Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernetprinter toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• chappie010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08-2021
Beste Medetweakers, alhier een redelijk trieste vraag gevolgd op een korte intro:

Heb 2x win7 ultimate 64 bit's schoon geinstalleerd (op een acer aspire 7750g en Dell inspiron 1750) en 1x winxp ultimate. Daarna de 1022n hp printer enigzins onconventioneel geinstalleerd;

-de ".exe" driver laat me verplicht wachten bij installatie totdat de printer via usb aangesloten wordt voordat hij verder gaat. (geen optie van skip, of installeer en connect later).
En het fijne is dat die driver de printer niet/nooit herkend. 8)7 Terwijl windows de usb vd printer wel herkent, (zelfstandig) de software er niet goed voor installeerd en dan de printer met de naam "1022n printer" als onbekend apparaat in de hardware lijst.
(*was buiten mijn macht/kennis gezien het stukje software dat ze als 2e driver-bestandje erbij leveren, troubleshooter oid. hem tegelijkertijd, naderhand en vantevoren wel gewoon herkende op de usb.)

*oplossing was de ".exe" uitpakken, handmatig zelf de driver voor het "onbekende 1022n printer"-apparaat toe te voegen door de .cal uit het uitgepakte .exe-bestandje te plukken om succesvol te kunnen printen.

Maarrr ik wil hem aan de router TWG870U hangen, want hij heeft een ethernetpoort, *hij zou wireless kunnen printen maar dan moet je er zo'n wireless printer server van hp (of universele) bij hebben en die hebben we niet, maar volgensmij moet het gewoon via een lan kabeltje kunnen.

*reden dat ik het installatieverhaal erbij gaf was dat normaliter men via het installatiemenu nadat hij herkent wordt een optie voor ethernet zou krijgen aldus het forum van hp.

om hem dus gewoon via de router werkende te krijgen zou te bewerkstelligen zijn door het uitvoeren van de volgende stappen:

1. Go To "Devices & Printers".
2. Click the "Add Printer".
3. Choose to connect a Local Printer.
4. Create a New Port "Standard TCP/IP.

Now on the Printer Hold The Green Diamond shaped button and continue to hold until it prints the Config page. We need this only if you do not know the IP of the printer - if you already know what the IP is then simply continue to step 5.

5. Enter the IP of the printer and continue.
6. Verify by printing the test page.

Probleem:
na stap 5 herkent hij de printer niet.
Oplossing:
Het juiste ip-adres/hostname invullen in dit het volgende scherm:
http://img543.imageshack.us/img543/589/printert.png
De hostname heb ik, evenals ip adress vd printer, mac vd printer, maar gezien hij achter een router staat heb ik zo'n vermoeden dat ik
-bij portname iets anders moet invullen dan het automatisch gekopierde ip-adress uit de "hostname"
-Bij ip adress op een of andere manier het pad naar de router>naar de printer moet intypen.

*Heb overigens mac van printer in toegestane lijst gezet in de router.

Nu luidt mijn vraag: "Wat moet ik bij "hostname or IP adress" & "Portname" invullen zodat het werkt?

Waarschijnlijk is het iets heel simpels en logisch maar ik kan het niet vinden, noch hier, nog met google nog met gezond verstand |:(

Bedankt voor het lezen :)

*tussen antwoorden hoop ik niet te lezen:
-installeer hem gewoon met de driversoftware zoals het hoort,
-stop hem gewoon in de usb vd router, *want die optie heeft upc heel fijn ge-disabled.
-de ethernetpoort is er niet voor om aan je router/pc/flaptop te hangen maar enkel functioneel met de bijbehorende HP Jetdirect 380x (802.11b only) printerserver
*dat zou namelijk een te harde realiteit zijn :P

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn ervaring met de 1022n verteld mij dat je niet de eigen driver moet nemen, maar de PCL5 of PCL6 driver van HP, die als universele driver wordt aangeboden. Alleen deze werkt degelijk over het netwerk.

