege. Gevalletje defecte kabel of op 1 of beide mac's probleem met de thunderbolt controler?

Geprobeerd:
- 2011 27" imac in target-mode, gekoppeld aan 2011 mac mini
- 2011 mac mini in target-mode, gekoppeld aan 2011 27" imac

Het display port deel van zowel de mac mini als de imac werkt in ieder geval prima.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
Is target mode niet alleen via firewire?

edit: volgens http://www.macworld.com/a...tdiskmodethunderbolt.html niet maar dan moet je wel de firmware up to date hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door justahuman op 24-04-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat probeer je precies (welke toetsen druk je in?), wat krijg je precies te zien (Mac start op met een groen scherm?). Heb je al in de logs van de andere Mac gekeken (Application > Utilities > Console)?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bedoel je target disk mode, of target display mode?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Ik bedoel target disk mode. Ik start op met de T ingedrukt en krijg dan netjes een firewire en een thunderbolt logo te zien. Target mode met Firewire werkt prima maar via Thunderbolt niet.

edit:
De console laat met dmesg ook geheel geen thunderbolt gerelateerde meldingen zien.

[ Voor 20% gewijzigd door lintweaker op 24-04-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
lintweaker schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:18:
Ik bedoel target disk mode. Ik start op met de T ingedrukt en krijg dan netjes een firewire en een thunderbolt logo te zien. Target mode met Firewire werkt prima maar via Thunderbolt niet.

edit:
De console laat met dmesg ook geheel geen thunderbolt gerelateerde meldingen zien.
Misschien nog een test om te proberen: de 27" iMac als display gebruiken voor de Mac Mini. Cmd + F2 in OS X en hij schakelt over naar de Mini. Soms moet ik een aantal maal drukken wil het werken overigens.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Mijn ervaring; eerste de Mac Mini aan, dan pas de iMac aan.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
SanderPS3 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:25:
Mijn ervaring; eerste de Mac Mini aan, dan pas de iMac aan.
Hah! Dat werkt! Als ik eerst de macmini aanzet en met T indedrukt opstart en daarna de imac. Veranderd het zwevend fw/thunderbolt logo op de mini netjes in alleen het thunderbolt logo.
Goed om te weten dat alles netjes werkt. Bedankt iedereen voor het meedenken en de tips!
Pagina: 1