Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Beste Tweakers,

Ik ga deze zomer naar Zuid-Korea. Ik probeer nu te achterhalen wat de prijzen van elektronica daar zijn. Als ze namelijk veel lager liggen als hier dan koop ik me daar natuurlijk het een en het ander. Is er iemand die mij meer kan vertellen over de prijzen van elektronica in Zuid-Korea en of waar ik de exacte prijs van bepaalde producten terug kan vinden? Ik hoop goedkoop aan Samsung gadgets te komen :)

Schijnt dat een iPad 2 daar zelfs voor de Amerikanen goedkoper is...

[ Voor 4% gewijzigd door madmaxnl op 24-04-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:28
Prijzen heb ik geen verstand van, maar hou je wel rekening met de douane? Als je alsnog BTW mag aftikken op Schiphol dan ben je dus niet goedkoper uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo nl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:30
De iPad is daar inderdaad goedkoper dan in de VS. Een iPad kost daar omgerekend €330,- en in de VS €380,-. Voor andere prijzen van Apple producten kan je hier kijken: http://store.apple.com/kr.

Bij het importeren mag je als ik het me goed kan herinneren tot maximaal €450,- p.p. invoeren. Maar ook met belasting ben je met bijvoorbeeld een iPad uit Zuid-Korea uiteindelijk goedkoper uit.

Edit: Ik heb een fout gemaakt bij de prijs voor een iPad. Ik keek naar de prijs van een iPad 2, dus niet van de 3.

[ Voor 13% gewijzigd door JoJo nl op 24-04-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287318

Qua fotografie zit je in ieder geval goed. Zeker 30% goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Apart eigenlijk dat in Europa alles altijd het duurste moet zijn. Om de een of andere reden zijn Europeanen altijd de melkkoe van de fabrikanten, dat geldt niet alleen voor tablets maar ook voor laptops, consoles en games, camera's, auto's, huizen en kleding.

Mijn levi's spijkerbroeken komen uit de VS, gekocht voor 30 euro per stuk in plaats van 130 euro per stuk in Nederland. Mijn macbook air heb ik in de VS ook voor 700 euro gekocht in plaats van (toen nog) 1000 euro in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Zelf kom ik net terug uit Zuid Korea, apparatuur is niet veel goedkoper als in europa.

Apple is idd goedkoper, Samsung is zelfs duurder in Korea dan in Nederland en zorg dat je van te voren weet wat je wil hebben. De gemiddelde koreaan spreekt geen engels.

Overigens niet vergeten om te controleren of de winkel tax refund formulieren uitgeeft............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Bedankt voor alle reacties, erg informatief. Ik zit momenteel even op de Zuid-Koreaanse Apple site te loeren, maar ik kan geen prijzen van de iPhone 4S vinden?

Een nieuwe iPhone 4(non-S) schijnt maar 320 euro te kosten...

[ Voor 25% gewijzigd door madmaxnl op 24-04-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:22

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

madmaxnl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:10:
Bedankt voor alle reacties, erg informatief. Ik zit momenteel even op de Zuid-Koreaanse Apple site te loeren, maar ik kan geen prijzen van de iPhone 4S vinden?

Ik zou als ik jou was wel goed de Iphone's of ipad bekijken Zuid Korea is niet vrij van namaak spul.

Zo'n situatie wil je niet

[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 24-04-2012 19:34 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Erg jammer dat een aantal mensen direct de nederlandse belastingbetaler wil benadelen. Aangezien we daar niet aan meewerken, zijn die berichten naar de eeuwige jachtvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16
Denk er ook aan dat er in Korea andere technieken gebruikt worden dan in Nederland/Europa. Een Samsung Galaxy is er fundamenteel anders dan hier. Ze gebruiken er andere netwerken (geen GSM, wel LTE, telefoons hebben het in Europa onbruikbare DMB) en voor elke provider wordt een andere versie gemaakt.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik heb geen ervaring met Zuid Korea maar je kunt inderdaad heel makkelijk de prijzen van Apple producten vergelijken.

Een iPad kost in zuid Korea 620000 South Korean Won = 413.21 Euros, dat is dus € 66 verschil en dan is bij deze omrekening niet de valuta toeslag in berekend.

http://store.apple.com/kr/browse/home/shop_ipad/family/ipad

Je mag tot € 430 belasting vrij invoeren als je terug komt in Nederland met het vliegtuig, dus een iPad zou je kunnen invoeren belasting vrij, maar bij de duurdere modellen kom je dus belasting in Nederland te betalen.

En boven alles vergeet niet dat als er iets aan het product is dat je gekocht hebt dat garantie wellicht een probleem kan vormen.

Ik heb wel ervaring met prijzen in China en daar is veel merk elektronica juist duurder en eigenlijk is dat niet zo vreemd, in Nederland kun je producten goedkoop via internet aanschaffen en die concurrentie in Nederland is moordend dus prijzen in Nederland zijn niet zo slecht.

Volgens mij is wel juist Apple in veel landen goedkoper, maar komt omdat Apple producten gewoon vaste prijzen hebben en bij HTC is dat bijvoorbeeld niet en dat kan dan in Nederland goedkoper zijn.

De iPhone schijn je niet zo via Apple te kunnen kopen, althans de Apple site verwijst waarschijnlijk door naar providers.

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/5779/koreaiphone.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 24-04-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik weet niet hoe groot je koffer is, maar grote IPS schermen schijnen daar véél goedkoper te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Prijzen van electronica zijn daar niet veel anders als in Nederland. Op GMarket kan je een beetje een prijsindicatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
madmaxnl schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:10:

In Korea kan je alleen een iPhone 4s krijgen in combinatie met een abbonement en voor een abbonement heb je een ARC (Alien Registration Card, die je alleen krijgt met een verblijfs/werkvergunning ) of een Koreaans paspoort nodig.

Daarnaast moest je in het verleden als buitenlander een borg betalen om te voorkomen dat je een duur abbonement afsloot en een gratis iPhone krijgt en daarna gelijk het vliegtuig naar huis pakt ;)

De firmware is ook net ff anders....als je een foto maakt met het geluid uit zal je alsnog een sluitergeluid horen (in tegenstelling tot een nederlandse iPhone).

Overigens doet mijn Koreaanse Macbook Pro het wel prima hier in NL...een koreaans toetsenbord heeft wel zijn charme :*)
Pagina: 1

Let op:
Discussie over manieren om belasting te ontduiken dienen achterwege te blijven.