• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-02 22:34
Ik wil via mijn Netgear WNDR4500 met WD My Book Live (met ethernet connectie) streamen naar mijn WD Live Hub, via wifi. De vraag is, gaat dit snel en gewoon smooth? De router kan dit aan: 350mbs/350mbs.

Hopelijk heb ik hierbij genoeg info gegeven, en kan iemand mij verderhelpen.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
Mijn ervaring is dat het streamen van video over WiFi niet de beste keus is.

Met kleine bestanden(zeg tot/met dvd vob's) gaat het vaak nog wel maar de bestanden
die meer vragen zoals de grote .mkv en bluray bestanden gaat niet werken en krijg je steeds haperingen.

Ik heb hier een Apple Airport extreme + airport express voor mijn Wifi en ik krijg het stream naar bv mijn ipad niet echt lekker smooth draaiend...

Maar wellicht zijn er andere mensen die dit wel goed hebben gekregen, wellicht zijn er betere en snellere Wifi routeren ?

MuziekLiefhebbert

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:54

Perkouw

Moderator General Chat
itsFuzeh schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:45:
Ik wil via mijn Netgear WNDR4500 met WD My Book Live (met ethernet connectie) streamen naar mijn WD Live Hub, via wifi. De vraag is, gaat dit snel en gewoon smooth? De router kan dit aan: 350mbs/350mbs.

Hopelijk heb ik hierbij genoeg info gegeven, en kan iemand mij verderhelpen.
Via WiFi is op zich goed mogelijk mits je natuurlijk een goede verbinding/apparatuur hebt. Maar even een vraag, als je beide producten thuis hebt staan waarom test je dit dan niet gewoon even ? Lijkt me een stuk makkelijker. ;)

• Droid
Perkouw schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 07:10:
[...]

Via WiFi is op zich goed mogelijk mits je natuurlijk een goede verbinding/apparatuur hebt. Maar even een vraag, als je beide producten thuis hebt staan waarom test je dit dan niet gewoon even ? Lijkt me een stuk makkelijker. ;)
Ik krijg de live hub pas over 1 maand dus daarom stelde ik de vraag anders ha ik natuurlijk het allang uitgeprobeerd

• Droid
oldsmelly schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 06:50:
Mijn ervaring is dat het streamen van video over WiFi niet de beste keus is.

Met kleine bestanden(zeg tot/met dvd vob's) gaat het vaak nog wel maar de bestanden
die meer vragen zoals de grote .mkv en bluray bestanden gaat niet werken en krijg je steeds haperingen.

Ik heb hier een Apple Airport extreme + airport express voor mijn Wifi en ik krijg het stream naar bv mijn ipad niet echt lekker smooth draaiend...

Maar wellicht zijn er andere mensen die dit wel goed hebben gekregen, wellicht zijn er betere en snellere Wifi routeren ?
Oke bedankt! De airport extreme en express zijn volgensmij redelijk goed. Ook dualband namelijk

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
itsFuzeh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:34:
[...]

Ik krijg de live hub pas over 1 maand dus daarom stelde ik de vraag anders ha ik natuurlijk het allang uitgeprobeerd
Ah dat ik nog ik natuurlijk niet weten, maar zoals gezegd het zou gewoon moeten werken maar het is wel afhankelijk van andere factoren zoals bijvoorbeeld het bereik.

Persoonlijk zou ik het liever via een kabel verbinding doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 24-04-2012 08:37 ]

• Droid
Perkouw schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:36:
[...]

Ah dat ik nog ik natuurlijk niet weten, maar zoals gezegd het zou gewoon moeten werken maar het is wel afhankelijk van andere factoren zoals bijvoorbeeld het bereik.

Persoonlijk zou ik het liever via een kabel verbinding doen.
Ik heb in de huiskamer geen ethernetpoort omdat het een combi is van telefoon of ethernet en het is of of.. Dus dan zou ik geen telefoon hebben. Ik zou het via het lichtnet kunnen proberen

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
itsFuzeh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:40:
[...]

Ik heb in de huiskamer geen ethernetpoort omdat het een combi is van telefoon of ethernet en het is of of.. Dus dan zou ik geen telefoon hebben. Ik zou het via het lichtnet kunnen proberen
Mocht het via WiFi niet werken kan je altijd gaan splitten m.b.v. bijvoorbeeld een goedkope simpele switch. Dan heb je ineens de beschikking over voldoende ethernet poorten. Oplossingen genoeg gelukkig.

• Droid
Perkouw schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:42:
[...]

Mocht het via WiFi niet werken kan je altijd gaan splitten m.b.v. bijvoorbeeld een goedkope simpele switch. Dan heb je ineens de beschikking over voldoende ethernet poorten. Oplossingen genoeg gelukkig.
Ik heb een goede ethernet adapter via het lichtnet gevonden. Maar 200mbs is genoeg voor het streamen? Heb net gevondn bij reviews dat het via wifi 7mbs is en via een kabel 60mbs (lezen)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
itsFuzeh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:52:
[...]

Ik heb een goede ethernet adapter via het lichtnet gevonden. Maar 200mbs is genoeg voor het streamen? Heb net gevondn bij reviews dat het via wifi 7mbs is en via een kabel 60mbs (lezen)
Bij adapters die werken via het lichtnet moet je niet uitgaan van de opgegeven snelheid a 200mbit, dit wijkt hier namelijk erg vaak van af (zoek maar even op GoT/Google). Wanneer je gewoon met ethernet werkt en apparatuur hebt die 1gbit ondersteund en een goede kabel (zie ook GoT/Google, slechte kabels in omloop) hebt die 1gbit ondersteund dan haal je dat gewoon. Ik zou dan ook gewoon voor ethernet gaan i.p.v. licht, als je toch al een ethernet aansluiting hebt hoef je alleen maar een (goedkope) switch te halen en klaar.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
itsFuzeh schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:40:
[...]

Vanwege het stopcontact of vanwege de kabel?
Eerste is op te lossen met een ander stopcontact, tweede hangt van de kabel af. 100Mbps kan ook met 4 draadjes ipv 8.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij heb je al aardig wat info verkegen in een topic dat vrij weinig basis biedt, De meeste vragen zijn gewoon te beantwoorden door de handleiding te lezen (bitrates, ondersteunde snelheden) en het gebruik van de Search. Dan kom je bijvoorbeeld uit bij [WD TV Live] Ervaringen topic .

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.