Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Lenovo e525] geluid opnemen via headset ingang

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik weet even niet of dit een algemene hardware vraag is, specifiek een laptop vraag of juist een Windows 7 specifieke vraag, dus mocht het niet helemaal op zijn plaats zijn: bij voorbaat excuses.

Ik wil geluid opnemen via een 3x tulp naar 3 rings jack die ik via de headset ingang heb aangesloten, maar hij lijkt helemaal geen audio binnen te krijgen. Moet ik verder nog iets doen om het aan de gang te krijgen? Een specifieke device driver installeren? Ik lijk alleen maar de ingebouwde mic (voor webcam) te hebben als audio in nog steeds.

Ik heb alle drie de tulpingangen geprobeerd, er komt zeker geluid over binnen. Zou er nog een soort schakeling in een headset zitten die deze kabel niet levert?

[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 23-04-2012 19:56 ]

iOS developer

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27
Die poorten gebruiken meestal de eerste twee ringen van het puntje uit, en het kan zijn dat de eerste ring video signaal is op zo een 3 rings jack.
Het zo iig moeten werken met een RCA naar jack kabel moeten werken, als je die niet voor handen hebt is het niet geheel zeker waar het aan kan liggen.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Het is deze kabel:

http://www.kabeltje.com/j...dio-en-video-p-12493.html

Ik krijg er wel stereo geluid uit als ik geel (!) en wit verbind naar de phono ingang van mijn versterker. Zou hij dan gewoon niet diep genoeg komen? Overigens zie ik nu wel een external mic verschijnen tussen mijn apparaten als ik in Audacity opneem. Er komt alleen niks binnen.

[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 23-04-2012 21:42 ]

iOS developer

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:15
Heb je bij de eigenschappen voor geluidsapparaten in configuratiescherm wel je microfoon of line-in als standaardapparaat ingesteld?

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27
Zoals in mijn andere post staat, de eerste twee ringen zijn dus de gele en witte (video en geluid links).
Als je die twee dus gebruikt heb je in ieder geval een werkenden kabel, kleur maakt namelijk niets uit.
Als je in Audacity de instellingen van je microfoonpoort (bijv. 16-bit, 44100 Hz) overneemt zou dat geen problemen moeten opleveren.
En doe meteen ook wat tha_bulldog zegt, dat maakt het makkelijker voor de meeste programma's.