Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb een ruim drie jaar oude Compaq Mini 700 netbook waarvan de hdd het aan het begeven is (tikt af en toe, en hij heeft bad sectors). De ingebouwde schijf is een 1.8" model van 60Gb, waar op zich nog wel aan te komen is, als ik 60 euro wil spenderen.

Een andere optie die ik bedacht is om de schijf te vervangen door een ZIF-to-SD converter, en er dan gewoon een SD kaartje insteken, met een Linux distro die bedoeld is om van een USB stick te booten (dus die niet te veel wil schrijven).

Daarna bedacht ik me dat er al een SD lezer in zit, en dat als ik daarvan kan booten, het probleem ook opgelost is. Blijft de vraag over welke distro hiervoor het beste geschikt is? Gevoelsmatig zou ik zeggen installeer gewoon Ubuntu 12.x, maar misschien moet ik wel een speciale distro pakken.

Heeft iemand ervaring met deze setup, of andere briljante ingevingen om deze netbook een tweede ronde te gunnen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanElten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05-2023
Hoi,

ik heb dezelfde mini staan. Wel een nog werkende HD, maar ik denk er toch stevig over om hem met Linux te gaan besturen. Geen idee welke distro ik het best kan gebruiken.

Ik ben dus benieuwd naar je ervaring(en) tot nu toe, if any?

groet,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
SeatRider schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:27:
Daarna bedacht ik me dat er al een SD lezer in zit, en dat als ik daarvan kan booten, het probleem ook opgelost is.
Mocht je er niet van kunnen booten zou je ook zo'n micro USB drive die nauwelijks uitsteekt kunnen gebruiken.
Blijft de vraag over welke distro hiervoor het beste geschikt is? Gevoelsmatig zou ik zeggen installeer gewoon Ubuntu 12.x, maar misschien moet ik wel een speciale distro pakken.
Dan moet je Ubuntu waarschijnlijk wel wat tweaken maar daar zijn wel guides voor te vinden. Je zou ook eerst een Knoppix/Puppy afgeleide kunnen pakken, deze zijn bedoeld om vanaf USB te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
ErikvanElten schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 17:16:
Hoi,

ik heb dezelfde mini staan. Wel een nog werkende HD, maar ik denk er toch stevig over om hem met Linux te gaan besturen. Geen idee welke distro ik het best kan gebruiken.

Ik ben dus benieuwd naar je ervaring(en) tot nu toe, if any?

groet,

Erik
Geen ervaringen, heb het apparaat een kleine twee jaar geleden verkocht aan een andere tweaker.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploppetou
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-06 22:23
Mijn Compaq 735ED loopt al jaren op W7 en is flink snel.
VEEL sneller dan met de oude XP in ieder geval.
Maar nu wil ik de HDD vervangen door een ssd, is dat mogelijk en heb ik daardoor veel snelheidswinst?
Welke zou ik kunnen nemen?