iTunes - NAS krijg het niet voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een redelijke MP3 collectie. (80GIG) en verdeeld over twee accounts (ik en mijn vrouw).

Ik heb een synology NAS waar ik al mijn MP3's op heb staan. Ik heb de drive van de muziekmap automatisch laten mounten bij het opstarten van de Mac en alle muziek in iTunes proberen te laden.

Dat gaat na lang laden (via wifi 3 dagen of zo, bedraad wat sneller) staat dan eindelijk heel de bibliotheek in iTunes.

Echter de volgende keer als ik iTunes opstart krijg ik voor alle muziek een ! te zien.

Natuurlijk heb ik in de instellingen van iTunes de bibliotheekmap toegewezen aan de NAS.
Zelfde resultaat. Daarna heb ik geprobeerd met een nieuwe bibliotheek alle muziek te laden uit de map automatisch toevoegen weer voor alle nummers een !.

Ik word er zo langzamerhand een beetje kriegel van. Het moet toch mogelijk zijn om de meziek via een NAS met iTunes te beheren.

Veelvuldige zoektochten op internet leverden allen weinig echte oplossingen.

Disclaimer. Ja ik heab alle services op de NAS mbt mediadeling en itunes server aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dit is ws niet het antwoord dat je wilt horen, maar is het niet handiger om gewoon een Windows of OSX-based NAS te gebruiken? Dan heb je gewoon iTunes draaien op de NAS zelf, thuisdeling aan en klaar is Kees. Aanklooien met netwerk mounts is altijd een bron van ellende, zo heb ik al lang ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 24-04-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
Nou ik zit in mijn achterhoofd intussen idd aan een airport extreme of een time capsule. Als ik wist dat dat feilloos zou werken. Maar ik ben bang voor dezelfde issues,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:22
Zo'n NAS kan toch ook een iTunes server draaien? Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
iMick schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:18:
Zo'n NAS kan toch ook een iTunes server draaien? Heb je dat al geprobeerd?
Ja dat heb ik geprobeerd, maar het blijft buggy. Daarnaast komt hij dan alleen in de shared lijst en die krijg ik niet geordend.

Ik had ergens gelezen dat het te maken heeft met dat de nas wel eens de disks uit zet en dus dan OSX ze niet meer ziet, vervolgens de iTunes folder naar default zet.

[ Voor 9% gewijzigd door 911GT2 op 24-04-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:35
Vreemd verhaal... Ik heb mijn hele collectie (> 150GB alles in AAC 320) op mijn Synology NAS staan en heb in iTunes aangegeven waar hij de muziek kan vinden.

Nergens last van, ik zie gelijk mijn hele collectie staan op het moment dat ik iTunes op start.

Het kan soms even duren omdat ik mijn NAS in de slaapstand zet na 1 uur niet gebruiken, maar ook dat duurt zeg een seconde of 15 max.

Mijn NAS is de DS1010+ met daarin supersnelle schijven en raid 5, wellicht ligt daar het probleem bij jou, dat je NAS niet snel genoeg is of iets met de bekabeling?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

oldsmelly schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:29:
Vreemd verhaal... Ik heb mijn hele collectie (> 150GB alles in AAC 320) op mijn Synology NAS staan en heb in iTunes aangegeven waar hij de muziek kan vinden.
Mee eens, het is iets wat je niet zou moeten ervaren.
Het klinkt als een netwerk probleem.

Ga eens spelen met je synology, en kijk eens of het gebruik van nfs (ipv cifs) iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Laatst online: 02-10 14:37
Heb hetzelfde probleem gehad. Heb het opgelost door het in delen toe te voegen aan iTunes ipv alles in 1x. Mapje of 5 per keer, kost wel even tijd... maar 't werkt

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik zou ook itunes op de synology gebruiken. Ik heb zelf een QNAP.
Misschien zijn er updates voor je NAS beschikbaar..?

edit: je zit overigens in het verkeerde topic, "Macs & Software" lijkt me de juiste rubriek.

[ Voor 28% gewijzigd door nilski op 07-05-2012 14:22 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:24
Wat jij wilt, heb ik ook: muziek opgeslagen op de synology ds112j. Heb het via deze tutorial gedaan (is voor Mac OS, voor Windows is er ook een beschrijving).

iTunes server werkt ook overigens, maar dat is niet wat jij wilt volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door driedees op 07-05-2012 14:47 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
driedees schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:46:
Wat jij wilt, heb ik ook: muziek opgeslagen op de synology ds112j. Heb het via deze tutorial gedaan (is voor Mac OS, voor Windows is er ook een beschrijving).

iTunes server werkt ook overigens, maar dat is niet wat jij wilt volgens mij.
Thanks. Dit ga ik proberen.
Ik heb alles nu lokaal geordend, maar zou toch graag mijn schijfruimte terug willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 10:27
Je zou ook MediaRover kunnen gebruiken. Die kan iTunes bibliotheken om meerdere computers met elkaar syncen. Over het algemeen is het een slecht idee om dezelfde iTunes bibliotheek te benaderen vanaf meerdere computers. Met MediaRover heb je dus wel je bibliotheek op je NAS en op elke computer waarvandaan je 'm wilt kunnen gebruiken, maar dan syncen ze wel netjes:
http://mediarover.com/
Pagina: 1