Voor het verbinden met de printer vanaf je PC voer je idd uit wat je noteert, bij Printers en Apparaten een nieuwe lokale printer toevoegen, TCP/IP poort aanmaken met het IP van de printer en klaar. Maar, de printer moet wel op dat IP bereikbaar zijn. Dat kan je testen door 't adres in je browser te typen. Je kan 'm daarmee ook configureren en een vast IP geven. Staat allemaal in de handleiding van de printer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• chappie010
Bedankt voor je reactie, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet bekend ben met het fenomeen PCL5/PCL6 driver, echter is het nu met de driver gelukt, en was het niet ideaal dat het niet ging zo als het hoorde, hij print wel gewoon prima via usb en alles, maar je legde inderdaad de vinger op de zere plek;

De printer, met ip adres http://172.16.44.201/ is niet bereikbaar vanuit een computer, volgensmij is deze ingesteld om automatisch een vast ip adres the hebben.

Moet ik dan iets intypen als: 192.168.0.1/172.16.44.201 of een poortnummer ertussen knallen? Mij ontbreekt helaas de kennis. :?
Of moet ik bepaalde instellingen toch veranderen/iets in de router in orde maken?

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* IP Adres van de printer zou het (interne LAN IP adres van je router moeten zijn).

Kijk anders eerst eens in je router wat er precies aan instellingen voor de ethernetpoort mogelijk zijn.

Beter lezen.

* Indien mogelijk kijk eens in je router of je een lijst met attached devices kunt vinden (hier zou de printer tussen moeten staan) zodat je het IP adres kunt zien van dat apparaat.
* Reset de Ethernet instellingen van de printer eens en kijk of deze via DHCP een IP adres kan krijgen.
(Kijk even in de handleidingen van de printer)

Kijk anders ook eens hier voor de zekerheid : http://h30434.www3.hp.com...Reset-0-0-0-0/td-p/412563

[ Voor 60% gewijzigd door o0SmOkE0o op 23-04-2012 23:48 ]

• chappie010
Bedankt voor de reacties, ik ga inderdaad even kijken of ik het IP van de printer kan veranderen/toewijzen, ofwel door de vermoedelijk huidige "manual DHCP" naar "automatic DHCP" te wisselen, ikhoop dat hij het dan al doet, als dat niet werkt probeer ik nog een manual IP-adress dat in de range: 192.168.0.1 -192.168.0..x ligt waarbij ik niet die van onze pc's neem.
*en de printer stond inderdaad niet tussen de herkende/aangesloten apparaten in de router.
Post zo even een update of het gelukt is, tnx :)

• chappie010
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/nbyn9c.jpg

Het was nog simpeler dan ik dacht, het ip-adress was idd static, enn van de voormalige standplaats met een ip-adress dat niet binnen de range van onze router viel, dus de router kon hem niet toevoegen, en ik d8 dat ik hem al een keer ge-reset had, maar kennelijk niet, dus toch nog een keer gedaan, en toen kreeg hij wel een nieuw ip-adres in de goede range, :o en om dat ip-adres als poort voor de via usb-geinstalleerde printer toe te voegen werkte niet, dus nieuwe printer toegevoegd via de stappen hierboven beschreven, "add printer>blabla> toen vroeg ie om de driver, hij stond in de lijst van standaardprinters, als 1020, had toch even de uitgepakte driver van de 1022n geselecteerd met bladeren, et voila, stond erbij als 2e printer, en testpagina lukte gelijk, dus was helemaal mooi. :D
Klein puntje van verbetering was wel het enthousiasme van de printer dat, zelfs met maar 1 printopdracht, en 1 pagina, van de betreffende bijgevoegde foto,eindeloos bleef doorprinten totdat ik dacht, hmm nou haal ik toch het papier er even uit ;)

Hartelijk dank voor de support, denk wel dat dit opgelost is, en misschien leest iemand met hetzelfde probleem het nog een keer. _/-\o_

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dat kan dus een van de problemen zijn die veroorzaakt wordt door de 1022 driver. Hence dat je beter de PCL5 driver kan pakken, zelfs als de 1022 niet wordt aangegeven als ondersteund apparaat.

Het wireless maken van deze printer via een externe printserver vergt heel veel geduld en geluk. De ingebouwde wireless optie die deze printer ook kent (de 1022nw) is bijna net zo'n ramp. Heb er in m'n MBO stage en latere zomers genoeg mee lopen kutten dat ik de 1022 vervloek, en de systeembeheerders daar ook (die installeerde de printer in de Citrix omgeving, 'wij' configureerde alleen de printer en plaatste deze bij de klant).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1