GPU voor Laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alandre
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:03
Beste Tweakers,

ik heb +- 2 jaar geleden een Asus A52JB aangeschaft, echter kom ik op het gebied van gaming niet goed vooruit op dit moment (een Asus A52JB-SX089V).

De laptop bevat:
i5 430M 2.3 GHz
Ati Mobility Radeon 4500/5100
500GB HD op 5400 RPM
6GB DDR3 1066 MHz
15,6 inch scherm met 1366x768 resolutie

De specificaties van mijn voeding(accu) kon ik niet vinden. Op de doos staat in ieder geval 6CEL4400 vermeld.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een grafische kaart waarmee ik de laatste spellen toch redelijk vloeiend kan draaien.

Nou hoeft deze natuurlijk geen BF3 op Ultra te kunnen draaien maar ik zou toch wel meer gaming kracht willen hebben. Games zoals Fall Out New Vegas en Saints Row 3 draaien nog niet eens vloeiend op low, wat toch niet heel grafisch intensieve games zijn.

Ik zou graag voor om en nabij de 100 euro een nieuwe grafische kaart willen installeren. Daarbij vraag ik me af wat een goede keuze zou zijn.

Daarbij hoop ik dat jullie mij van advies kunnen voorzien.

Alvast bedankt!
Alandre

[ Voor 7% gewijzigd door Alandre op 24-04-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45

WhySoSerious

Be the change.

uh je gaat je grafische kaart van je laptop hoogstwaarschijnlijk niet kunnen vervangen. Deze zit vaak vastgesoldeerd op het moederbord. Wellicht dat je deze (beperkt) nog een beetje kunt overklokken...

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kan geen afbeelding vinden van het moederbord van jouw Laptop, maar kijkend naar de kracht van de videochip gok ik er niet op dat deze als losse kaart bevestigt is..
Dit soort budgetlaptops hebben in 99/100 gevallen alles gesoldeerd op het moederbord zitten.

Daarnaast:
Alandre schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:36:
Ik zou graag voor om en nabij de 100 euro een nieuwe grafische kaart willen installeren.
Stel DAT je laptop losse kaarten accepteert, dan nog ga je met 100 euro geen goede kaart halen. Losse GPU's voor laptops zijn behoorlijk aan de prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 24-04-2012 12:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Ik bevestig wat er al gezegd is. Videokaarten zijn niet te vervangen op de meeste laptops. Overclocken zit meestal ook lastig in elkaar m.i.v. hitteproductie en locked GPU´s. Dit is het enige huidige nadeel van een laptop. Als er iets aan verouderd is ben je beter af een compleet nieuwe te kopen.

Ik heb met mijn laptop met iets lagere specs weinig problemen de meeste games af te spelen, hoewel ik sommige games wel op een wat lagere resolutie moet afspelen. Dan maar iets lelijker. Gameplay > Graphics.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alandre
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:03
Een nieuwe videokaart in deze laptop prikken is helaas dus geen optie, dan zal ik het hier mee moeten doen ;( . Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties!