Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik maak hieruit op dat het geen bestaande tool is? Zo ja, waarom is de keuze gemaakt om zelf te bouwen?ik heb bijvoorbeeld een opdracht liggen voor de implementatie van een monitoring tool, dashboard erbij (waar dus al t een ander voor geschreven moet worden in HTML, daar kom ik nog wel uit) maar andere zaken als C# of VB, zijn mij gewoon niet bekend. de kanttekening was dat het allemaal heel oppervlakkig was maar ik ben bang dat het een struikelblok gaat worden.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Ik heb de duale variant gedaan en ben vorig jaar afgestudeerd. Het lijkt me dat het consultancy gedeelte jou aantrekt en als ik jou was zou ik me hier dan ook op richten.Reloader schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:08:
goede gedachten, daar kan ik wat mee,
programmeren gaat me niet goed af EN het interesseert me niet dus daar blijf ik liever zover mogelijk vandaan![]()
ik was al opzoek gegaan naar een advies opdracht maar dat valt best nog tegen!
Natuurlijk niet alleen adviseren maar als het kan ook uitvoeren! Dan merkt het bedrijf ook echt iets van je onderzoek en komen ze ( uit mijn ervaring tenminste) positiever over. Niet dat ze zo iets hebben van.....nou mooi rapport en ze kijken er nooit meer naar om.Reloader schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:08:
ik was al opzoek gegaan naar een advies opdracht maar dat valt best nog tegen!
er word wel een bestaande tool gebruikt, weet er het fijne zo ook niet van want moet me deze week even goed verdiepen in monitoringRemco schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:00:
[...]
Ik maak hieruit op dat het geen bestaande tool is? Zo ja, waarom is de keuze gemaakt om zelf te bouwen?
Monitoring kan best diep gaan:
- Wat willen we monitoren?
- Welke prioriteiten stellen we?
- Wat worden de thresholds? En waarom?
- Gaan we alles monitoren? Servers, routers, switches, pc's, applicaties, backups, hardware etc. etc.
- Via welk protocol gaan we monitoren? Agents? SNMP?
- Gaan we business processes monitoren? Zo ja, ontwerp deze. (Bijvoorbeeld voor business proces email is nodig: Domain Controller, Mail server, ADSL lijn etc... deze tezamen kan je als business proces monitoren en rapporteren)
- Hoe krijgen we dit voor elkaar?
- Gaan we rapporteren, zo ja op een SLA?
- Hoe bepaal ik dat de juiste rapportage eruit komt ivm SLA? Dus service windows van servers eruit halen.
- Implementatie plan maken
etc
etc
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq