Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met website (Mambo)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb - met mijn minimale kennis (!) over webdesign etc. - voor de dartclub van mijn oom een website gemaakt m.b.v. Mambo. Sinds een week of twee opent deze niet meer en krijg ik de onderstaande foutmeldingen. Naar alle waarschijnlijk houdt dit verband met de update naar PHP3 die mijn hostingprovider heeft uitgevoerd.
Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /public/sites/www.dvdedaltons.eu/index.php on line 170

^^^bovenstaande foutmelding wordt in meerdere variaties weergegeven^^^

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /public/sites/www.dvdedaltons.eu/includes/core.classes.php on line 2978

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public/sites/www.dvdedaltons.eu/index.php:170) in /public/sites/www.dvdedaltons.eu/includes/core.classes.php on line 433

Fatal error: Call to undefined method mosMenu::mosDBTable() in /public/sites/www.dvdedaltons.eu/includes/core.classes.php on line 897
Mambo-versie is 4.6.2. Waarschijnlijk out-of-date, maar ik krijg het niet voor elkaar om de nieuwste versie te installeren... :$

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
David

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit zal waarschijnlijk een upgrade van PHP4 -> PHP5 zijn geweest.

Om de foutmelding weg te krijgen, kun je "php error reporting" uitschakelen. Dit kan vaak via óf een .htaccess bestand óf door dit in index.php in te stellen. Daarmee verdwijnen in ieder geval de deprecated waarschuwingen (en daarmee waarschijnlijk ook de header-error).

Dit is uiteraard natuurlijk een je-kop-in-het-zand-steken-oplossing, dus het bijwerken van Mambo lijkt me veiliger. Echter wordt Mambo überhaupt nog wel onderhouden?

Voor wat betreft de laatste fout "Call to undefined method mosMenu::mosDBTable() " daar kun je via Google wat wel hits over vinden. Dus daarmee zou je eens kunnen proberen of het op te lossen is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!
Mambo heeft een patch (patch version 4.6.2 to 4.6.5) uitgebracht die de problemen zouden moeten verhelpen. Deze heb ik zojuist gedownload, maar ik begrijp de onderstaande twee stappen van de instructies niet.
5) Open you configuration.php file.
a) Now verify and/or change the following variable so that they match what is shown below:
* $mosConfig_lang = 'english';
* $mosConfig_locale = 'en';
b) Add the following line:
* $mosConfig_charset = 'utf-8';

6) Run the SQL statements in the file called 463_to_464_upgrade.sql in the upgrades folder via your normal database interface (ie) phpMyAdmin, MySQL commandline, etc. You will need to replace all instances of "#_" with whatever your table prefix is. By default the Mambo table prefix is set at "mos_".

Example: #__components would change to mos_components if your table prefix was mos_ (that is a single underscore).
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
David

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 18:41

Kajel

Development in Style

Daar staat vrij vertaald: Bouw geen website als je er ook geen verstand van hebt, om vervolgens op een forum raad te gaan vragen over vrij duidelijke en rudimentaire instructies die bij de software meekomen.
No offense, maar als dit een probleem vormt voor je, dan ga je nog veel vaker tegen problemen aanlopen die voor jou onoplosbaar zijn :) Je oom is beter af om een wordpress site op wordpress.com te starten en die op te leuken met een goede theme en wat broodnodige plugins.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Waarom heb je voor mambo gekozen? De laatste versie is van 2008, dat is wel erg lang geleden....
Ik durf te wedden dat er inmiddels talloze exploits beschikbaar zijn.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-11 19:41

RobTweaks

Captain Hindsight

Doe maar niet ;)

Zie ook: Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

[ Voor 79% gewijzigd door BtM909 op 09-05-2012 15:54 ]

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Pagina: 1