Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Maar kan je je DBMS niet starten vanuit een batchfile?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
EDIT:
Ik maak gebruik van een database die is geschreven met sql server 2005. Programma is geschreven met Microsoft Visual Studio 2008 professional.
[ Voor 14% gewijzigd door mobstaa op 23-04-2012 22:11 ]
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Antwoord in het kort: zorg dat je de gebruikte port van de DB wordt doorgestuurd wordt door je router naar de juiste PC. Dan moet je het IP goed instellen in app (en hopen dat die niet wijzigt).
Let er wel op dat dit mogelijk security problemen kan opleveren als je de boel niet goed configureerd.
lang antwoord:
MSDN: Connecting to SQL Server over the Internet
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik ga er nu meteen hard mee aan de slag.
Heel erg bedankt voor het antwoord!!!
Toch nog heeel erg veel moeite, met het database gebruiken op externe locaties, zou iemand mij nog wat extra hulp kunnen geven en uitleggen op welke manier ik dit het beste kan doen?
[ Voor 48% gewijzigd door mobstaa op 24-04-2012 09:27 ]
Sql Server direct toegankelijk via het internetleuk_he schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:17:
Wat standeman zegt, juiste portforwarden.
lang antwoord:
MSDN: Connecting to SQL Server over the Internet

@TS: kan je de situatie misschien even schetsen? (Want mogelijk is bijvoorbeeld ook SQL Compact een goed alternatief voor wat jij wilt, maar dat hangt puur af van wat je wilt.)
Gelukkig onderbouw je het ooksig69 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:20:
[...]
Sql Server direct toegankelijk via het internet
Voor testen en kleinschalig gebruik (vrienden / kennissen) zou je het wel achter je eigen internet verbinding kunnen hangen. Mocht je het groter aan willen pakken raad ik toch wel aan om een hosted / cloud oplossing te zoeken zodat je gegarandeerde uptime en een snelle verbinding hebt.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Maar ik geef hem wel gelijk. Het lijkt me wel de bedoeling dat hij ook records kan toevoegen/wijzigen, daar komen gegarandeerd problemen van. Je kan nooit je rechten zo gedetailleerd configureren dat hij enkel zijn eigen records (specifieke klant) kan wijzigen.
[ Voor 19% gewijzigd door boe2 op 24-04-2012 11:56 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Kwestie van principle of least privilege goed toepassen.Ventieldopje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:44:
Ondanks authenticatie zou ik toch ook liever niet een database direct aan het internet hangen, niet zonder firewall en de nodige beveiligings maatregelen
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info