Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde verwijzingen

Pagina: 1
Acties:

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 22:23
Allo allemaal. Ik heb een klein probleempje maar hoe ik ook zoek ik kom er maar niet achter in welk subforum ik de vraag stellen moet. Ik hoop dat dit de juiste is anders hoor ik nog wel in welk gedeelte het wel hoort te staan.

Ik gebruik nu al een tijdje Joomla (1.7 en later ook 2.5) om wat aan websites te maken en mee te rommelen, vandaar de keus voor dit subforum. Niet professioneel ermee bezig maar gewoon omdat ik Joomla een fantastisch pakket vind waar de mogelijkheden bijna eindeloos zijn. Er valt me alleen wat op.

Ik heb nu al tijden als ik via de webhost mijn statistieken bekijk dat er voor de URL van mijn website verwezen wordt naar onderdelen die niet bestaan en nooit bestaan hebben, althans niet met de verwijzing die ik in de stats vind. Ik zal een voorbeeldje geven:

Mijn website is http://2tron.com/
De verwijzing waar ik het dan over heb is http://forum.2tron.com/
En sinds kort ook nog deze verwijzing http://delorainegolfclub.2tron.com/

Uiteraard gaan ze nergens naar toe en komen ze op de beginpagina terecht. De verwijzing met forum ervoor komt al heel lang voor terwijl ik helemaal geen forum heb lopen op de site, de tweede komt er sinds kort. Er zijn wel al meerdere keren andere dergelijke verwijzingen geweest maar die zijn alweer verdwenen.

Ik vraag me alleen af waar ze vandaan komen en wat ik daaraan eventueel zou kunnen doen. Zijn het potentiële gevaren of lekken of wordt mijn website misschien gebruikt voor andere doeleinden waar ik niets van weet..?

Hoe dan ook, ik ben die dingen eigenlijk behoorlijk zat en ik kan maar niks vinden (ik zal waarschijnlijk ook het juiste jargon ontberen als hobbyist) wat hierover gaat. Is er iemand die me om te beginnen naar het juiste subforum kan dirigeren als dit niet de juiste is..? En is er misschien iemand die hier wat antwoorden op zou kunnen geven..?

Bij voorbaat dank,

Sleez.

... Je hébt soms van die dagen ...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14

D4NG3R

kiwi

:)

Elke verwijzing die naar een niet bestaande pagina verwijst brengt je terug naar de hoofdpagina.

Zo probeerde ik "http://derp.2tron.com/" wat me gewoon naar de homepage bracht :') .

Het lijkt mij dat je host hier verantwoordelijk voor is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Er bestaat een delorainegolfclub.2trom.com, dit is dus een typfout geweest.
De rest wilde misschien ook op 2trom.com komen?

2trom.com is blijkbaar een gratis webhoster. Begrijpelijk dat daar dus veel websites op zitten die allemaal op 2trom.com eindigen.

[ Voor 38% gewijzigd door Chrizzly op 24-04-2012 12:37 ]

• sleezball
Ah ja okee, dat van de 2trom.com is me bekend, scheelt idd maar één lettertje. Dat het dan geredirect wordt naar de index is ook logisch volgens mij en is het probleem zozeer ook niet.

Maar er wordt al erg lang naar een forum verwezen die ik nooit heb gehad. Nu ik ook het url forum.2trom.com (dus met de m) probeer bestaat die ook niet en krijg een foutmelding. Dus dat zal dan geen tiepfoutje zijn lijkt me maar gericht. Daar die ook al veel langer voorkomt vond ik het stilaan tijd eens daarover wat meer te weten te komen, vandaar mijn vragen.

Maar het kan dus in principe geen kwaad begrijp ik hieruit..? Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:08
sleezball schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:43:
[...]
Maar het kan dus in principe geen kwaad begrijp ik hieruit..? Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden.
Kan geen kwaad lijkt me.
Overigens probeer ik soms ook gewoon naar een forum van een willekeurige site te gaan door forum.sitenaam.com te typen oid. Bijv. van steam forums.steampowered.com dan kan je daar alsnog een typfout inmaken.
Bijv. als ik iets wil vragen over microsoft producten even snel forums.microsoft.com intypen. typfout is zo gemaakt, kijk maar eens bijv. forums.mircosoft.com typen -> http://www.bing.com/search?q=forums.mircosoft.com

• sleezball
Ik heb het eens geprobeerd en inderdaad, je hebt gelijk. Ik wilde eigenlijk alleen een frisse en liefst profi kijk op de zaken om zeker te weten dat het weinig kwaad kon. Dat is bij deze dus wel okee.

De verwijzingen zullen in veel gevallen typo's zijn omdat de 2trom.com website wat drukker bezocht wordt en dus ook wat meer foutieve url's te verwerken krijgt. Het enige wat me nog dwarszit is de forum.2tron.com verwijzing, die komt al tijden elke maand minstens een keer terug en heeft dus ergens bij iemand zijn weg gevonden in de bookmarks, of iets dergelijks.

Pagina: 1