Ik probeer een git repository op te zetten van mijn Symfony2 webapplicatie om op meerdere locaties te kunnen werken, alleen blijf ik hangen bij het kopiëren van de bestaande data uit de database van mijn primaire werklocatie naar een andere locatie, om niet alles opnieuw zelf te hoeven invoeren.
Op internet ben ik verscheidene posts op fora tegengekomen die meldden dat ik via de console het commando
kan uitvoeren om de inhoud van de database te dumpen. Dit werk wel met doctrine:schema:create maar niet met doctrine:schema:update. De melding luidt dan:
Nothing to update - your database is already in sync with the current entity metadata.
Ik weet dat mijn database goed gesynct is, maar wil dus die dump graag hebben. De optie --dump-sql lijkt niks te doen, terwijl hier bij doctrine:schema:create wel een mooie zooi SQL uit komt. Volgens de documentatie zou dit wel moeten werken:
Op internet ben ik verscheidene posts op fora tegengekomen die meldden dat ik via de console het commando
code:
1
| php app/console doctrine:schema:update --dump-sql |
kan uitvoeren om de inhoud van de database te dumpen. Dit werk wel met doctrine:schema:create maar niet met doctrine:schema:update. De melding luidt dan:
Nothing to update - your database is already in sync with the current entity metadata.
Ik weet dat mijn database goed gesynct is, maar wil dus die dump graag hebben. De optie --dump-sql lijkt niks te doen, terwijl hier bij doctrine:schema:create wel een mooie zooi SQL uit komt. Volgens de documentatie zou dit wel moeten werken:
Aangezien men hier bij Tweakers volgens mij ook bezig is met symfony vroeg ik me af of iemand weet hoe ik makkelijk de data uit mijn huidige database kan dumpen naar een andere, die ik overigens al met doctrine heb opgezet.As you would think, if you want to update your schema use the update command:
$ php doctrine orm:schema-tool:update
All of the above commands also accept a --dump-sql option that will output the SQL for the ran operation.