Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:06

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mensen, ik heb een vraag omtrent de wetgeving voor roosters/planning op het werk.
En voornamelijk of er wetging is wanneer een planning beschikbaar moet zijn.
Ik heb op google een lading zoektermen gegooid maar ik kom niet tot de resultaten die ik zoek.

Het feit is, mijn vriendin heeft een 15uren contract (in de zorg...)
Nu heeft ze daarnaast een tweetal 0 uren contracten waarmee ze haar inkomen aanvult.
Maar die beide contracten hebben een planning die een maand van te voren graag wil weten wanneer ze kan werken.
Nu levert haar 15uren werk de planning vaak absurd laat aan, een week oid van te voren.

Is er een wetgeving/CAO bepaling oid, waarin staat aangegeven wanneer een werkgever met de planning moet komen? Er was daar ooit een ongeschreven regel dat de planning 3 maanden van te voren beschikbaar was, maar dat is lastig hard maken.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 15:10
Bedoel je toevallig Artikel 6.7 punt 2 uit de CAO Ziekenhuizen 2011-2014?
(http://digitalecao.virtu...._id=33&dop_id=4172&type=A)

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
En de CAO Welzijn & Maatschappelijke Dienstverlening 2008-2011 zegt er het volgende over:

Art. 3.2.3

De werkgever dient de vastgestelde individuele werktijden (standaardrooster) van de werknemer tenminste 10 etmalen van tevoren ter kennis te brengen aan de werknemer. In bijzondere omstandigheden kan tussentijds van dit standaardrooster worden afgeweken.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49

SmartDoDo

Woeptiedoe

Meer een vraag voor in Werk en Inkomen :)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:06

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Thanks, ik weet niet of die cao ook voor haar van toepassing is. Maar nu heb ik iig een aantal zoek termen.
Super bedankt jongens.