Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Cisco 8485DVB van Ziggo, en die werkt in NL perfect. Nu zit ik sinds kort in Spanje en krijg ik deze niet werkend.

Zelf ben ik geen expert in dit onderwerp, dus vandaar dat ik hier wat hulp van jullie hoop te krijgen.

In NL in Brabant op Ziggo netwerk met de Cisco 8485 DVB op een 42¨ LG met HDMI kabel.
--> Digitale TV, On Demand etc, alles werkt voor zover ik weet prima.
--> Qam64, network number 1111, frequentie 3560000, symbolic speed 6875

Nu zit ik in Manises (Valencia, Spanje) en probeer dit op dezelfde TV aan te sluiten. De TV vind hier met automatisch zoeken gewoon netjes de zenders, de Cisco geeft deze zenders op analoge bypass ook gewoon door, maar het digitale gedeelte werkt niet. (ik kan/kon wel bij de instellingen en de video´s kijken, maar een signaal / zenders vind hij niet.

Hier in Spanje hebben ze volgens mij een TDT signaal wat overeenkomt met DVB-T. Zoals ik begrijp een digitaal signaal via de antenne.

Mijn vraag is nu dus: kan deze (Ziggo) Cisco DVB uberhaupt op dit signaal werken?
En zo ja, welke instellingen heb ik daarvoor dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
De Cisco is een DVB-C ontvanger, en jij wilt DVB-T ermee ontvangen.

Gaat niet werken, want het is een andere standaard ;)

Wat jij nodig bent is een DVB-T ontvanger, en dan het liefst gewoon eentje die je los in de winkel koopt, want bijvoorbeeld eentje van KPN Digitenne (is ook DVB-T) gaat niet werken omdat die kastjes gelocked zijn door KPN zodat ze alleen op het Digitenne netwerk werken.

Kijk eens in de wat grotere Spaanse supermarkt / elektronicawinkel. Daar zullen ze die kastjes zeker verkopen, denk dat ze rond de 45 - 70 euro zitten.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 23-04-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjezus wat een snelle reactie... in 4 minuten :), dank je wel!

Dat is waar ik al voor vreesde, dan moet ik hem weer mee terug sjouwen naar NL :P. Gelukkig wel wat opgenomen video´s kunnen kijken, dus het was nog wel een klein beetje nuttig ;)