computer (windows 7 ziet externe harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101524

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een "conceptronic Grab and Go" externe USB harde schijf. Als ik deze aanzet krijg ik wel een signaal in de taakbalk, "hardware veilig verwijderen" en bij appraatbeheer ziet windows wel een USB apparaat voor massaopslag., maar ik kan de harde schijf op geen enkele manier bereiken. Als ik "mijn computer"open staat hij niet bij de verwisselbare opslagmedia. Vroeger wel met de naam "grab and Go". Als ik hem op een andere computer aansluit ziet die computer hem wel als een verwisselbare harde schijf.
Hardware AMD Athlon II X2 245 processor met 4 Gb geheugen, windows 7 home premium 64
Heb al nieuwe drivers voor het moederbord geinstalleerd andere USB kabels en poorten gebropeerd, niets helpt.
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Open Disk Management eens:

Control panel / System and Security / Administrative Tools / Computer Management / Disk Management.

Is er een drive letter toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het was even zoeken, mijn windows is in het nederlands, maar er is geen drive letter toegewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
In Schijfbeheer kan je zelf een drive letter toewijzen. Pak een letter vanwaar je weet dat die zeker niet in gebruik is en je schijf werkt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Rechtermuis op de disk en assign drive letter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat zou heel leuk zijn als hij in schijfbeheer zichtbaar zou zijn , maar dat is ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 16:36
En op de andere pc is de schijf wel zichtbaar én te benaderen?
Je kan hier gewoon bestanden van af halen en terugzetten?

Dan zou ik als eerste de data veilig stellen.
Daarna onderzoeken (eventvwr, devicemgmt, etc.) waarom de schijf niet zichtbaar wordt in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb je al een andere USB poort geprobeerd?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, was wel in schijfbeheer te zien, was net buiten beeld. Heb er de letter K aan toegekend en het werkt weer. .Allemaal bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1