draagbare applicatie met database

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik heb een mooi administratie programmatje geschreven in C# en er zit uiteraard ook een database aan gekoppeld, nu is mijn vraag(eigenlijk een hele domme) Ik heb de applicatie op een pc gemaakt en daar hangt een database aan die ik op dezelfde computer heb gemaakt, als ik het project nu kopieer en op een andere pc zou zetten en ik run het programma, dan werkt het natuurlijk niet omdat hij de database niet kan benaderen, dus kort gezegd: hoe kan ik mijn database benaderen op een andere pc?

Alvast heel erg bedankt!

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wil je een centrale db? Welke db gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dus dan ga je uitzoeken: wat voor database, en kun je die ook over het netwerk beschikbaar maken. Helaas weet ik niet wat voor omgeving jij gebruikt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat meer info zou handig zijn :)

Maar kan je je DBMS niet starten vanuit een batchfile?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
De bedoeling is dat de database is te benaderen, door iedereen die gebruik maakt van mijn applicatie, dat wil zeggen dat ik hem niet alleen voor het thuis netwerk wil gebruiken, maar echt voor elke pc die gebruik maakt van de applicatie(applicatie om songs met bij behorende cd's artiesten, omschrijving en dergelijke in te zetten, te verwijderen, te updaten, en te selecteren(Select, update, insert, delete) en die gegevens worden in de database opgeslagen

EDIT:

Ik maak gebruik van een database die is geschreven met sql server 2005. Programma is geschreven met Microsoft Visual Studio 2008 professional.

[ Voor 14% gewijzigd door mobstaa op 23-04-2012 22:11 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ah, op die manier.. Ik dacht dat je een portable db wilde. Dit heeft verder niets met programming te maken, maar met networking.

Antwoord in het kort: zorg dat je de gebruikte port van de DB wordt doorgestuurd wordt door je router naar de juiste PC. Dan moet je het IP goed instellen in app (en hopen dat die niet wijzigt).

Let er wel op dat dit mogelijk security problemen kan opleveren als je de boel niet goed configureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat standeman zegt, juiste portforwarden.

lang antwoord:

MSDN: Connecting to SQL Server over the Internet

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Aaah, dank jullie wel voor de antwoorden!

Ik ga er nu meteen hard mee aan de slag.

Heel erg bedankt voor het antwoord!!!

Toch nog heeel erg veel moeite, met het database gebruiken op externe locaties, zou iemand mij nog wat extra hulp kunnen geven en uitleggen op welke manier ik dit het beste kan doen?

[ Voor 48% gewijzigd door mobstaa op 24-04-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
Sql Server direct toegankelijk via het internet :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik zou jouw database nu niet echt direct aan het internet hangen (toch niet rechtstreeks).

@TS: kan je de situatie misschien even schetsen? (Want mogelijk is bijvoorbeeld ook SQL Compact een goed alternatief voor wat jij wilt, maar dat hangt puur af van wat je wilt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Aah, je zou kunnen overwegen om over te stappen naar DataAbstract (http://www.remobjects.com/da/) die ondersteunt zulke dingen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

sig69 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:20:
[...]

Sql Server direct toegankelijk via het internet :X
Gelukkig onderbouw je het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ondanks authenticatie zou ik toch ook liever niet een database direct aan het internet hangen, niet zonder firewall en de nodige beveiligings maatregelen ;)

Voor testen en kleinschalig gebruik (vrienden / kennissen) zou je het wel achter je eigen internet verbinding kunnen hangen. Mocht je het groter aan willen pakken raad ik toch wel aan om een hosted / cloud oplossing te zoeken zodat je gegarandeerde uptime en een snelle verbinding hebt.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Standeman schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:39:
[...]

Gelukkig onderbouw je het ook :)
Maar ik geef hem wel gelijk. Het lijkt me wel de bedoeling dat hij ook records kan toevoegen/wijzigen, daar komen gegarandeerd problemen van. Je kan nooit je rechten zo gedetailleerd configureren dat hij enkel zijn eigen records (specifieke klant) kan wijzigen.

[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 24-04-2012 11:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
sorry, tijdje niet op het topic gelet en zie nu ineens heel veel reacties haha, in ieder geval heel erg bedankt, ik heb jullie advies aangenomen en de database dus niet aan het internet gehangen, maar ik heb gebruik gemaakt van sql compact op de andere pc's en ik laat het programma de database opbouwen als het programma word gestart, en er word dan gekeken of de database al bestaat of niet. Maar heel erg bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Dus je oplossing is een database op het device zelf ... en geen centrale database voor de applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ventieldopje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:44:
Ondanks authenticatie zou ik toch ook liever niet een database direct aan het internet hangen, niet zonder firewall en de nodige beveiligings maatregelen ;)
Kwestie van principle of least privilege goed toepassen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1