Hallo, ik zit al een tijdje met een vraag. Ik zou graag een custom frontpanel willen maken (Dus een met mijn eigen opdruk etc). Het maken van een custom behuizing is geen probleem, deze maak ik van dubbelzijdige epoxy koperplaat en vervolgens spuit ik deze over met een mooie kleurtje (het gaat niet om een PC kast). Dus de frontpanel moet er ook netjes uitzien (met opdruk voor schakelaars, connectors enzo). Ik heb heel veel ervaring met het maken van PCB's dus het bracht mij op een idee. Hoe wil ik dit aanpakken:
Manier 1:
1. Paneel layout tekenen in Photoshop met de juiste maten etc.
2. Layout afdrukken op enkelzijdige lamineer folie (42 micron, mat), de layout komt dus op de onderkant.
3. Lamineer folie met de layout op de frontpaneel (die ik als eerst zal overspuiten) plaatsen en deze door de laminator halen.
Manier 2:
Stel dat manier 1 niet zou werken (bijvoorbeeld de lamineer folie zou niet plakken), dan zou ik het volgende willen doen:
2. Layout afdrukken op transparante sheet.
3. Transparante sheet leg ik op het paneel, hierover komt dan de lamineer folie (enkelzijdig) vervolgens gaat deze dan door de laminator.
Ik heb hier een laminator liggen die ik normaalgesproken gebruik voor het maken van PCB's en niet voor het lamineren van dingen. Dus voordat ik een enorme laminator folie rol aanschaf wil ik graag weten of dit wel gaat werken.
Alvast bedankt
Manier 1:
2. Layout afdrukken op enkelzijdige lamineer folie (42 micron, mat), de layout komt dus op de onderkant.
3. Lamineer folie met de layout op de frontpaneel (die ik als eerst zal overspuiten) plaatsen en deze door de laminator halen.
Manier 2:
Stel dat manier 1 niet zou werken (bijvoorbeeld de lamineer folie zou niet plakken), dan zou ik het volgende willen doen:
2. Layout afdrukken op transparante sheet.
3. Transparante sheet leg ik op het paneel, hierover komt dan de lamineer folie (enkelzijdig) vervolgens gaat deze dan door de laminator.
Ik heb hier een laminator liggen die ik normaalgesproken gebruik voor het maken van PCB's en niet voor het lamineren van dingen. Dus voordat ik een enorme laminator folie rol aanschaf wil ik graag weten of dit wel gaat werken.
Alvast bedankt